اخبار داغ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان:

برگزاری دوره آموزشی فرقه‌های نوظهور با ردپای آسیب‌های عزاداری در فارسان

برگزاری دوره آموزشی فرقه‌های نوظهور با ردپای آسیب‌های عزاداری در فارسان
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان گفت: دوره آموزشی فرقه‌های نوظهور با ردپای آسیب‌های عزاداری در فرق و مذاهب با نحله‌های انحرافی در شهرستان فارسان با همکاری اداره تبلیغات اسلامی برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسن چراغی در گفتگو با پیرغار از برگزاری دوره آموزشی نقد فرقه‌های نوظهور، آسیب‌های عزاداری در فرق و مذاهب و نحله‌های انحرافی، با حضور روحانیون، مبلغین هیئت‌های مذهبی و مداحان شهرستان فارسان خبر داد.

چراغی در رابطه با برگزاری این دوره آموزشی گفت: این ادیان نوع ظهور یکی از مهم‌ترین پدیده‌های جامعه امروز است که با سرعت در حال گسترش در بین جمعیت جوانان و افزایش خرافات در حوزه دین در میان عموم است و زنگ خطری است که باورهای دینی مردم را به صدا درآورده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان هدف از برگزاری این دوره آموزشی را افزایش سطح شناخت نسبت به فرقه‌های نوظهور در زمینه ارتقا و توانمندی روحانیون و مداحان و اعضای هیئت‌های مذهبی و مهارت پاسخگویی آنان در مقابله با شبهات جدید و آشنایی با مسائل روز دنیا و فرهنگ جامعه عنوان کرد.

آنچه امروزه شاهد آن هستیم، فاصله گرفتن هر چه بیش­تر جوانان تحصیل­کرده از تفاسیر سنّتی از اسلام است که به‌انحاءمختلف و با عناوین مختلف قابل‌پیگیری و شناسایی است. گاه این گریز از اسلامی که به‌صورت رسمی و حکومتی ارائه‌شده است، به‌صورت پناه بردن به ادیان سنّتی دیگر نظیر مسیحیت، زرتشت و... مجال بروز می­یابد و گاه نیز در هیئت گرایش به عرفان­ها و معنویت­گرایی­هایی که ریشۀ خود را در آیین هندو، بودیسم، کنفوسیوس و ... باز می‌یابند و در غرب عصر جدید با عنوان جنبش­ های دینی جدید به اوج ارائه و نمایش خود رسیده­ اند نمایان می­ شود. البته گاهی نیز مشاهده می­ شود که همان باورهای اصیل و سنّتی اسلام و تشیّع، دستمایۀ انحرافات و بهره­کشی و سوء­استفادۀ برخی از شیادان گشته و پس از برملا شدن دروغ­ها و کلاه­برداری­ های آن­ها، دین­گریزی فریب ­خوردگان، شدّت بیش­تری به خود می ­گیرد.

گفتنی است که این دوره از دوم آذر 96 در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان برگزار می‌شود.

انتهای پیام /

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیرغار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه