اخبار داغ

گفت‌وگو با یکی از اساتید شهید مدافع حرم علیرضا جیلان:

شهید جیلان آرزوی شهادت داشت/ زندگی شهدا الگو است

شهید جیلان آرزوی شهادت داشت/ زندگی شهدا الگو است
یکی از اساتید شهید مدافع حرم علیرضا جیلان با اشاره به اینکه شهید جیلان اثبات کرد بعد از چندسال حضور در جبهه و دو بار مجروح شدن اشتیاق بالایی برای شهادت داشته است یادآور شد: آخرین جمله شهید جیلان این بوده که من درحال رفتن به سمت بهشت هستم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مصطفی ضیاء بروجنی از اساتید شهید علیرضا جیلان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: باید شهید علیرضا جیلان را از اسمش که هم‌نام عموی شهیدش بود و امروز مجدد مهر شهادت در شناسنامه‌‌اش خورد شناخت.

وی اضافه کرد: عموی بزرگوار این شهید مدافع حرم در عملیات فتح‌الفتوح به مقام شهادت نائل آمدند و می‌توان گفت شهید علیرضا جیلان هنوز وارد دنیا نشده بود که نام شهید برایش انتخاب شد.

حجت‌الاسلام ضیاء با اشاره به اینکه در دهه ۷۰ وقتی با شهید علیرضا جیلان آشنا شدم که ۱۵ سال سن داشت و درحال تشکیل هیئتی متشکل از نوجوانان بودم و به پیشنهاد خود این نوجوانان نام هیئت فاطمیون بر آن قرار داده شد.

استاد این شهید مدافع حرم با بیان اینکه در آن زمان عزاداری در بروجن بصورت سنتی بود و هیئت‌هایی به سبک امروز وجود نداشت خاطرنشان کرد: با شروع به کار هیئت شاهد علاقه شدید شهید جیلان به سیدالشهدا بودم به‌طوری که وی برای هیئت هر کاری انجام می‌داد و جفت کردن کفش‌های عزاداران ازجمله این اقدامات بود، بعدها وی به‌عنوان هیئت امنای همین هیئت انتخاب شد.

حجت‌الاسلام ضیاء با اشاره به اینکه شهید جیلان را خداوند انتخاب کرده بود و همانطور که عموی ایشان در آن برهه زمانی رسالتش را با خونش انجام داد بیان داشت: شهید جیلان هم به انتخاب خدا به وظیفه خود عمل کرد.

وی با تاکید بر اینکه با اعلام سردار سلیمانی درخصوص پایان داعش در باغ شهادت برای بار دوم درحال جمع شدن است یادآور شد: شهید جیلان فصل‌الختام این شهادت شد و شهادت وی موهبتی است برای شهرستان بروجن و داستانی اثرگذار برای چهارمحال و بختیاری است.

حجت الاسام ضیاء اضافه کرد: شهید جیلان در تمام یادداشت‌ها و پیام‌هایش این موضوع را گوشزد کرد که آرزوی شهادت دارد.

وی ادامه داد: شهید جیلان با شهادتش در آخرین روزهای جنگ با داعش به همگان اثبات کرد که امر محال در عرصه فرهنگی وجود ندارد.

یکی از اساتید شهید جیلان بیان داشت: این شهید بزرگوار در آخرین لحظه بر مرکب شهادت سوار شد و مطئنیم که با شهادتش تحول عظیمی در استان و شهرستان به پا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهید جیلان اثبات کرد بعد از چندسال حضور در جبهه و دو بار مجروح شدن اشتیاق بالایی برای شهادت داشته است یادآور شد: آخرین جمله شهید جیلان این بوده که من درحال رفتن به سمت بهشت هستم.

یکی از اساتید شهید جیلان تاکید کرد: امیدواریم همانطور که خون شهدای هشت سال دفاع مقدس باعث شد جوانانی چون شهید علیرضا جیلان راه خود را پیدا کنند، خون این شهید بزرگوار نیز راهنمایی برای جوانان امروزی باشد و در سایه اسم اعظم حضرت فاطمه زهرا (س) که اسم رمز پیروزی است بتوانند در این خیمه نورانی زانو بزنند و درس های مکتب این بانوی بزرگوار را بگیرند.

حجت‌الاسلام ضیاء خاطرنشان کرد: خود شهید مانند چراغی است که روشنی می‌دهد و برای همه نورافشانی می‌کند و شهدا خودشان، خودشان را معرفی می‌کنند.

یکی از اساتید شهید جیلان گفت: ویژگی مشترک همه شهدا این است که وارستگی و طهارت ذاتی خاصی داشتند و شهدا فرشته‌خو خلق شدند برای شهادت.

وی اضافه کرد: زندگی شهدا الگو است برای دیگران، وقتی نعمتی را از دست می‌دهیم می‌فهمیم چه گوهری از دست رفته است.

حجت الاسلام ضیاء در انتها گفت: جوانان از سنخ شهید جیلان در کشور کم نیستند که باید شناسایی شوند و به آن‌ها بها داده و کارهای بزرگ به آن‌ها سپرده شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه