اخبار داغ

رییس اداره ورزش و جوانان کاشمر:

وقف ورزشی مغفول مانده است

وقف ورزشی مغفول مانده است
رییس اداره ورزش و جوانان کاشمر با بیان اینکه امروزه وقف ورزشی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، توسعه ورزش را باعث جلوگیری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شایگان در گفتگو با کاشمربصیر اظهار کرد: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی در بخش ورزش لازم است با هم‌افزایی با سایر نهادها و افراد و به ویژه خیرین و نیکوکاران برای جذب اعتبارات به این بخش از سایر منابع اقدام کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

وی افزود: متأسفانه در موضوع وقف که یک ظرفیت بسیار قابل توجه برای حل کمبودها و معضلات اجتماعی است موضوع مهم ورزش مغفول مانده و این در حالی است که در سایر حوزه‌ها مانند مدرسه‌سازی و یا در بخش سلامت شاهد توجه و عنایت ویژه خیرین و نیکوکاران هستیم.

,

 

,

رییس اداره ورزش و جوانان کارشمر با اشاره به اهمیت ورزش در سلامت روحی و جسمی جامعه گفت: پیامبر اسلام(ص) به آموزش ورزش‌هایی مانند شنا، سوارکاری و تیرانداری توصیه فرموده‌اند و همچنین بزرگان ما گفته‌اند که عقل سالم در بدن سالم است ضمن اینکه امروزه یکی از آسیب‌هایی که جوانان جامعه با آن مواجه هستند نداشتن مکان و برنامه مناسب برای پر کردن اوقات فراغت است.

,

 

,

وی ادامه داد: اگر اماکن ورزشی مناسب و باکیفیت ساخته شود می‌توان بسیاری از جوانان را جذب و به فعالیت‌های ورزشی که تأثیر زیادی در سلامت روحی و روانی و نیز جسمی آنان خواهد داشت تشویق کرد و به این وسیله از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

,

 

,

شایگان تأکید کرد: خوشبختانه کاشمر از شهرهای پیشتاز در امور خیریه است و موضوع وقف که ریشه در اعماق باورهای عقیدتی و مذهبی مردم دارد هم در این شهرستان منشأ خیرات و برکات زیادی برای عموم مردم بوده است.

,

 

,

وی افزود: امروزه وقف ورزشی امری اجتناب ناپذیر است چرا که در جامعه اسلامی افراد سالم در انجام فرایض و مسئولیت‌های دینی هم تواناتر خواهند بود و لذا باید نگاه ویژه‌ای به پدیده ورزش در عصر جدید داشت.

,

 

,

رییس اداره ورزش و جوانان کاشمر اظهار داشت: موضوع مغفول مانده وقف ورزشی از سال گذشته در دستور کار ما قرار گرفته است و امسال نیز تبلیغات مختلفی برای تشویق و ترغیب مردم به این موضوع انجام داده‌ایم ضمن اینکه امام جمعه شهرستان و ریاست اداره اوقاف و امور خیریه هم از این موضوع به شدت استقبال کرده که لازم است از حسن نظر آنان هم تقدیر شود.

,

 

,

شایگان گفت: ورود افراد موجه و تأثیرگذار در جامعه به مقوله وقف ورزش می‌تواند بسیار مؤثر باشد و خوشبختانه اولین حرکت در این راستا توسط امام جمعه موقت کاشمر و ریاست مدرسه علمیه امام صادق(ع) صورت گرفت که هزینه‌های مراسم ترحیم مادر خود را به تأمین امکانات ورزشی در روستای فرگ کاشمر اختصاص دادند.

,

 

,

وی ادامه داد: در همین راستا جلسه‌ای با مبلغان و طلاب حوزه علمیه کاشمر هم داشتیم و از آن‌ها تقاضا کردیم که در سخنرانی‌ها و منابر برای وقف ورزشی و اهمیت مقوله ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی و انحرافات هم مطالب لازم را بیان کنند.

,

 

,

رییس اداره ورزش و جوانان کاشمر با اشاره به برخی هزینه‌ها و سنت‌های غلط در جامعه گفت: متأسفانه ما شاهد هستیم که در مراسم ترحیم اموات، هزینه‌ها و تشریفات زیادی صورت می‌گیرد در صورتی که بهتر آن است این هزینه‌ها در جایی صرف شود که هم ماندگاری و تأثیر بیشتری داشته باشد و هم اجر و پاداش بیشتری را نصیب فرد فوت شده بکند و به عنوان یک باقیات‌الصالحات باقی بماند.

,

 

,

شایگان خاطرنشان کرد: یکی از کارکنان اداره ورزش و جوانان را به عنوان رابط این اداره با اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر تعیین کرده‌ایم تا موضوع وقف ورزشی را به صورت جدی پیگیری کنیم ضمن اینکه به اداره کل ورزش و جوانان استان هم پیشنهاد داده‌ایم این موضوع را در دستور کار قرار دهند تا کاری مانند خیرین سلامت و خیرین مدرسه‌ساز در حوزه ورزش هم انجام شود.

,

 

,

وی ادامه داد: ما در این موضوع در ابتدای کار هستیم و نیاز است که تمام ورزش دوستان و همشهریان در این مسأله به ما کمک کنند چرا که ما هم اکنون فضاهای ورزشی نیمه تمام زیادی داریم ضمن اینکه فضاهای موجود هم به لحاظ اینکه از قدمت زیادی برخوردار هستند فرسوده و متروکه شده است به عنوان مثال مجموعه ورزشی تختی کاشمر حدود 60 سال قدمت دارد که نیاز است با همت خیرین، بهسازی و زیباسازی شود تا جوانان بتوانند از آن استفاده کنند لذا ما این آمادگی را داریم که هم در کاشمر و هم در بخش کوهسرخ نسبت به موضوع وقف ورزشی و ورود خیرین به مقوله ورزش زمینه لازم را فراهم کنیم.

,

 

,

رییس اداره ورزش و جوانان کاشمر تأکید کرد: یکی دیگر از پشنهادات ما این است که در مساجد مکانی برای ورزش جوانان و نوجوانان در نظر بگیرند تا هم منجر به توسعه اماکن و امکانات ورزشی شود و هم جذب جوانان به مساجد و امور دینی بیشتر شود ضمن اینکه ما این آمادگی را داریم که اگر مساجد مکانی را برای امر ورزش در نظر گرفتند مربی مجرب برای آموزش رشته‌های ورزشی در اختیار آنان قرار دهیم.

,

 

,

شایگان گفت: در این زمینه آماده همکاری با اداره تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد و هیأت امنای مساجد شهرستان کاشمر هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه