اخبار داغ

توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صورت می گیرد؛

"جهاد سلامت" به منظور شناسایی به موقع بیماری ها در معاونت بهداشتی

"جهاد سلامت" به منظور شناسایی به موقع بیماری ها در معاونت بهداشتی
محیط های انتقالی برای نمونه های مشکوک به سندرمهای اسهال حادآبکی و اسهال خونی (کری بلر ) و نمونه های تنفسی UTMهمچنین ملزومات نمونه گیری از جمله لوله ژل دار جهت خونگیری و جداسازی سرم، لوله CBC و سایر ملزومات نیز پیش بینی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چشم نیوز، کمال الدین جدیدیان  کارشناس مسئول واحد امور آزمایشگاه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با چشم نیوز، در مورد وضعیت موجود آزمایشگاهها در مناطق زلزله زده اظهار داشت؛ آزمایشگاه سیار (دانشگاه علوم پزشکی کردستان) دو کارشناس آزمایشگاه به سرپل ذهاب اعزام و مستقر و ازمایشگاه تحویل پرسنل سرپل ذهاب گردید و سپس در کنار ازمایشگاه سیاریک چادر به  عنوان ازمایشگاه سیار دایر گردید  .در حال حاضر در آزمایشگاه فوق امکان انجام آزمایش های اولیه بیوشیمی و سایر تست های آزمایشگاهی مطابق با EOP آزمایشگاه مرجع سلامت فراهم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشم نیوز,

 

,

کارشناس مسئول واحد امور آزمایشگاه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: آزمایشگاه مرکز شماره 2 که فضای فیزیکی ان  تخریب شده با همت پرسنل ازمایشگاه سرپل ذهاب تجهیزات به مرکز شماره ۱ منتقل گردیده و در کمتر از ۷۲ ساعت کلیه ازمایشات مورد تعهد در کلیه بخش های میکرب شناسی و بیوشیمی و هماتولوژی و .. فعال و ازمایشگاه فعال می باشد.

,

 

,

جدیدیان  بیان داشت: محیط های انتقالی برای نمونه های مشکوک به سندرمهای اسهال حادآبکی و اسهال خونی (کری بلر ) و نمونه های تنفسی UTMهمچنین ملزومات نمونه گیری از جمله لوله ژل دار جهت خونگیری و جداسازی سرم، لوله CBC و سایر ملزومات نیز پیش بینی شده است.

,

,

وی ادامه داد: در شهرستان سرپل ذهاب 2 آزمایشگاه خصوصی وجود دارد که آسیب فیزیکی ندیده اند و از طریق معاونت درمان هماهنگی جهت استفاده از امکانات این آزمایشگاهها در حال انجام است.

,

 

,

این مسئول خاطرنشان کرد: مطابق با ارزیابی اولیه تیم ارزیاب آزمایشگاهی، آزمایشگاه بیمارستان و مرکز بهداشت قصر شیرین هر دو سالم و از لحاظ عملکردی 100 درصد فعال هستند. قصر شیرین در فاصله نیم ساعت از سر پل ذهاب قرار داشته و به عنوان آزمایشگاه پشتیبان  سرپل ذهاب در زمینه تامین محیط های کشت و مواد اولیه مورد نیاز فعالیت می کند.

,

 

,

  جدیدیان افزود: ساختمان درمان بستر دالاهو که آزمایشگاه نیز در آن مستقر است از نظر سازه ای آسیب دیده و  آزمایشگاه نیز تخلیه شده و تجهیزات ابتدایی آن در چادری در کنار آن مرکز  گذاشته شده است .لذا آزمایشگاه مرکز بهداشت شهرستان دالاهو  از لحاظ عملکردی فعال بوده و جهت عملکرد 100 % نیاز به یک دستگاه کانکس جهت استقرار آزمایشگاه موقت می باشد که هماهنگی های لازم  جهت این امر با رئیس مرکز مدیریت شبکه صورت پذیرفته است.

,

 

,

وی افزود: آزمایشگاه مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی ثلاث باباجانی سالم و از لحاظ عملکردی 100 درصد فعال هستند و آزمایشگاه شهرستان جوانرود نیز به عنوان پشتیبان ثلاث در تامین محیط های کشت و محیط های انتقالی و همچنین تامین مواد و ملزومات ضروری پشتیبانی می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه