اخبار داغ

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی خبر داد؛

پذیرایی از 700000 نفر در ایستگاه‎های استقبال از زائران

پذیرایی از 700000 نفر در ایستگاه‎های استقبال از زائران
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در دهه پایانی ماه صفر و ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) افزون بر 700 هزار زائر پیاده در ایستگاه‏‌های استقبال از زائران خدام حرم مطهر رضوی پذیرایی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدخلیل منبتی در گفت‌وگو با خبرنگار آستان نیوز، گفت: در ایام دهه پایانی ماه صفر به همت خدام و خدمتیاران حرم مطهر رضوی بیش از 50 ایستگاه پذیرایی بین‎راهی و درون شهری برای استقبال از زائران پیاده حضرت رضا(ع) آماده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آستان نیوز,


وی در ادامه تصریح کرد: در این مدت با تجهیز و آماده‎سازی بیش از 300 هزار مترمربع با 12 هزار تخته فرش، سیستم‏های گرمایشی و نوری مناسب، 208 هزار زائر پیاده در محل‏های تعیین شده اسکان داده شدند، همچنین در این ایستگاه‏ها بالغ بر 700 هزار پرس غذای گرم در سه وعده غذایی میان زائران عزیز توزیع شد.

,
,


معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به فعالیت 12 ایستگاه‏ پذیرایی بین‎راهی در این مدت تاکید کرد: خدمتیاران بخش کتب انوار حرم مطهر رضوی، کفشداران، دربانان، فراشان، خدام، انتظامات، خدام بخش فنی و خدام بسیج حرم مطهر رضوی در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس نظیر جاده نیشابور، جاده قوچان، جاده فریمان و جاده سرخس اقدام به برپایی ایستگاه و پذیرایی از زائران پیاده ایام شهادت حضرت رضا(ع) کردند.

,
,


منبتی با بیان این مطلب که روزانه در ایستگاه‎های بین راهی بیش از 17 هزار زائر اسکان داده شده و بالغ بر 60 هزار غذا توزیع می‏شده است، گفت: در طول فعالیت 5 تا 10 روزه این ایستگاه‏ها، بیش از 141 هزار زائر اسکان داده شدند، همچنین بیش از 489 هزار پرس غذای گرم میان زائران پیاده حضرت رضا(ع) توزیع شد. ارائه خدمات درمانی و بهداشتی، برگزاری جلسات‏ حلقه معرفت و کارهای فرهنگی و... از دیگر خدماتی است که در این ایستگاه‌‏ها ارائه شده است.

,
,


وی در ادامه گفت: 40 ایستگاه داخل شهر مشهد و با تجهیز مدارس، حسینیه‎ها، سالن‌‏های ورزشی آستان قدس رضوی توسط خدمتیاران بخش‏‌های صندلی چرخدار، شمیم رضوان، روشنایی، ورزش، اداره آگاهی، اداره امانات، پیداشدگان و خدمتیاران بخش انتظامات برای پذیرایی از زائران پیاده آماده‎سازی شد.

,
,


معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به پذیرایی روزانه افزون بر 50 هزار نفر در این ایستگاه‏ها تصریح کرد: در مدت 4 روز فعالیت ایستگاه‏های درون شهری بیش از 200 هزار پرس غذای گرم میان زائران توزیع شد، همچنین این ایستگاه‏ها با ظرفیت اسکان روزانه بالغ بر 17 هزار نفر در مدت 4 روز به 68 هزار زائر خدمات اسکان ارائه کردند.

,
,


منبتی در ادامه تشریح فعالیت‌های معاونت اماکن متبرکه و امور زائران در ایام دهه پایانی صفر گفت: در این مدت به بیش از 3 هزار هئیت مذهبی مجوز عزاداری در حرم مطهر رضوی ارائه شد، همچنین به این هیئات به عنوان تبرک یک کیسه برنج تعلق گرفت. پذیرایی روزانه 60 هزار زائر در میهمانسراهای حضرت رضا(ع)، استقرار 4 ایستگاه پذیرایی در اماکن متبرکه، غبارروبی و شست‎و شوی روزانه 500 هزار مترمربع از این اماکن از دیگر فعالیت‎های این معاونت بوده است.

,
,


وی همچنین در پایان گفت: اجرای مراسم آیینی خطبه‏خوانی شب شهادت امام رضا(ع) و همچنین برگزاری سوگواره شام غریبان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که با حضور گسترده خدام و زائران حضرت رضا(ع) در صحن انقلاب برگزار شد، از جمله فعالیت‏های معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در این ایام به شمار می‌‏رود.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه