اخبار داغ

قطعی برق برخی از مناطق اهواز در پی وزش باد شدید

قطعی برق برخی از مناطق اهواز در پی وزش باد شدید
معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: به علت وزش باد و برخورد شاخ و برگ درختان با سیم‌های برق، قطعی‌ برق در برخی مناطق اهواز رخ داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید آقائی، در اهواز اظهار داشت: به علت وزش باد و برخورد شاخ و برگ درختان با سیم‌های برق، قطعی برق در برخی مناطق اهواز رخ داده که پس از اقدامات لازم برق منطقه مجددا وصل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش تسنیم، وی افزود: طبق اعلام قبلی ما آمادگی بارش باران را داشتیم اما حدود ساعت10 صبح امروز بروز پدیده گرد و غبار همراه با باد شدید را شاهد بودیم. در نقاطی که درختان در شبکه برق تداخل داشتند شاهد قطعی برق هستیم همچنین با هماهنگی شهرداری کلان شهر اهواز و استانداری 29 هزار و 500 اصله درخت کنوکارپوسی را که متداخل با شبکه برق بودند و باعث ایجاد اتصال می‌شدند؛ هرس کردیم.

,

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق اهواز بیان کرد: در برخی نقاط هنوز هم درختانی که در حریم تاسیسات برقی قرار دارند، وجود دارد و با وزش باد شدید با سیم‌های برق برخورد می‌کنند و باعث قطعی برق می‌شود.

,

وی با بیان اینکه قطعی‌‌های برق بر اثر وزش باد و برخورد شاخ و برگ درختان با سیم‎های برق کمتر از 10 دقیقه بوده است، عنوان کرد: آماری که از ساعت 11 صبح به دست ما رسیده است نزدیک به 15 منطقه به صورت گذرا قطعی برق داشتند همچنین لازم به ذکر است که با توجه به اقداماتی که انجام شد دیگر شاهد قطعی طولانی مدت برق نخواهیم بود.

,

آقائی تصریح کرد: پس از بروز ریزگرد در بهمن سال گذشته با منشاء داخلی، اقدامات گسترده‌ای برای جلوگیری چنین اتفاقی انجام شد نصب 150 کلید گازی بر روی شبکه برقی همچنین بسیاری از مناطقی که فشار برق عادی داشتند اصلاح شدند.

,

وی به بحران بهمن ماه سال گذشته اشاره و تاکید کرد: بخشی از گرد‌ و غبار بهمن سال گذشته از سوی شهرستان‌های ماهشهر و هندیجان به سوی شهرستان اهواز آمده بود، با توجه به شواهد علمی ریزگردهای برخواسته شده حاوی نمک بودند همچنین نمک خاصیت عبور جریان برق را دارد و با نشستن بر روی تاسیسات برقی سبب اختلال می‌شود.

,

وقوع طوفان خاک با قدرت 60 کیلومتر بر ساعت در بهمن ماه سال گذشته سبب خاموشی گسترده در 11 شهرستان خوزستان شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه