اخبار داغ

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا خبر داد؛

ارسال ۲۰ تن کمک های مردمی از شهرضا به مناطق زلزله زده کرمانشاه

ارسال ۲۰ تن کمک های مردمی از شهرضا به مناطق زلزله زده کرمانشاه
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا، گفت: یک محموله ۱۰ تنی حاوی کمک های مردمی به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شده و یک محموله دیگر نیز در روزهای آینده به این مناطق ارسال خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشهرضانیوز؛ جواد داستانی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا، عنوان کرد: طرح به سوی نور به عنوان یک تجربه ماندگار، خدمات قابل توجهی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ارائه داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز,

وی، تصریح کرد: پاکسازی یکی از مناطق آلوده شهرستان از مواد مخدر و ارائه خدمات مختلف به ساکنان آن منطقه برای رهایی از دام اعتیاد و اشتغال آنان باید به عنوان الگویی برای سایر مناطق در نظر گرفته شود.

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرضا، اظهار کرد: گسترش روز افزون آمار اعتیاد و نیز پیدایش انواع مختلف مواد مخدر و روانگردانها ضرورت مشارکت همه نهادهای اجرایی و دستگاه‌های مسئول در مبارزه سازمان یافته با این معضل اجتماعی را دوچندان کرده است.

,

داستانی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، بیان کرد: در هفته بسیج امسال ۱۸۰ عنوان برنامه در سطح پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج شهرستان اجرا می ‌شود.

,

وی، با بیان این مطلب که شعار هفته بسیج امسال «بسیج مظهر مردمسالاری دینی» انتخاب شده است، عنوان کرد: از جمله مهمترین برنامه های این هفته در شهرستان طرح بسیجی محله محور است که به صورت گشت های نیروهای بسیجی در محلات بدون استفاده از سلاح گرم برگزار می شود.

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرضا، ادامه داد: در این هفته ۲ تیم از پزشکان بسیجی سلامت با حضور در یکی از مناطق محروم اقدام به ویزیت رایگان مردم خواهند کرد.

,

داستانی، همچنین با اشاره به وقوع زلزله در مناطق غربی کشور اظهار کرد: پایگاهها و حوزه های مقاومت بسیج شهرستان آماده دریافت کمکهای نقدی و غیر نقدی مردم به هموطنانمان در این مناطق هستند.

,

وی، اضافه کرد: یک محموله 10 تنی حاوی کمکهای مردمی به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شده و یک محموله دیگر نیز در روزهای آینده به این مناطق ارسال خواهد شد.

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا، تصریح کرد: این کمک ها شامل 60 میلیون ریال وجه نقد، 500 تخته پتو، یک هزار و 700 قوطی غذای کنسرو شده، صد کارتن مواد شوینده بهداشتی، پنج هزار دست لباس نو، 400 باکس آب معدنی، 10 رول پلاستیک رولی عرض 4 متر،دو هزار متر مربع موکت، 20 عدد بخاری و 20 کارتن خشکبار است.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا، نیز در این جلسه اظهار کرد: تمرکز بر حفظ و سلامت قشر جوان جامعه به عنوان یک راهبرد در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.

,

محمدرضا انصاریپور، گفت: همکاری بین ستاد و شوراهای مبارزه با مواد مخدر در راستای مقابله با موارد نادر مشاهده مواد مخدر در باشگاه‌های ورزشی قابل توجه بوده است.

,

وی، تصریح کرد: لازم است برنامه هایی در جهت ارتقای سطح آگاهی، بینش و شناخت جوانان از انواع مواد مخدر با همراهی انجمن ها و اتحادیه های مختلف و بخش های مختلف وزارت ورزش اجرا شود.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا، تأکید کرد: هراندازه والدین، آموزش و پرورش و رسانه‌ها هم افزایی بیشتری در حوزه آگاهی بخشی درخصوص معضلات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر داشته باشند نگرانیهای اجتماعی از این آسیبها و معضلات ناشی از آنها کمتر خواهد شد.

,

وی، عنوان کرد: باید مدل زیستی و فرهنگی جامعه ایرانی شناخته و الگوهای مقابله‌ای با معضل مواد مخدر بر اساس آن تدوین شود.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا، گفت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نیاز به فرهنگسازی و اطلاع رسانی دارد زیرا با اقدامات یکسویه و تک بعدی راه به جایی نمی‌بریم و نمی‌توانیم اقدام مؤثری انجام دهیم.

,

انصاریپور، بیان کرد: مسئولان باید به رسالت خود در حوزه مبارزه با مواد مخدر عمل کنند، نرخ فقر و بیکاری در جامعه بر گسترش اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی تأثیرگذار است.

,

وی، گفت: باید سیاست گذاری درست و جامع در موضعات مختلف جامعه ایجاد شود، آگاهی از حقوق معتادان بهبودیافته و ایجاد بستر مناسب برای جامعه پذیری آنها تأثیر مستقیم بر سلامت جامعه دارد.

,

سرپرست فرمانداری شهرستان شهرضا، نیز در این جلسه با تأکید بر ضرورت گردآوری امار و اطلاعات کاربردی برای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: تا زمانی که امار و اطلاعات دقیقی در دست نباشد نمی توان برای اجرای برنامه های مختلف برنامه ریزی درستی انجام داد.

,

محمدحسین داراب، ادامه داد: مهمترین استراتژی دشمنان در سال های اخیر ترانزیت و توزیع گسترده مواد مخدر سنتی و صنعتی در میان اقشار مختلف جامعه و به ویژه جوانان با هدف مقابله با حرکت پیشرو انقلاب بوده است اما با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی این دسیسه دشمن با شکست مواجه شده است.

,

وی، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با معضل اعتیاد آموزش افراد مختلف جامعه با استفاده از رسانه‌ها و در محیطهای دانشگاهی و مدارس است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه