اخبار داغ

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

مهمترین مسئولیت طلاب فهم و نشر معارف دین و پاسداری از مرزهای اسلامی است/حوزه و طلبه انقلابی باید در خدمت مردم باشد

مهمترین مسئولیت طلاب فهم و نشر معارف دین و پاسداری از مرزهای اسلامی است/حوزه و طلبه انقلابی باید در خدمت مردم باشد
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: طلاب و روحانیون باید ازفرصت های موجود برای انجام رسالت اصلی خود در فهم و نشر معارف دین و پاسداری از مرزهای اسلامی بیشترین استفاده را ببرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، حجت الاسلام سید رضا تقوی عصر امروز در دیدار با طلاب و روحانیون و ائمه جمعه جنوب خراسان رضوی اظهار داشت: تحصیل و بالا بردن فهم دینی از معارف اسلام نخستین مسوولیت طلاب و روحانیون است که باید این رسالت را در حوزه های علمیه بیاموزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

وی تصریح کرد: طلاب باید هر روز به سرمایه علمی خود بیفزایند و دست مایه های آینده را امروز مهیا سازند و این مهم مستلزم فهم عمیق از دین بمعنی یک فقیه است که می تواند در خدمت اجتماع باشد.

,

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور خاطر نشان کرد: عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی امروز نیازمند عالمان برجسته و تربیت شده در بستر دین است و باید هر عالمی در رشته تخصصی خود اطلاعات بیشتری نسبت به اجتماع داشته باشد، زیرا عالم بدون اطلاعات مورد پذیرش جامعه نیست.

,

تقوی، شخصیت علمی و فکری برای طلاب را یک ضرورت برشمرد و گفت: اطلاعات دقیق و جامع روحانیون در عرصه های مختلف بویژه رشته های تخصصی، شخصیت علمی و فکری یک روحانی را شکل می دهد کما اینکه چنین شخصیتی برای جامعه متواضع و قابل احترام است.

,

وی دومین رسالت طلاب را نشر و ترویج مفاهیم دینی عنوان کرد و بیان داشت: تبلیغ دین بعنوان زکات علم یک عالم باید برای اجتماع قایل بهره برداری باشد و طلاب نیز با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود علمی را که آموخته در خدمت مردم قرار دهند.

,

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور پاسداری از مرزهای اسلامی را سومین تکلیف طلاب علوم دینی در جامعه دانست و گفت: علما بعنوان مرزبانان اسلام و ارزشهای الهی در مرزهای فکری، فرهنگی و اعتقادی جامعه باید حضور مستمر و فعال داشته باشند تا در صورت ورود جریانات انحرافی و یا شبهه بتوانند روشنگری کنند.

,

دفاع از استقلال ملت و کشور چهارمین ویژگی مورد بحث رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور بود که از آن بعنوان یک ضرورت برای جامعه یاد کرد.

,

حوزه و طلبه انقلابی باید دشمن شناس و در خدمت مردم باشد

, حوزه و طلبه انقلابی باید دشمن شناس و در خدمت مردم باشد,

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اظهار داشت: هویت انقلاب اسلامی برخاسته از حوزه های علمیه است و این هویت امروز باید از درون همین مراکز تقویت شود.

,

تقوی در تبیین هویت انقلابی گفت: حضور در صحنه، تبری از دشمن، عمل به تعهدات انقلابی که شهدا راه آن را نشان دادند و همچنین  اطاعت محض از ولی فقیه جامعه از شاخصه های مهم هویت انقلابی حوزه های علمیه به شمار می رود.

,

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد: طلبه و روحانی انقلابی باید خود را با اجتماع بروز کند و در برابر انحرافات و بدعت ها باایستد و دشمن و توطئه ها و طراحی های دشمن را بشناسد و بتناسب آن اقدامات موثری در سطح جامعه داشته باشد

,

تقوی، حیات اجتماعی طلاب را مرهون پشتیبانی مردم دانست و افزود: طلاب علوم دینی عائله خداوند هستند و باید در خدمت مردم و برای آنها دل بسوزانند، لذا نباید از اینکه در معرض اجتماع قرار می گیرند واهمه داشته باشند، زیرا خدمت به مردم از مهمترین رسالت های روحانیون محسوب می شود.

,

همایش حوزه انقلابی طلاب و روحانیون و ائمه جمعه جنوب خراسان رضوی عصر امروز به میزبانی امام جمعه تربت حیدریه در حسینیه مقام معظم رهبری برگزار شد.

,

امسال بالغ بر 500 طلبه و روحانی در 3 حوزه علمیه برادر و یک حوزه علمیه خواهر در چهار مقطع تحصیلی سطح یک تا 4 در تربت حیدریه تحصیل می کنند.

,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه