اخبار داغ

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

احداث کتابخانه در شهر جدید باغ معروف با همکاری سپاه/ یک سوم جمعیت استان در سال 95 حداقل یک کتاب مطالعه کرده‌اند

احداث کتابخانه در شهر جدید باغ معروف با همکاری سپاه/ یک سوم جمعیت استان در سال 95 حداقل یک کتاب مطالعه کرده‌اند
خدایی گفت:طبق صحبت هایی که با سپاه عاشورا انجام شده است تا در طرح کرامت 2 برای احداث یک کتابخانه در محله آسیب پذیر باغ معروف برای اقدام شود که امیدواریم امسال گلنک زنی این کتابخانه انجام نیز شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، شهرام خدایی صبح امروز در تالار پتروشیمی تبریز در رابطه با گزارش عملکرد این نهاد اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌‌‌‌‌هایی که انجام شده یک کتابخانه در چند روز گذشته افتتاح شده که تعداد کتابخانه‌های استان به 110عدد رسیده است و این موضوع در واقع یکی از افتخارات ماست؛ همچنین در تلاش بودیم که در طی این هفته چند کتابخانه دیگر نیز افتتاح شود که البته این اتفاق صورت نگرفت اما در طول سال 96 قطعا 4 یا 5 کتابخانه دیگر به مجموعه کتابخانه های استان اضافه خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی در خصوص کتابخانه‌های آماده برای افتتاح افزود: یک کتابخانه در شیرامین آذرشهر، کتابخانه ورژویه مراغه، کتابخانه پهرآباد مراغه، کتابخانه شادباد مشایخ با عنوان المیزان و کتابخانه هریس آماده افتتاح هستند.

,

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی با اظهار امیدواری برای افزایش تعداد کتابخانه‌ها تا پایان سال عنوان کرد: امیدواریم تا پایان سال آمار کتابخانه‌ها را به 115 کتابخانه برسانیم و به غیر از این، کتابخانه‌های دیگری هم در طول سال‌های آینده علی رغم مشکلات بودجه‌ای و وضعیت اعتبارات و تملکی که در تنگنا قرار داریم این احداث و افتتاح شود.

,

وی ادامه داد: بیش از 10 کتابخانه در سطح استان در دست تعمیر و نوسازی است و دو کتابخانه در خداآفرین که سال گذشته تعمیر و بازگشایی شد و دیگری نیز امسال آماده بازگشایی است نیز به این مجموعه اضافه شده است؛ همچنین در شهرستان‌های سردرود، آذرشهر، چاراویماق و آبش احمد نوسازی صورت گرفته و بازگشایی این کتابخانه ها برای در اختیار مردم قرار دادن در آینده ای نزدیک صورت خواهد گرفت.

,

شهرام خدایی با بیان اینکه در طول سال 95 یک میلیون و 133 هزار جلد کتاب از کتابخانه ها به امانت برده شده است خاطرنشان کرد: برای این امانات سند داریم یعنی می‌توانیم بگوییم در چه تاریخی چه کسی کتاب را به امانت برده که با این اسناد یک سوم جمیعت استان در سال 95 توانسته اند یک جلد کتاب مطالعه کنند.

,

وی تاکید کرد: این آمار غیر از این است که کسی کتابی خریده و در خانه مطالعه کرده باشد و اگر چنانچه کسی از کتابخانه های دیگر کتابی برای مطالعه به قرض گرفته جزو آمار ما ثبت نشده است همچنین در کتابخانه مرکزی تبریز بیش از 10 هزار مراجعه کننده و 10 هزار جلد امانت در ماه داریم.

,

این مقام مسئول در رابطه با موضوع خیرین کتابخانه ساز نیز توضیح داد: در تبریز بیش از سایر استان های دیگر انجمن کتابخانه ساز وجود دارد،انجمن کتابخانه ساز استان چندین پروژه در دست دارد و طرح ارزشمند خانواده قره  چمنی در ساختمان شماره 2 کتابخانه مرکزی تبریز به عنوان بزرگترین کتابخانه ایران در دست تکمیل است.

,

وی گفت: امیدواریم در چند ماه اخیر کتابخانه ای در خیابان مارالان که به درخواست پروفسور سعادت جو جهت احداث پس از جلسات متعدد با شهرداری و در اختیار قرار گرفتن زمین آماده کار است کلنگ زنی شود زیرا هماکنون نیز آماده عقد قرارداد احداث کتابخانه هستند اما ظاهرا در حال حاضر بحث نقشه های کتابخانه در دست بررسی است، همچنین در شهرستان های آذرشهر، شبستر و اسفهلان چند پروژه خیرساز داشته ایم.

,

خدایی در خصوص ایجاد کتابخانه در محله باغ معروف با همکاری سپاه نیز اذعان داشت: طبق صحبت هایی که با سپاه عاشورا انجام شده است تا در طرح کرامت 2 برای احداث یک کتابخانه در محله آسیب پذیر باغ معروف احداث شود توافق صورت گرفته و امیدواریم امسال گلنک زنی این کتابخانه انجام نیز شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه