اخبار داغ

دیدار با مادر و خواهران شهید احمد کاووسی؛

شهیدی که با تقویت روحیه بسیجی به فرماندهی جنگ رسید

شهیدی که با تقویت روحیه بسیجی به فرماندهی جنگ رسید
خواهر شهید کاووسی گفت: برادرم با تقویت روحیه بسیجی که داشت وارد سپاه شد و بعد از آن به فرماندهی در جنگ درآمد و آخر هم شربت شهادت نوشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،در هفته بسیج به سر می‌بریم و امام خمینی پنج آذر ماه سال 58 را به نام بسیج مستضعفان نام گذاری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

پایگاه های مقاومت بسیج در سطح کشور و فعالیت نوجوانان و جوانان بسیجی در این سنگر ها باعث شد که نوجوانان و جوانان با آغاز جنگ تحمیلی آماده و گوش به فرمان رهبر و مقتدایشان برای دفاع از این مرز و بوم عازم جبهه ها شدند.

,

اینبار خاورستان به دیدن مادر شهیدی رفته که در فراق فرزند شهیدش روزگار گرد پیری بر چهره اش نشانده است و به دلیل کهولت سن و فراق فرزند، ذهن یاری اش نمی‌کند که از خاطرات فرزندش برایمان بگوید.

, خاورستان,

 

,

, ,

از این رو فقط از مادر شهید نام فرزندش و اینکه چند ساله بوده و در کجا به شهادت رسیده را می‌پرسم وبرای اینکه مادر شهید اذیت نشود گفتگو را با خواهر شهید ادامه می‌دهم.

,

 

,

مرضیه باقری،مادر شهید احمد کاووسی نودر، در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد:پسرم 27 سال سن داشت و در عملیات کربلای پنج در شلمچه به شهادت رسید.

, خاورستان،,

 

,

صغری کاووسی، خواهر شهید احمد کاووسی نودر، در گفتگو با خاورستان، درباره برادرش اینگونه می‌گوید: برادرم عضو فعال بسیج محلات بود و بعد از آن وارد سپاه پاسداران شد و به عنوان پاسدارخدمت می‌کرد  از این رو  به واسطه شغلش اغلب اوقات در جبهه بود.

, خاورستان,

, ,

وی افزود: برادرم سال 65 در عملیات کربلای پنج در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید و تقریبا شش سال در جبهه حضور داشت.

,

 

,

خواهر شهید کاووسی بیان کرد: در عملیت کربلای پنج برادرم در حین تیر اندازی که از سمت دشمن بوده و متقابل تیراندازی از طرف رزمنذده های ایرانی بر اثر اصابت گلوله خمپاره دشمن بر پیشانی اش پیشانش اش سوراخ شده و در نتیجه روی دست همرزمش آقای خدادوست به شهادت می‌رسد.

,

 

,

کاووسی عنوان کرد: خدادوست که همرزم و همشهری با برادرم بود خبر شهادت برادرم را به خانواده خودش رسانده بود و ما از طریق خانواده همرزم برادرم خبر شهادتش را شنیدیم.

,

, ,

وی با بیان اینکه برادرم از فرماندهان بوده است، خاطر نشان کرد: در اغلب عملیات ها  حضور داشته است و در یکی از عملیاتها که الان حضور ذهن ندارم با شهید وحدت؛ شهید نمور علی شوشتری همرزم بوده است.

,

 

,

خواهر شهید گفت: قبل از عملیات کربلای پنج مدت زمان حضور برادرم برای حضوردر جبهه  تمام شده و قرار بود برای مرخصی به بیرجند بیاید اما چون عملیات در پیش بوده ونیروی های کمکی نرسیده بودند وقتی که می‌بیند عملیات در پیش است و همرزمان هم نرسیده و نیروها کم هستند ، خودش هم به مرخصی نیامده و درعملیات کربلای پنج حاضر می‌شود که همان عملیات هم آخرین عملیات بود و درآن به شهادت رسید.

,

, ,

کاووسی بیان کرد: از جمله ویژگی های بارز بردارم دیدار با اقوام،خواهر و بردارانش بود و اصلا برایش مهم نبود که وقتی از جبهه می‌آید بقیه و یا کوچکترها به دیدنش بروند خودش به همه سر می‌زد و احوال پرس بود، وقتی از جبهه می‌آمد خرید های خانه را بدون اینکه کسی به او بگوید انجام می‌داد.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد:برادرم خیلی مهربان بود وهمیشه هرکسی که او را می‌شناسد به خوبی و نیکی از او یاد می‌کند.

,

 

,

خواهر شهید به خاطره ای از آخرین دیدار شهید با خانواده اشاره کرد و، گفت: آخرین باری که برادرم برای جبهه عازم بود و می‌خواست به جبهه برود ماشینش روشن نمی‌شد و هرچه بیشتر سعی می‌کرد کمتر موفق می‌شد تا اینکه بالاخره بعد از مدتی ماشین روشن شد و انگار که خرابی ماشین دلیلی شده بود تا آخرین دیدار احمد با خانواده طولانی تر شود و ما برای دقایق بیشتری برادرم را ببینیم.

,

, ,

در پایان خواهر شهید به جانماز یادگاری از برادر شهیدش اشاره کرد و گفت: برادرم در مدت زمانی که در جبهه بود همیشه این جانماز را به همراه داشته و روی آن نماز می‌خواند بعد از شهادت برادرم پدرم این جانماز را همیشه در جیب کت خود داشته و هر جا می‌رفت روی آن نماز می‌خواند؛ و الان هم که حدود سه سال شده پدرم فوت کرده است جانماز برادرم در خانه مادرم است و هرکس هر موقع روی این جانماز نماز می‌خواند یاد  پدرو بردار شهیدم برایمان زنده است زنده تر می‎شود.

,

 

,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه