اخبار داغ

گزارش؛

ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی در مناطق محروم آذربایجان غربی

ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی در مناطق محروم آذربایجان غربی
همزمان با هفته بسیج، کلینیک های سیار دندان پزشکی ویژه مناطق محروم در شهرهای مهاباد، ماکو و سردشت به تعداد بیش از ۲۰۰۰ نفر اعزام شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، همزمان با هفته بسیج، کلینیک های سیار دندان پزشکی ویژه مناطق محروم در شهرهای مهاباد، ماکو و سردشت به تعداد بیش از ۲۰۰۰ نفر اعزام شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به بیش از ۷۰۰ نفر در مهاباد

,

کلینیک های سیار دندانپزشـکی در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی بهبود سلامت دهان و دندان و ارایه خدمات رایگان دندانپزشکی در مناطق محروم شهرستان مهاباد استقرار یافت.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: کلینیک های سیار دندان پزشکی جنوب استان به مدت ۵ روز به حدود ۷۰۰ نفر از افراد محروم جامعه در شهرستان مهاباد خدمات سطح ۱ و ۲ دهان و دندان ارائه کرد.

,

دکتر مرزنگ افزود: خدمات دندانپزشکی قابل ارائه در کلینیک سیار شامل ترمیم و پرکردن دندان، جرم گیری، سیلانت تراپی، کشیدن دندان، رادیوگرافی دندان، درمان پالپ زنده، وارنیش فلوراید و سایر خدماتی که برحسب شرایط و نیاز بیمار ضروری است.

,

وی اظهار داشت: دو کلینیک دندانپزشکی در استان آذربایجان غربی با اختصاص هزینه اعتباری ۸ میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی ارومیه راه اندازی شده که یک کلینیک در شمال استان و دیگری در جنوب استان فعالیت می کنند.

,

دکتر مرزنگ گفت: این کلینیک در طول ۵ روز ازتاریخ ۲۰ الی ۲۴ آبان ماه به حدود ۷۰۰ نفر از کلیه افراد ساکن در مناطق محروم و کم برخوردار از خدمات دندان پزشکی و با اولویت اقشار آسیب پذیر از قبیل معلولین ،دانش آموزان، مادران خدمات سطح ۱ و ۲ دهان و دندان ارائه کرد.

,

وی افزود: این کلینیک ها هر هفته در یکی از شهرستان های شمال و جنوب استان مستقر شده و به مردم مناطق کم برخوردار جامعه خدمات سطح ۱ و ۲ دهان و دندان ارائه می کنند، برای هر یک از کلینیک ها در هر شهرستان مبلغ ۵۰ تا ۸۰  میلیون ریال بابت تجهیزات مصرفی دندانپزشکی هزینه می شود.

,

وی بیان داشت: کلینیک سیار دندانپزشکی به مدت ۵ روز در مناطق شهر خلیفان، مدرسه شبانه روزی الزهرا و مدارس معلولین شهر ، روستا های قلقله ، تنگ بالکه و بادام و بصری (بیماران خاص) مستقر بود.

,

خدمات رایگان دندانپزشکی در ماکو

,

دکتر میثمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان ضمن ابراز خوشایندی از اقدام خیرخواهانه معاونت اجتماعی دانشگاه و تقدیر از مسئولین دانشگاه  افزود: در این طرح که به مدت پنج روز به طول انجامید یک نفر دندانپزشک از مرکز بهداشت ماکو به همراه دستیار از مرکز بهداشت استان از تاریخ بیستم آبانماه در پنج روستای ماکو خدمات دندانپزشکی ارائه دادند .

,

دکتر میثمی گفت: خدمات قابل ارائه در این طرح که به تعداد ۲۵۷ نفر انجام شد شامل جرم گیری، ترمیم، پرکردن سطحی و کشیدن بودند که به ترتیب در روستاهای هندور، یاریم قیه، آداغان، دانالو، دانالو، دیم قشلاق ارائه شد.

,

بهره مندی بیش از ۵۰۰ نفر ازخدمات رایگان دندانپزشکی در سردشت

,

دکتر روژان قادری سرپرست مرکز بهداشت سردشت در خصوص اجرای طرح  رایگان خدمات کلینیک دندانپزشکی در سردشت گفت: اجرای طرح رایگان خدمات دندانپزشکی در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و با هدف محرومیت زدایی ساکنین روستاهای محروم و مرزی سطح شهرستان سردشت انجام شد.

,

وی گفت: معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی با مشارکت مرکز بهداشت ارومیه و سردشت با ارسال یک دستگاه خودروی مجهز به کلینیک سیار دندانپزشکی به مدت ۵ روز در منطقه محروم و مرزی اسلام آباد مستقر و نسیت به ارائه خدمات معاینه و آموزش رایگان اقدام کردند.

,

دکتر قادری در ادامه اذعان داشت: در این طرح خداپسندانه که به مدت ۵ روز به طول انجامید تعداد دو نفر از دندانپزشکان  شاغل در مرکزبهداشت سردشت و دو نفر دستیار و راننده از طرف مرکزبهداشت استان  مشارکت و تعداد ۲۸۸ نفر را معاینه و خدماتی از قبیل ویزیت ، کشیدن دندان ،ترمیم به صورت سطحی وجرم گیری ارائه و ۲۰۰ نفر نیز مورد معاینه قرار گرفتند.

,

گفتنی است مرکز خدمات جامع سلامت روستایی اسلام آباد با چهارخانه بهداشت و تعداد ۳۸ روستا با  یک هزار و ۱۶۴ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۴ هزار و ۴۴۷ نفر را تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار میدهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه