اخبار داغ

رئیس مرکز آسیب‌‌شناسی پلیس فتا مطرح کرد؛

نهنگ آبی یک چالش است نه یک بازی آنلاین/ خطر شرکت در این چالش در کمین جوانان

نهنگ آبی یک چالش است نه یک بازی آنلاین/ خطر شرکت در این چالش در کمین جوانان
رئیس مرکز آسیب‌شناسی فتا استان اصفهان در نشستی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد برخوار، نهنگ آبی را نه یک بازی آنلاین، بلکه یک چالش دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ رامین سنمار، عصر دیروز، در نخستین نشست دانشجویی معرفی و تحلیل «چالش نهنگ آبی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد برخوار، اظهار کرد: نهنگ آبی یک چالش است نه یک بازی آنلاین ولی این باور غلط فراگیر شد که این یک بازی است، اما در حقیقت این یک چالش است که مرحله به مرحله مخاطب خود را به سوی پایان زندگی هدایت می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس مرکز آسیب‌شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان افزود: فضای مجازی یک فرصت و تهدید جدی برای همه اقشار جامعه به ویژه جوانان به شمار می‌رود که باید با دقت و حساسیت خاصی آن را مدیریت کنیم.

,

وی درباره چالش نهنگ آبی ادامه داد: در این چالش اینترنتی ۵۰ مرحله‌‌ای از مخاطبان عمدتاً نوجوان و جوان خواسته می‌‌شود روزانه تکلیف خود را انجام داده و در پایان، عکسی از خود را بفرستند تا بتوانند وارد مرحله بعد شوند.

,

رئیس مرکز آسیب‌‌شناسی فتا اصفهان اظهار کرد: ورود به این چالش بسیار خطرناک است و نسل جوان باید مراقب فایل‌های ناشناسی که برای آنها ارسال می‌شود باشد، زیرا افرادی که ادعای مدیریت این بازی را دارند با ورود به اطلاعات شخصی آن ها و استخراج آن، می‌توانند با تهدید به انتشار اطلاعات شخصی، جوانان را وادار به حرکت به سوی خواسته‌های شوم خود کنند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه