اخبار داغ

گزارش تصویری/

مناطق زلزله زده سر پل ذهاب/تصاویر

مناطق زلزله زده سر پل ذهاب/تصاویر
روز یکشنبه زلزله‌ای ۷ ریشتری مناطق گسترده‌ای از کرمانشاه را لرزاند و بخش‌های بسیاری را با تلی از خاک یکسان کرد.
[

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز یکشنبه زلزله‌ای ۷ ریشتری مناطق گسترده‌ای از کرمانشاه را لرزاند و بخش‌های بسیاری را با تلی از خاک یکسان کرد.
برخی روستاها به طور کامل از بین رفته‌اند و بخش‌های شهری با وجود آسیب کمتر،  تنها با بازسازی دوباره قابل سکونت خواهند بود.
سرپل ذهاب، مناطق ثلاث، کوئیک صیفوری و دیگر روستاها بیش از سایر مناطق تخریب شدند و ساکنان آن زیر آوار جان خود را از دست دادند.
کوئییک صیفوری از جمله روستاهای دورافتاده‌ای است که ساکنان آن از کمبود توجه عمومی و امکانات گلایه‌مندند، به گفته اهالی روستا با وجود گذشت چندین ساعت از وقوع زلزله، تا حوالی ظهر روز دوشنبه از حضور امدادرسانان و کمک‌های دولتی بی‌بهره بودند. بیش از ۶۰ نفر از ساکنان کوئیک صیفوری در زلزله ساعت ۲۱:۴۰ دقیقه یکشنبه جان باخته‌اند و بازماندگان روستا، به چادر برزنتی، چراغ گرمایشی و روشنایی، پوشاک گرم و مواد غذایی و دارو نیاز دارند.
پس از زلزله زندگی روال جدید اما غریب و دشوار خود را آغاز می‌کند، تعدادی از روستاییان در چادر و برخی در فضای باز همراه خانواده و کودکانشان به زندگی ادامه می‌دهند، مردم روستاهای کوئیک و مناطق ثلاث و سرپل‌ذهاب، این روزها اندوه فرارسیدن سرما را با داغ و آوار زلزله تجربه می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه