اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان؛

مسئولان نباید به وقف نگاه سودجویانه داشته باشند

مسئولان نباید به وقف نگاه سودجویانه داشته باشند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت :باید نگاه مسولان در امر کاربری موقوفات تغییر کند وکاربری های مناسبی به موقوفات داده شود وهمچنین به وقف نباید نگاه سودجویانه داشته باشند وقف برای عموم مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با اشاره به معنای فقهی وقف، در گفتکو با خبرنگار هرمز، اظهار کرد: وقف به معنای فقهی این است که انسان مال خودش را حبس کند ومنافع آن را در راه خداوند متعال آزاد کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان ادامه داد: معنای دیگر وقف این است که انسان مال خودش را در راه خداوند متعال وقف می کند مالکیت آن را نسبت به خودش توقف می کند، برای همیشه به نام مالک و قابل انتقال به غیر و قابل خرید وفروش نیست و به ارث گذاشته نمی شود.

,

گرایلی با بیان اینکه برنامه های متعددی در دهه وقف برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با وقف صورت گرفته است ، گفت : برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با وقف، خیمه های معرفت، برگزاری همایش یاوران وقف،  برگزاری نمایشگاه در آستان امامزاده سید مظفراست .

, گفت : برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با وقف،,

وی با اشاره به اینکه هرچیز وکاری را می توان وقف کرد ، تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز مدرسه می سازند وقف می کنند وخیرین سلامت بیمارستان می سازند ومریضان رابه صورت رایگان درمان می کنند ،آبشار عاطفه ها ، موسسات قرآنی در راستای خدمت رسانی به مردم وقت می گذارند.

,

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان بیان کرد: درنمایشگاه آستان امامزاده سید مظفرفعالیت های اوقاف از فرهنگی تا عمرانی به مردم معرفی می شود واز فعالیت های عمرانی بحث اشتغال واقتصاد مقاومتی به نمایش گذاشته شده است و همچنین  در نمایشگاه قرآن قرار داده شده که علاقه مندان می توانند قرآن خریداری کنند و همانجا مشخصات خود را بنویسند و به مکانی که دوست دارند وقف کنند.

,

گرایلی با بیان ایمکه هفته کتاب وکتابخوانی همزمان با هفته وقف بوده است ، گفت : یک برنامه وجود دارد که هر نفر یک کتاب وقف کند چه بسا کتاب هایی داریم که در خانه به آن احتیاجی نداریم می توانیم آن را وقف کنیم ودر مدارس یا کتابخانه های عمومی شهر مردم بتوانند از آن استفاده کنند و نام این افراد به عنوان واقف در دفتر الهی ان شاالله ثبت گردد.

,

وی افزود : یکی از برنامه های اداره اوقاف حضور در گلزار شهدا وبیت با شهدا وامام شهدا برای طی مسیر انقلاب واعلام آمادگی برای اینکه ان شاالله زیر پرچم ولایت باشیم تا این پرچم را به دست امام عصر (عج) برسانیم.

,

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان تصریح کرد: در اتفاق زلزله60 میلیون ریال کارکنان اداره اوقاف از حقوق های شخصی خودشان برای کمک به هموطنان کرمانشاهی دادند.

,

گرایلی از از پروژه عمرانی درخیابان 22 بهمن میناب خبر دادوگفت: پروژه عمرانی 22 بهمن در شهرستان میناب 85 درصد پیشرفت کار داشته است که در دهه ی فجر افتتاح می شود.

,

وی با اشاره به اینکه در استان هرمزگان واقفان بسیاری وجود دارد،تصریح کرد: مرحوم ناصری ومرحوم مشیر از واقفان بزرگ استان هرمزگان می باشند که اراضی زیادی را برای مردمان این مرز و بوم وقف کرده اند.

,

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان بیان کرد: این نوید خوبی است که موقوفات براساس نیاز روز جامعه است واین به دلیل مشاوره های خوبی است که به واقفان داده می شود.

,

گرایلی افزود: استان هرمزگان  6 هزار و 700 موقوفه و 12 هزار رقبه وجود دارد.

,

وی بابیان اینکه در موقوفات در رتبه خوبی درکشور نیستیم ، خبرداد: در سرمایه گزاری و ارزش در 10 استان برتر کشور قرار داریم .

,

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان با اشاره به اینکه وقف معامله با خداوند متعال است انسان مال خودش را وقف می کند تا خداوند در آن دنیا کمکش کند ، گفت: اگر ما اعتماد را به مردم منتقل کنیم که اداره اوقاف ومتولی در جهت امورات خیرآنان انجام می دهد و اداره اوقاف چتر نظارت را محکمتر کند بحث وقف گسترش پیدا می کند .

,

گرایلی ادامه داد: وقف احسان ماندگار است  یکی ار بهترین وقف ها وقف مشارکتی است که مردم با هم جمع شود و وقف مشارکتی داشته باشند .

,

وی با اشاره به اینکه مسولان  در بحث موقوفات باید حلال و حرام را رعایت کنند، تصریح کرد:  باید مسولان نسبت به موقوفاتی که در اختیارشان است احساس مسولیت داشته باشند مسولان جامعه الگویی برای مردم در همه زمینه ها وبخصوص بحث وقف هستند.

,

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان ادامه داد: وقف گوشت مرداری نیست که هرکس بیشتر ببرد منفعت بیشتری دارد بلکه وقف برای خدمت رسانی به نیازمندان است هرچه این زمینه نیازمندی را بیشتر حل کند اثر گزاری بیشتری در جامعه برای مردم  خواهد داشت .

,

گرایلی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی وقف را به عنوان تراس معرفی می کنند، گفت:  بهترین خدمات را به تراس ها داده می شود ، اگر سرمایه گزاری بخواهد در آن کشور ها سرمایه گزاری کند اول تراس ها را معرفی می کنند بعد اراضی شخصی را سرایه گذاری می کند در کشور ما متاسفانه برعکس است بدترین کاربری برای موقوفات انجام می شودواین اهانت به اموال امام زمان (عج) است .

,

وی خاطر نشان کرد: باید نگاه مسولان در امر کاربری موقوفات تغییر کند وکاربری های مناسبی به موقوفات داده شود تا کمکی به مردم ونیازمندان شود وهمچنین به وقف نباید نگاه سودجویانه داشته باشند وقف برای عموم مردم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه