اخبار داغ

در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان مرکزی مطرح شد؛

اقتصاد تک محصولی و وابسته به نفت برازنده کشور نیست/غفلت از نقش پژوهش در رفع مشکلات اقتصادی

اقتصاد تک محصولی و وابسته به نفت برازنده کشور نیست/غفلت از نقش پژوهش در رفع مشکلات اقتصادی
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه اکثر صنایع استان فرسوده هستند گفت: صنعت استان مرکزی نیازمند خدمات فناوری جدید و نو است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی روز سه‌شنبه در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان مرکزی گفت: استان مرکزی یک استان صنعتی است که استفاده از فناوری‌های نوین صنعتیمی‌تواند در تولید کمک شایانی را به این استان کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز؛, اراک امروز,

آقازاده با اشاره به اینکه اکثر صنایع استان فرسوده هستند، اظهار کرد: صنایع استان برای اینکه بتواند در بازار، رقابت جدی داشته باشند نیازمند نوسازی و بهسازی با استفاده از فناوری های به روز هستند.

,

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد تک محصولی و وابسته به نفت برازنده کشور نیست، ادامه داد: در عصری که علم و دانش و فناوری های نوین حرف نخست را در تولید ثروت می زند، متاسفانه اقتصاد کشور تک محصولی است و همچنان به نفت وابسته است، باید از تحقیق و پژوهش برای رونق اقتصاد کمک گرفت.

,

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در استان مرکزی نیازمند خدمات فناوری و تکنولوژی‌های نوین هستیم، افزود: همه اعضای کارگروه باید استان را در رسیدن به این هدف یاری کنند.

,

آقازاده به ظرفیت های علمی و دانش آموزی استان مرکزی اشاره کرد و ادامه داد: وجود ۸۰ هزار دانشجو و ۳۰۰ هزار دانش آموز که در بین آنان نخبگان علمی بسیاری وجود دارد، می‌تواند زیربنای خوبی برای توسعه همه جانبه استان باشد.

,

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه در حوزه کشاورزی هم نباید از پژوهش غافل شد، افزود: استفاده از فناوری‌های جدید در کشاورزی می‌تواند به موضوع بحران کم‌آبی کمک کند.

,

سرپرست دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری مرکزی:

, سرپرست دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری مرکزی:,

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوروی استان مرکزی

, برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوروی استان مرکزی, برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوروی استان مرکزی,

سعید موسایی سرپرست دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری مرکزی گفت: ۲۵ آذر در تقویم تحت عنوان هفته پژوهش و ۲۱ الی ۲۷ آذرماه تحت عنوان هفته پژوهش در کشور نام‌گذاری شده است.

,

موسایی اظهار کرد: هفته پژوهش امسال تحت عنوان «پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری زیر بنای تولید و اشتغال» نامگذاری شده است.

,

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح استان، تشویق پژوهشگران، بسترسازی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و تبیین وضع موجود پژوهشی استان از اهداف برگزاری هفته پژوهش و فناوری در استان است.

,

سرپرست دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری مرکزی با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی در سطح استان به مناسبت هفته پژوهش پیش‌بینی شده است، گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوروی، رونمایی از دستاوردهای جدید، برگزاری تجلیل از برگزیدگان پژوهشی، مستندسازی یافته‌های پژوهشی استان، برگزاری نشست های تخصیصی و .. از جمله این برنامه‌ها است.

,

رئیس دانشگاه اراک:

, رئیس دانشگاه اراک:,

نقش پژوهش در رفع مشکلات اقتصادی دیده نشده است

, نقش پژوهش در رفع مشکلات اقتصادی دیده نشده است, نقش پژوهش در رفع مشکلات اقتصادی دیده نشده است,

سعید حمیدی رئیس دانشگاه اراک و دبیر هفته پژوهش در استان مرکزی گفت: امیدواریم کارگروه آموزش و پژوهش استان مرکزی فقط مختص هفته پژوهش نباشد و در طول سال هم شاهد برگزاری منظم این کارگروه باشیم.

,

حمیدی با اشاره به اینکه چند سالیست که کشور در حوزه اقتصادی با مشکلاتی مواجه است، اظهار کرد: این مشکلات رفع نخواهد شد مگر اینکه علم و پژوهش جایگاه خودش را در کشور پیدا کند.

,

وی با تاکید بر اینکه هنوز درد علم و پژوهش در کشور احساس نمی‌شود، افزود: تا زمانی که شرایط به همین صورت باشد مشکلات هم به قوت خود باقی خواهند ماند.

,

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی:

, مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی:,

۴۰ واحد صنعتی استان قابلیت دانش‌بنیان شدن را دارند

, ۴۰ واحد صنعتی استان قابلیت دانش‌بنیان شدن را دارند, ۴۰ واحد صنعتی استان قابلیت دانش‌بنیان شدن را دارند,

مصطفی آمره مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: موضوع انتخاب پژوهشگران برتر حوزه صنعت استان به شرکت شهرک‌های استان واگذار شده است.

,

آمره اظهار کرد: براساس دو شاخص کلی خلاق بودن، کارایی و اثر بخشی که هر کدام دارای زیر شاخه‌های مختلفی بودند ۳۵ طرح و ایده پژوهشی ارائه شده در حوزه صنعت استان بررسی شد که پس از اتمام بررسی‌ها طرح برتر انتخاب و معرفی خواهد شد.

,

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی با اشاره به اینکه ۴۰ واحد صنعتی استان قابلیت دانش‌بنیان شدن را دارند، گفت: این واحدها شناسایی شده‌اند.

,

رقیه یادگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: مسئول کمیته انتخاب پژوهشگران برتر دستگاه‌های اجرایی به عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گذاشته شده است.

,

یادگاری اظهار کرد: تاکنون ۳۰ نفر از دستگاه‌های اجرایی استان آثار پژوهشی خود را به این کمیته ارسال کرده‌اند که بعد از بررسی در نهایت سه نفر به عنوان پژوهشگر برتر دستگاه های اجرایی استان انتخاب خواهند شد.

, , , , , , , , , , ,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه