اخبار داغ

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خبر داد:

ورود 20 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی قم

ورود 20 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی قم
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از ورود 20 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان درون شهری قم خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، حسین مؤمنی موحد با بیان اینکه اکنون 258 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و 50 دستگاه اتوبوس ملکی در خطوط داخل شهر فعال هستند اظهار کرد: برخی از این اتوبوس‌ها به عنوان سرویس‌های ادارات و نهادهایی که قرارداد دارند خدمات‌رسانی می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون20 دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه حمل و نقل عمومی شده و 20  دستگاه اتوبوس دیگر تا 15 آذر وارد می‌شود این دستگاه‌ها در خطوط دارای تقاضای سفر بیشتر مانند پردیسان، پارکسوار و... فعالیت دارند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم عنوان کرد: خطوط جدید باید در کمیته خطوط تعریف و ابلاغ شود ولی تا کنون ابلاغی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه قیمت هر دستگاه اتوبوس 488 میلیون تومان است گفت: رقم کل قرارداد برای 40 دستگاه اتوبوس 19 میلیارد و 520 میلیون تومان است که 25 درصد افزایش قرارداد به میزان 5 میلیارد تومان برای 10 دستگاه اتوبوس جدید پیش‌بینی شده است که تا پایان سال اضافه می‌شود.
مؤمنی ادامه داد: 4 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رهبری و باقیمانده به مبلغ حدود 20 میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری تأمین شده است.
 وی با بیان اینکه بازسازی اتوبوس‌ها در دستور کار سازمان اتوبوسرانی است گفت: فراخوانی امسال برای 120دستگاه اتوبوس ملکی متوقف در پارکینگ داده شده و شرکت‌هایی که توانایی دارند مراجعه و اتوبوس‌ها را بازدید می‌کنند و پس از برگزاری مناقصه، عقد قرارداد صورت می‌گیرد تا اتوبوس‌ها بازسازی و تحویل داده شود.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم در زمینه میزان توقف اتوبوس‌ها در ایستگاه‌ها گفت: میزان توقف اتوبوس‌ها از طریق سامانه AVI رصد و کنترل می‌شود و اتوبوس‌هایی که در ابتدا، انتها و طول مسیر توقف زیادی دارند از طریق سامانه پیامکی به آنها تذکر داده می‌شود چنانچه رعایت نکنند در کمیته انضباطی درباره برخورد با آنها تصمیم‌گیری می‌شود.
وی به شهروندان و مردم توصیه کرد: با توجه به وضعیت شهر از سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی و کارت بلیط استفاده کنند و امیدواریم با توجه به اینکه 20 درصد از مردم از پول نقد استفاده می‌کنند؛ تشویق شوند و به استفاده از کارت بلیط بپردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه