اخبار داغ

دغدغه جوانان روستای حکمی میناب برای داشتن زمین ورزشی مناسب

دغدغه جوانان روستای حکمی میناب برای داشتن زمین ورزشی مناسب
جوانان ورزشکار روستای حکمی از نبود زمین ورزشی مناسب گلایه مند بوده و از مسئولین خواستار رفع مشکلات ورزشکاران این روستا شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب، از آنجایی که ورزش و فعالیت فیزیکی در سلامت روان افراد موثر بوده مطالعات نشان می‏دهد که موارد افسردگی، اضطراب در اثر فعالیت فیزیکی بهبود یافته و ورزش به عنوان یک عامل حمایتی در درمان بیماری روانی پذیرفته شده است اما در برخی موارد متوجه کم و کاستی هایی هم در این زمینه بوده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

ورزش،یکی از مسایل و موضوعات با اهمیت هر جامعه به شمار می آید و تعداد بی شماری از افراد، به انواع ورزش علاقه مند هستند و بخشی از وقت خود را بدان اختصاص می دهند تا جایی که دین مبین اسلام هم به ورزش و ورزشکار به دیده احترام می نگرد؛ زیرا ورزش می تواند آدمی را در رسیدن به کمال انسانی یاری رساند و اسلام هم هر عملی را که به آدمی در رسیدن به کمال کمک می کند، ارج می نهد و آن را مطلوب می داند.

,

, ,

روستای حکمی در5کیلومتری غرب شهرستان میناب با جمعیتی بالغ بر ۴۶۷۶ نفر یکی از روستاهایی است که جوانان آن از نبود برخی امکانات و تجهیزات در زمینه ورزش گلایه مند بوده و طی تماس تلفنی از خبرنگار میناب جنوب خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

,

روستایی که تاکنون تیم های مختلف ورزشی از قبیل فوتبال، والیبال، هندبال، بسکتبال در سطح کشور، استان و شهرستانی و دارای جوانان ملی پوش در رسته دومیدانی بوده طی بررسی موضوع نشان می دهد که توجه چندانی به امر ورزش جوانان این روستا پرداخته نشده و نیاز است تا مسئولین توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

,

, ,

از پول شخصی توپ می خریم

,

سعید حسینی یکی از شهروند بازیکن از روستای حکمی گفت: هیچ کس در فکر توسعه ورزش و رفع مشکلات ورزشکاران در این روستا نیست.

,

این شهروند مینابی افزود: بارها دغدغه و مشکلات خود را از قبیل نداشتن توپ و تور ورزشی، نداشتن زمین ورزشی با مسئولین روستا در میان گذاشتیم اما تا کنون هیچ اقدامی برای حل این موضوع اندیشیده نشده است.

,

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم ورزش خود را ادامه دهیم برای خرید توپ ورزشی چند نفر پول شخصی جمع می کنیم، اگر توپ ما پنچر شد مجبوریم تخم مرغ توی توپ بریزیم تا مدتی برای ما کار بدهد.

,

, ,

جوانان ورزشکار حکمی به فراموش شده اند

,

جاسم فخاری بازیکن و شهروند مینابی مهمترین دغدغه جوانان روستای حکمی را غفلت اداره ورزش و جوانان نسبت به توسعه ورزش در روستاها دانست و گفت: روستای حکمی پتانسیل خوبی برای ساختن بازیکن در سطح تیم های ملی دارد.

,

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از بازیکن تیم های مطرح استان و کشور از همین روستا و از دل زمین های خاکی بوده اند افزود: از مسئولین می خواهیم به ورزش و جوانان اهیمت دهند و تصمیمی متناسب با ورزش و جوانان اتخاذ نمایند.

,

فخاری اظهار داشت: از بس روی زمین خاکی بازی کرده ایم که  ریه های ما  به دلیل ورود گرد و خاک آسیب دیده است و باز هم برای اینکه جوانان روستا بتوانند به ورزش کردن تشویق شوند بصورت دسته جمعی وسایلی از قبیل توپ و تور ورزشی را تهیه می کنیم.

,

, ,

زمین ورزشی چمن طبیعی در "روستای حکمی" احداث می شود

,

در همین رابطه پیرامون نبود زمین ورزشی مناسب در این روستا سرلغ اکبر ملکی عضو شورای اسلامی روستای حکمی  رفتیم ، وی گفت: با رایزنی های انجام شده در صدد آن هستیم تا یک زمین ورزشی چمن طبیعی برای بهره مندی جوانان ورزشکار در این روستا احداث کنیم.

,

وی جهت اطلاع مسئولین از نبود زمین چمن مصنوعی در این روستا، افزود: زمین شخصی با کاربری ورزشی و فرهنگی در این روستا وجود دارد که در صورت امکان برای واگذاری آن جهت راه اندازی زمین چمن مصنوعی به متولیان امر آمادگی را داریم.

,

ملکی بیان کرد: روستای حکمی پتانسیل و زیر ساخت مناسبی در زمینه های ورزشی و فرهنگی دارد که در صورت تامین اعتبارات لازم در این زمینه شاهد پیشرفت چشمگیری در زمینه ورزش روستا خواهیم بود.

,

عضو شورای اسلامی روستا حکمی گفت: تا کنون چند عدد توپ به تیم های ورزشی این روستا داده شده و در آینده نزدیک هم باز به آنها تعداد دیگری توپ ورزشی اهدا می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه