اخبار داغ

معاون هماهنگ کننده سپاه قم:

50برنامه ویژه در هفته بسیج اجرا می شود/ اعزام یک گردان فنی بسیجی برای کمک به زلزله زدگان سرپل ذهاب

50برنامه ویژه در هفته بسیج اجرا می شود/ اعزام یک گردان فنی بسیجی برای کمک به زلزله زدگان سرپل ذهاب
معاون هماهنگ کننده سپاه قم با اشاره به اعزام یک گردان فنی بسیجی شامل 140نفر برای کمک به زلزله زدگان سرپل ذهاب، گفت: برای اجرای 50برنامه اصلی و 570 برنامه جزعی در هفته بسیج برنامه ریزی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  احمد بیطرفان در گفتگو با خبرنگار  قم فردا با اشاره به اینکه قبل از انقلاب نیروهای مردمی بودند که به یاری انقلاب امدند، اظهار داشت: این مردم بعد از انقلاب در مجموعه ای سازمان یافته به ماموریت پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: با اعلام حکم تشکیل بسیج توسط امام راحل نیروی عظیم بسیج در عرصه‌ها و زمینه‌های مختلف اقدام به جان‌فشانی و فعالیت کردند.

,

رئیس ستاد برگزاری هفته بسیج  با اشاره به مأموریت‌های بسیج در طول انقلاب در راستای ابلاغ و قانون اساسی گفت: بسیج هم پای سپاهیان به انجام وظیفه پرداخته و نیروی عمل کننده در مأموریت‌های مختلف سپاه بوده است.

,

وی افزود: حفظ دستاوردهای انقلاب براساس قانون اساسی به سپاه واگذار شده است اما در‌ آنچه که نظام را تهدید می‌کند سپاه باید ورود پیدا کند و تنها بحث نظامی را شامل نمی‌شود در ابتدا رویکرد سپاه نظامی بود اما بعد  به جنگ نرم هم وارد شد که در همه بسیج حضور دارد.

,

معاون هماهنگ کننده سپاه  با اشاره به بحث مدافعان حرم عنوان کرد: در سوریه و کشورهایی که اکنون نیاز است سپاه به عنوان مستشار ورود پیدا می‌کند و بسیاری از نیروهای تخصصی و دفاع مقدس در این عرصه فعالیت دارند.

,

وی اضافه کرد: آنچه در منطقه انجام می‌شود و بحث حزب الله برگرفته از نظام اسلامی و سپاه پاسداران و نیروهای بسیجی است و امروز در بحث مقابله با نیروهای داعش در منطقه نیروهای بسیجی نقش‌آفرینی می کنند.

,

بیطرفان با اشاره به حادثه زلزله در کرمانشاه ابرازداشت: نیروهای بسیجی 24 ساعت پس از اعلام حادثه از قم اعزام شدند و در منطقه حضور پیدا کردند و امکانات را از مرکز استان به روستاهای مرزی رساندند و اکنون هم در منطقه حاضر هستند.

,

وی در ادامه بیان داشت: کمک به آسیب دیدگان از پیش از هفته بسیج شروع شده و اکنون ادامه دارد و پایگاه‌های مقاومت بسیج با برپایی چادرهایی به جمع‌آوری کمک‌ها می‌پردازند.

,

معاون هماهنگ کننده سپاه خاطرنشان کرد: مردم قم امکانات قابل توجهی برای کمک به زلزله‌زدگان اهدا کردند آنچه نیاز بوده با هماهنگی‌ها اعزام شده و از نظر امکانات ابتدایی مانند آب، غذا، چادر و پتو اشباع شدند و اکنون اسکان موقت پیگیری می‌شود.

,

اعزام یک گردان فنی بسیجی برای کمک به زلزله زدگان

, اعزام یک گردان فنی بسیجی برای کمک به زلزله زدگان,

وی با بیان اینکه اعزام گروه‌های جهادی، مهندسان بسیج و بسیج عمران در برنامه منسجم با استفاده از بسیج سازندگی پیگیری می‌شود، گفت: 140 نفر در قالب یک گردان فنی به طور منسجم و سازمان پیدا کرده به کرمانشاه اعزام شدند.

,

رئیس ستاد برگزاری هفته بسیج ادامه داد: تاکنون مأموریت سپاه قم و بسیج در منطقه واگذار شده در مرحله اول در قالب انتقال مردم از محل حادثه دیده، انتقال دام و طیور و دفن دام‌ها انجام شده است و مرحله بعدی آواربرداری و آماده‌سازی برای فعالیت‌های عمرانی است که در هفته آینده بر اساس قراردادها و تأمین امکانات انجام می‌شود.

,

وی یادآور شد: اکنون اسکان موقت انجام شده و به امکانات اولیه مانند آب، غذا، پتو و چادر نیاز ندارند بلکه به پشتیبانی نقدی نیاز است تا اقلام مورد نیاز خریداری شود. تا کنون 35 میلیون تومان از سوی سپاه در قالب پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت جمع‌آوری شده است.

,

50برنامه اصلی و 570 برنامه جزعی در هفته بسیج اجرا می شود

, 50برنامه اصلی و 570 برنامه جزعی در هفته بسیج اجرا می شود,

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج از روز 29 آبان ، تصریح کرد: 50 عنوان برنامه اصلی و 570 برنامه جزئی مانند برنامه‌های فرهنگی، ا‌قتصاد مقاومتی، افتتاح سالن‌های ورزشی، پایگاه‌های مقاومت و برگزاری یادواره شهدا ویژه هفته بسیج برنامه‌ریزی شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: همایش عهدسربازی با توجه به آغاز امامت امام زمان(عج) با حضور 3 هزار نیروی بسیجی در نهم ربیع الاول و هفتم آذر در مسجد جمکران برگزار می‌شود.

,

بیطرفان یادآور شد: طرح گشت محله‌محور با عنوان حماسه خدمت و امنیت در دستور کار است که در سراسر کشور پس از نماز مغرب و عشا تا نماز صبح شروع می‌شود که در تمام محله‌ها و پایگاه‌های استان قم در قالب 250 پایگاه انجام می‌شود.

,

وی عنوان کرد: بسیجیان اول آذر با رهبر معظم رهبری دیدار می کنند که راهکارهای جدید و مأموریت‌هایی برای بسیجیان برای ادامه کار مشخص می‌کنند.

,

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی، برپایی نمایشگاه‌های محصولات اقتصاد مقاومتی، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی، برگزاری گردهمایی دانشجویان بسیجی، حضور سازمان یافته در میعادگاه‌های نماز جمعه در سراسر استان، مراسم عطرافشانی مزار شهدا و برگزاری نشست‌های فرهنگی و بصیرتی با عنوان اعتلای فرهنگی را از دیگر اقدامات ویژه هفته بسیج ذکر کرد.

,

وی عنوان کرد: ارائه میز خدمت در مساجد، افتتاح پایگاه‌های مقاومت، برگزاری مسابقات ورزشی در نواحی، دیدار با علما و مراجع، برگزاری مسابقات قرآنی بسیج، بازدیدهای علمی، برگزاری مراسم‌های ویژه هفته بسیج، اکران فیلم‌های سینمایی ارزشی در سطح دانشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی در سطح کلان را از دیگر اقدامات ویژه هفته بسیج است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه