اخبار داغ

رئیس ستاد برگزاری سومین نمایشگاه طلا و جواهر کیش:

کیش می تواند پایگاه تولید وصادرات طلا و جواهر باشد/سهم ناچیزایران از گردش مالی صنعت طلا و جواهر جهان

کیش می تواند پایگاه تولید وصادرات طلا و جواهر باشد/سهم ناچیزایران از گردش مالی صنعت طلا و جواهر جهان
رئیس ستاد برگزاری سومین نمایشگاه طلا و جواهر کیش با اشاره به سهم ناچیز ایران از گردشگ مالی بازار طلا و جواهر در دنیا بر اهمیت برگزاری نمایشگاه ها به ویژه در مناطق آزاد تاکید کرد و گفت: نمایشگاه ها می توانند بستر ساز ارتباطات اقتصادی بین المللی شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس، محمود بندرچی رئیس ستاد سومین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در شربتخانه شهر تاریخی حریره برگزار شد با اشاره به اینکه 2 دوره گذشته نمایشگاه طلا و جواهر تجربه خوبی بود اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه شاهد رشد خوبی نسبت به 2 دوره گذشته هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

وی افزود: در این نمایشگاه هیئت های بلند پایه ای از کشورهای تایلند و هنگ کنگ برای اولین بار در نمایشگاه حضور پیدا می کنند.

,

رئیس ستاد نمایشگاه طلا و جواهر کیش با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر از حیث سختی کار از دشوارترین نمایشگاه هاست افزود: این نمایشگاه به دلیل مشکلات تامین امنیت، حمل و نقل، بیمه و مجاب کردن مشارکت کنندگان برای حضور در نمایشگاه به دلیل هزینه های بالای برگزاری نمایشگاه در کیش از سخت ترین نمایشگاه هایی که برگزار می شود.

,

وی ادامه داد: در برگزاری این نمایشگاه با نگاهی کلی پس از تحقیقات بسیار به این نتیجه دست پیدا کردیم که با توجه به اینکه صنعت طلا و جواهر به دور از آلودگی و از صنایع های تک بوده ، فرصت های اشتغال زایی بالایی دارد و نیاز به فضای کارگاهی بالایی نیز ندارد می تواند در جزیره کیش از صنایع موفق باشد.

,

بندرچی با بیان اینکه حجم معاملات و گردش مالی صنعت طلا و جواهر در دنیا سالانه بیش از یک هزار و پانصد میلیارد دلار است سهم ایران از این بازار را تنها یک میلیون دلار در سال خواند و افزود: ما می توانیم با به وجود آوردن شرایط لازم سهم بیشتری از این بازار را به خود اختصاص دهیم و کیش مناسب ترین مکان برای ایجاد این بازار است.

,

وی با تاکید بر اینکه کیش نخستین و قدیمی ترین منطقه آزاد کشور است برخورداری از امنیت بالا، بی نیاز بودن به روادید برای حضور گردشگران خارجی، وجود زیرساخت ها و امکانات مناسب رفاهی و تفریحی در کیش را از مهمترین دلایل مناسب بودن جزیره کیش برای ایجاد بازارهای رقابتی در حوزه طلا و جواهر دانست.

,

گمرک کیش ابزار و تجهیزات لازم کارشناسی صنعت طلا و جواهر را در اختیار ندارد

, گمرک کیش ابزار و تجهیزات لازم کارشناسی صنعت طلا و جواهر را در اختیار ندارد,

رئیس ستاد نمایشگاه طلا و جواهر کیش بر وجود مشکلاتی مبنی بر دستیابی به این هدف اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین مشکلات ابزارهای لازم گمرکی در حوزه طلا و جواهر است که گمرک کیش ابزارها وتجهیزات لازم در این حوزه را در اختیار ندارد.

,

وی با تاکید بر اینکه اگر گمرک کیش به عنوان گمرک پایلوت برای ورود و خروج طلا و جواهر کشور باشد با دریافت عوارض مشخص و بخشودگی های مالیاتی در این حوزه دولت نیز می تواند منتفع شود ادامه داد: مخالفت ورود شرکت های بیمه گر و حمل و نقل صنعت طلا و جواهر به بازارهای ایران و حمایت از شرکت های ایرانی از دیگر مشکلات این حوزه است که احساس می کنیم سازمان منطقه آزاد کیش می تواند در این مسئله یاریگر این صنعت باشد.

,

بندرچی افزود: اعتماد به بخش خصوصی از دیگر مسائلی است که سرمایه گذاران نیازمند آن هستند؛ تجربه ثابت کرده است که هر زمان بخش خصوصی وارد عرصه های رقابتی در بازار شد بی تردید موجب رشد صنایع وبازار شده است.

,

وی به حضور شرکت های خارجی در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: 80 شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند که 10 شرکت خارجی از کشورهای هنگ کنگ، تایلند، هند، افغانستان هستند و بازدید کنندگانی از کشورهای دبی، لیتوانی و لهستان نیز در این نمایشگاه حاضر خواهند بود تا به عنوان سفرای کشور خود به نمایشگاه امتیاز دهند.

,

به بخش خصوصی اعتماد کنیم

, به بخش خصوصی اعتماد کنیم,

این مسئول در ستاد نمایشگاه طلا و جواهر کیش، تنوع در خرید، کاهش درصد اجرت و نبود ارزش افزوده برای خرید طلا و جواهر را از شاخصه های این نمایشگاه عنوان کرد.

,

وی همچنین با اشاره به اینکه تبلیغات بسیاری در کشورهای خارجی برای جذب مشارکت کنندگان در این دوره از نمایشگاه صورت گرفته است به حضور شرکت رستاک پادویژن در نمایشگاه های طلا و جواهر ترکیه، تایلند، هنگ کنگ، دبی و مالزی اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه جذب سرمایه گذاران خارجی و ارتباط میان سرمایه گذاران و متخصصان حوزه طلا و جواهر، ساعت، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و همچنین معرفی توانمندی های هنرمندان ایرانی در حوزه طلا و جواهر به کشورهای خارجی است.

,

بندرچی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران و فعالان صنعت طلا و جواهر نباید به نمایشگاه ها به عنوان محلی برای فروش محصولات خود بنگرند تصریح کرد: نمایشگاه محل فروش نیست بلکه مکانی برای ارتباط سازنده و کسب تجربه و ایجاد زمینه های انتفاع در آینده است.

,

وی با بیان اینکه جزیره کیش می تواند محلی برای ایجاد کارگاه های تولید و صادرات طلا، جواهر و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی کشور باشد اضافه کرد: با توجه به اینکه کیش در حاشیه خلیج فارس قرار دارد وبسیاری از مشتریان ایران در حاشیه خلیج فارس قرار دارند جزیره کیش می تواند محل مناسبی برای تولید و صادرات طلا و جواهر قرار گیرد.

,

سومین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی چهارشنبه  اول آذر ماه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان  منطقه آزاد کیش و روسای انجمن‌ها و اتحادیه‌های مرتبط در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره کیش گشایش می‌یابد.

,

در این نمایشگاه بیش از یکصد شرکت، کارگاه، واحد تولیدی و کارخانه سازنده و تولیدکننده داخلی و خارجی، تازه ترین تولیدات خود را به نمایش می‌گذارند.

,

این نمایشگاه  در سه گروه «ابزار و تجهیزات و ادوات ماشین‌سازی»، «سازندگان طلا و جواهر، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی» و «حلقه واسط فروش و بازرگانی» برپا می‌شود و علاوه بر شرکت‌ها و کارگاه‌های داخلی، تولیدکنندگانی از کشورهای ترکیه، ایتالیا، تایلند، هند و هنگ‌کنگ نیز حضور دارند.

,

در حاشیه برپایی این نمایشگاه، کارگاه‌های مختلف آموزش ساخت و تعمیرات طلا و جواهر و همچنین ساخت و تولید همزمان قطعات ریز طلا و جواهر نیز برگزار می‌شود.

,

گفته می شود چند هیات بازرگانی و تجاری از کشورهای مختلف طی روزهای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمت کیش، با حضور در محل نمایشگاه از پیشرفت‌های این صنعت گرانبهای کشورمان بازدید .کنند و در بخش ساعت نیز با همکاری اتحادیه ساعت ایران شاهد حضور پرقدرت برندهای مطرح دنیا در کیش خواهیم بود.

,

سومین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با هدف آشنایی تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان با محصولات، ماشین‌آلات و فناوری‌های نوین در بخش تولید و صادرات و همچنین معرفی توانمندی‌های داخلی و ارائه دورنمایی از تولید و صادرات مصنوعات طلا و جواهر کشور برگزار شده است. سومین نمایشگاه بین‌المللی طلا و جواهرات کیش از فردا یکم آذر تا ۵ آذرماه هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های جزیره کیش آماده بازدید علاقه‌مندان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه