اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه مجلس:

مسئولی که در معرض فساد است نمی تواند با آن مبارزه کند/ برای حفظ نظام چاره ای جز مبارزه با فساد نداریم

مسئولی که در معرض فساد است نمی تواند با آن مبارزه کند/ برای حفظ نظام چاره ای جز مبارزه با فساد نداریم
امیرآبادی فراهانی گفت: اگر فرزند، برادر، همسر و خویشان یک مسئول از رانتی استفاده کرد این مسئول دیگر نمی تواند با فساد مبارزه کند، مسئولی که خودش در معرض فساد قرار بگیرد نمی تواند در راه مبارزه با فساد قدم بگذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با انقلاب نیوز، درباره روند مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: مردم به اصل نظام و رهبری اعتماد دارند و مشکل اصلی مردم با مسئولین است که با مفاسد اقتصادی برخورد جدی نمی کنند. مبارزه با مفاسد اقتصادی لازمه اش این است که هر سه قوه با هماهنگی زیادی باهم به این مهم رسیدگی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,

 

,

نماینده مردم قم با اشاره به اینکه وظیفه مجلس وضع کردن قوانینی است که بتوان از آن در مقابل حربه های مفسدان اقتصای ایستاد اظهار داشت: دولت و قوه قضاییه هم باید با قوانینی که مجلس مصوب می کند با مفسدان اقتصادی برخورد لازم را داشته باشند. اگر این هماهنگی ها وجود نداشته باشد قطعا فساد بیشتر می شود. متاسفانه روند فساد در کشور ما به صورت سیستماتیک رشد کرده است و حتما باید سه قوه دست در دست هم برخود ها را تشدید بکنند.

,

 

,

مسئولین برای مبارزه با فساد باید از خود شروع کنند

, مسئولین برای مبارزه با فساد باید از خود شروع کنند,

 

,

امیرآبادی فراهانی افزود: مسئولین ما باید برای مبارزه با فساد از خودشان شروع کنند، این روند همچنین باید به سمتی برود که آقا زاده ها و خانواده های مسئولان نیز باید مورد بررسی مستمر قرار بگیرند تا فساد در آنها نیز رخنه نکند.

,

وی تاکید کرد: نباید اجازه داد تا افراد نزدیک به مسئولین از رانت های اطلاعاتی و ویژه به نفع خود استفاده ببرند. اگر فرزند، برادر، همسر و خویشان یک مسئول از رانتی استفاده کرد این مسئول دیگر نمی تواند با فساد مبارزه کند. مسئولی که خودش در معرض فساد قرار بگیرد نمی تواند در راه مبارزه با فساد قدم بگذارد.

,

 

,

لازمه حفظ نظام اعتماد مردم به مسئولین است

, لازمه حفظ نظام اعتماد مردم به مسئولین است,

 

,

وی با انتقاد از مسئولینی که از اعتماد مردم سوء استفاده می کنند بیان داشت: ما باید برای اینکه نظام حفظ شود و مردم به مسئولین اعتماد داشته باشند چاره جز این نداریم که با فساد و مفسدین اقتصادی مبارزه کنیم.

,

امیرآبادی با بیان اینکه با دست های آلوده و کثیف نمی شود شیشه را تمیز کرد گفت: در این برهه از زمان ما نیازمند یک اقدام عملی در مبارزه با مفاسد اقتصادی هستیم تا مردم احساس رضایت پیدا کنند. باید اعتماد مردم را به خود برگردانیم و مردم این را بدانند که  قول و عمل مسئولین یکی است، برای مبارزه با فساد باید با تجمل گرایی مسئولین، اسراف، خویشاوند سالاری مبارزه عملی کرد.

,

عضو هیئت رئیسه مجلس با انتقاد شدید از خویشاوند سالاری مسئولین تصریح کرد: نمی شود که وقتی یک فردی رای آورد اقوام و هم حزبی های خود را بدون در نظر گرفتن شایسته سالاری بر سر کار بیاورد چون این اقدامات اعتماد مردم را سلب می کند.

,

امیرآبادی فراهانی در پاسخ به این سوال که چه زمانی اقدام عملی صورت خواهد گرفت گفت: متاسفانه قوانینی مثل حقوق های نجومی داریم که فساد زا است و مجلس در این زمینه باید اقدام جدی انجام دهد. شفاف سازی نیز اقدام دیگری است که می تواند اعتماد مردم را جلب کند. گلایه مردم از کوچک شدن سفره ها نیست، گلایه اصلی مردم بحث تبعیض در کشور است.

,

 

,

 

,

زندگی رهبر معظم انقلاب الگوی کامل ساده زیستی برای مسئولین است

, زندگی رهبر معظم انقلاب الگوی کامل ساده زیستی برای مسئولین است,

 

,

وی افزود: همه مردم ما این حرف را می زنند که اگر در کشور پولی نیست چرا مسئولین زندگی های آنچنانی دارند؟! در زمان 8 سال دفاع مقدس همه باهم دست در دست هم در یک در مقابل دشمن ایستادند و فرقی میان فرزند رئیس جمهور و یک کارگر نبود.مردم به دنبال این موضوع هستند. مردم ما حاضرند برای نظام و انقلاب از جان مایه بگذارند اما همه باید مثل هم باشند.

,

 

,

این عضو مجلس شواری اسلامی با اشاره به اینکه  زندگی ساده مقام معظم رهبری و فرزندانشان الگوی کامل ساده زیستی برای مسئولین است  گفت: الگوهای سلامت را به مردم معرفی کنیم، نباید برای یک فردی زمینه ای ایجاد شود که از بیت المال برداشت های میلیاردی داشته باشد بدون اینکه کسی پاسخگو باشد و در مقابل یک کارگر با حقوق 900 هزار تومانی نتواند زندگی خود را اداره کند!

,

 

,

 انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه