اخبار داغ

پس از 22 سال؛

ساختمان کتابخانه عمومی مشهد به بهره‌برداری خواهد رسید

ساختمان کتابخانه عمومی مشهد به بهره‌برداری خواهد رسید
مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی خبر داد: سال آینده ساختمان کتابخانه عمومی مشهد پس از بیش از 22 سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سید سعید سرابی امروز در مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در مشهد به پروژه نیمه تمام ساختمان کتابخانه عمومی مشهد اشاره و ضمن ناامید کننده بودن روند بهره برداری این ساختمان، گفت: احداث ساختمان از سال 74 آغاز شد و با تدبیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری نهاد کتابخانه ها، استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد سال آینده انجام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی به اقدامات مثبت انجام شده در عرصه کتاب و کتابخوانی در حاشیه شهر مشهد اشاره و تصریح کرد: پویش ملی کتابگردی دوم آذر ماه همزمان با سراسر کشور در استان راه اندازی می شود.

,

 

,

مدیر کل ارشاد خراسان رضوی با اعلام این خبر که نمایشگاه بین المللی ناشران جهان اسلام نیز 9 تا 16 آذر ماه در مشهد برگزار می شود، خاطرنشان کرد:بخش «مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام» از بخشهای ویژه این نمایشگاه است.

,

 

,

ثبت یک میلیون و 600 هزار مراجعه به کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

, ثبت یک میلیون و 600 هزار مراجعه به کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ,

 

,

در ادامه این مراسم حسین اکبری، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: طی یکسال گذشته یک میلیون و 600 هزار مراجعه به کتابخانه های عمومی استان ثبت شده است.

,

 

,

وی افزود: 400 نشست کتابخوان مدرسه ای و تخصصی با معرفی دو هزار عنوان کتاب نیز طی یکسال گذشته توسط کتابداران استان برگزار شده است.

,

 

,

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: در خراسان رضوی 200 کتابخانه عمومی در قالب کتابخانه نهادی یا مشارکتی وجود دارد که از این تعداد 110 کتابخانه عمومی، نهادی هستند و باقی کتابخانه ها به صورت مشارکتی با جلب مشارکت اشخاص حقیقی یا حقوقی ایجاد شده اند.

,

 

,

اکبری یادآور شد: بازدید از مناطق زلزله زده استان و جدیت در تاسیس بخش های ویژه کودک در کتابخانه های عمومی با اولویت مناطق محروم از دیگر فعالیتهای کتابداران در یکسال گذشته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه