اخبار داغ

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی:

4سال مقاومت در منطقه، برچیده شدن داعش و ۴سال مذاکره تنها، برجاماندن تحریم را به دنبال داشت / اعمال تحریم های فلج کننده با کدهای مهدی هاشمی صورت گرفت

4سال مقاومت در منطقه، برچیده شدن داعش و ۴سال مذاکره تنها، برجاماندن تحریم را به دنبال داشت / اعمال تحریم های فلج کننده با کدهای مهدی هاشمی صورت گرفت
نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴سال مقاومت در منطقه، برچیده شدن داعش را در پی داشت و ۴سال مذاکره فقط برجاماندن تحریم را به دنبال داشته است گفت: پشت پرده تجمعاتی که در خصوص کمبود دارو و دیگر کمبودها صورت می گیرد زمینه سازی افکار عمومی برای مذاکره درخصوص موشک و شرایط نظامی کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافغ، حجت الاسلام حمید رسایی در جمع  دانشجویان دانشگاه بوعلی در مراسمی با عنوان فرجام برجام اظهار کرد: اداره کشور در دست دانشجویان و آینده سازان این کشور است و ما نباید مدیر را از خارج از کشور وارد کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافغ,

 

,

وی تصریح کرد: کسانی که مدعی بودند برجام خورشید تابان و ابر پر باران است عاقبتشان به جایی رسیده که مذاکره را با دیوانگی و ورود به تیمارستان برابر می دانند و خوشحالیم که پس  از ۵ سال بالاخره به این نتیجه رسیدند که این راه مذاکره و مصالحه نیست.

,

 

,

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه حضرات آل ا... علیهم صلوات الله اهل مذاکره برای دعوت به حق بوده اند گفت: متأسفانه گاهی می دیدیم تیم مذاکره کننده گام به گام عقب نشینی کردند و نتیجه وعده هایی که به مردم داده شد وعده های خالی بود و چیزی در دست نماند.

,

 

,

وی تشریح کرد: مطالعه متن برجام که اینقدر در مورد آن بزرگنمایی شد نشان میداد که دولت راستگویان "آمریکایی ها" بودند نه دولت تدبیر و امید که ادعا می کرد سخنان طرف مقابل در خصوص برجام مصرف داخلی دارد.

,

 

,

حجت الاسلام رسایی تبیین کرد: مقام معظم رهبری شرایطی را برای اجرای برجام تعیین کردند اما متأسفانه در حال حاضر آنچه اجرا می شود منطبق بر شرایط مقام معظم رهبری نیست و لاریجانی هم به عنوان رئیس مجلس که در ۲۰ دقیقه برجام را در مجلس به تصویب رساند در این زمینه چندان دغدغه مند نیست.

,

 

,

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری همواره از تیم مذاکره کننده دفاع کرده اند اما هرگز از متن برجام دفاع نکردند و مانند مربی که در تیمش در زمین بازی حضور دارد از عملکرد تیم خود دفاع کردند.

,

 

,

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حاکمیت دو نگاه در زمان تصویب برجام خاطرنشان کرد: اگر این مسائل امروز تشریح می شود نه برای ضایع کردن شخص یا حزبی خاص، بلکه برای آنکه عبرتی برای آینده شود.

,

 

,

وی افزود: ما معتقد بودیم در برجام آسیب ها بیش از سودهاست وگرنه هیچکس مخالف مذاکره نبود و این مذاکرات از سال ۸۲ آغاز شده بود و رهبر انقلاب تنها در مقطع زمانی سال ۹۲ به بعد عنوان کردند که من به مذاکرات خوشبین نیستم.

,

 

,

حجت الاسلام رسایی متذکر شد: در سال ۸۲ ما تأسیسات در حال ساخت هسته ای را پلمپ کردیم که طرف مذاکره به نیز به تعهدات عمل کند اما از عمل به تعهدات خبری نبود تا اینکه پلمپ ها به دستور مقام معظم رهبری باز شد و آنهابه دنبال همین بهانه ها بودند.

,

 

,

وی تأکید کرد: پاکستان که در همسایگی کشور ما قرار دارد از ضرّادخانه هسته ای برخوردار است و حتی تحت پوشش معاهده mpt نیز قرار نداردپس تحرکات هسته ای ما بهانه بود.

,

 

,

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از تحریم ها در اوایل دولت نهم با بازشدن پلمپ تأسیسات هسته ای انجام شد عنوان کرد: سه مورد از تحریم ها در زمانی که لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود رقم خورد و سه تحریم دیگر در آغاز کار دکتر جلیلی در شورای عالی امنیت ملی ایجاد شد اما نه ما که مخالف عملکرد دولت ماقبل بودیم و نه موافقان هیچکس تحریم ها را به گردن دولت آقای خاتمی نیانداخت چراکه معتقد بودیم این همان روندی است که باید دنبال می کردیم.

,

 

,

وی اظهار کرد: مهمترین تحریم در سال ۸۹ انجام گرفت که خود مقامات غربی اذعان کردند از داخل ایران به ما پیام دادند که باید تحریمهای قوی تر و فلج کننده علیه ایران رقم بخورد تا ایران خم شود و سخت ترین تحریم ها در همین سال علیه کشور ما ایجاد شد.

,

 

,

حجت الاسلام رسایی با بیان اینکه "نیک آهنگ کوثر" مدعی شد از داخل ایران مهدی هاشمی برای اعمال تحریم های فلج کننده به غربی ها و آمریکایی ها کد داد گفت: در هر قسمت از مذاکرات که توافقی حاصل شد آقای روحانی گفت من و تیم مذاکره کننده ام این توافق را حاصل کردیم اما هرجا نقد بر برجام و مذاکرات وارد شد گفتند ریز ریز مذاکرات تحت نظر مقام معظم رهبری شکل گرفته است و این توافق نظام است نه صرفا دولت.

,

 

,

وی یادآور شد: این نگاه مدعی بود مشکل مذاکرات دولت قبل نوع بیان و مذاکره بوده و در دولت قبل مذاکرات در حد کارشناس انجام می شد اما دولت یازدهم با حدود وزیر خارجه به مذاکرات وارد شدند.

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نگاهی که به دست دشمن خیره بود و پیش از ورود به سازمان ملل در دانشگاه تهران سخنرانی کرده و ادعا می کند خزانه را خالی تحویل گرفتیم و اظهار عجز میکند چگونه می خواست با این اظهار عجز در سازمان ملل شرایط کشور را بهبود دهد؟

,

 

,

وی بیان کرد: بعد از توافق ژنو که پایه برجام بود جان کری در پاسخ مطالبات وندی شرمن عنوان کرد که آنچه ما در برجلم توافق کردیم تنها بر سر ۵ درصد تحریم هاست و تحریم ایران به دلایل دیگری از جمله حقوق بشر ادامه داشت.

,

 

,

حجت السلام رسایی در ادامه تبیین کرد: در چنین شرایطی به ما عنوان "کاسب تحریم" دادند و ما در پاسخ گفتیم همه کسانی که کاسب تحریم می نامیدشان لیست اموالشان را اعلام کنند و"حسین فریدون" برادر رئیس جمهور هم لیست اموال خود را اعلام کند تا ببینیم چه کسانی واقعا از تحریم کاسبی کردند؟

,

 

,

وی تصریح کرد: بدانید معنی این حرف که میگویند در مورد برجام مذاکره مجددی نخواهیم داشت اما معنای دیگر این حرف این است که در مورد موشک و شرایط دیگر آماده مذاکره هستیم.

,

 

,

 نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: پشت پرده تجمعاتی که در خصوص کمبود دارو صورت می گیرد زمینه سازی افکار عمومی برای مذاکره درخصوص موشک و شرایط نظامی کشور است و امیدوارم برداشت ما کاملا اشتباه باشد و چنین اتفاقی هرگز رخ ندهد تا جایی که خود بنده مجبور به عذرخواهی شوم از گفتن این حرف و ادعا.

,

 

,

وی تشریح کرد: نگرانی ما از این است که این نوع مذاکرات با بهانه های دیگری برای تأمین معاش مردم در خصوص موشک ها، حقوق بشر و دیگر خط قرمزهای نظام نیز صورت گیرد.

,

 

,

حجت الاسلام رسایی با بیان اینکه نتیجه ۴ سال مذاکره باقی ماندن تحریمها و تحریمهای بیشتر شد خاطرنشان کرد: نتیجه ۴ سال مقاومت در منطقه پیروزی بر داعش و برچیده شدن مکر آمریکا و غرب در شکست نظامی مقاومت بود.

,

 

,

وی افزود:  تفاوت اساسی مذاکرات در دوره های مختلف این بود که در سالهای ۸۴ تا ۹۲ پیشرفت مذاکرات را داشتیم و مذاکره هم می کردیم اما در مذاکرات اخیر هسته ای را نابود کردیم و مذاکره کردیم و تحریمی هم برداشته نشد.

,

 

,

نماینده سابق مردم تهران عنوان کرد: فرجام برجام چنین شد که جاسوس در تیم مذاکرات پروراندیم و هرکس که خارج رفته بود و بازنشسته بود به کار گرفتیم در حالی که می شد از همین جوانهای پویا و فعالی که در ستاد آقای روحانی بودند استفاده شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه