اخبار داغ

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی خلیل آباد:

3 هزار نفر عضو کتابخانه‌های خلیل آباد هستند

3 هزار نفر عضو کتابخانه‌های خلیل آباد هستند
رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی خلیل آباد با بیان اینکه سه هزار نفر عضو کتابخانه‌های خلیل آباد هستند، گفت: در حال حاضر تنها یک کتابخانه نهادی و دو کتابخانه مشارکتی در سطح شهرستان فعالیت دارند و این نیز پاسخگوی جمعیت شهرستان نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، جواد عیسی زاده، شب گذشته در همایش کتاب و خانواده که در راستای برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان خلیل آباد برگزار شد، اظهار کرد: هفته کتاب همه ساله در آبان ماه با هدف ترغیب وتشویق افراد جامعه به مطالعه وخواندن کتابهای مختلف برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

وی با بیان اینکه تمام تلاش دست اندکاران این حوزه توجه بیشتر به منابع مکتوب وغیر مجازی است، خاطرنشان کرد: مطالعه وخواندن کتب باید از دوران کودکی  آغاز گردد تا بتوانیم از همان دوران فرهنگ مطالعه رو نهادینه کنیم.

,

 

,

فضای مجازی از منبعی موثقی مثل کتاب برخوردار نیست

, فضای مجازی از منبعی موثقی مثل کتاب برخوردار نیست,

 

,

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان خلیل آباد عدم توجه خانواده های به خواندن کتاب و جایگزین کردن فضای مجازی را از مهمترین مشکلات پیش رو دانست و تصریح کرد: تاثیر فضای مجازی بسیار زیاد شده در حالی که فضای مجازی از منبع موثقی مثل کتاب برخوردار نیست.

,

 

,

وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی تلاش دارد با توجه به شعارامسال هفته کتاب، مطالعه را از خانواده شروع کرده و گسترش دهد، اذعان کرد: امیدواریم خانواده ها با حضور در کتابخانه ها و همچنین افزایش مطالعه در سبد روزانه خود، به کتابخوان کردن فرزندان کمک شایانی داشته باشند.

,

 

,

کمبود فضای کتابخانه عمومی شهرستان از مشکلات حوزه کتاب خلیل آباد است

, کمبود فضای کتابخانه عمومی شهرستان از مشکلات حوزه کتاب خلیل آباد است,

 

,

عیسی زاده کمبود کتابخانه های نهادی در سطح شهرستان خلیل آباد با توجه به جمعیت 50 هزار نفری این شهرستان را بسیار محسوس دانست و عنوان کرد: در حال حاضر تنها یک کتابخانه نهادی و دو کتابخانه مشارکتی در سطح شهرستان فعالیت دارند و این نیز پاسخگوی جمعیت شهرستان نیست.

,

 

,

وی همچنین عدم فضای کافی و مناسب جهت استفاده مراجعه کنندگان را در از دیگر مشکلات حوزه کتاب شهرستان عنوان کرد و ابراز داشت: بسیاری از مراجعه کنندگان از کمبود فضای مطالعه در شهرستان گلایه مند هستند.

,

 

,

3 هزار نفر عضو کتابخانه های خلیل آباد هستند

, 3 هزار نفر عضو کتابخانه های خلیل آباد هستند,

 

,

این مقام مسئول با بیان اینکه منابع کتابخانه ها باید با توجه به سلایق مخاطب انتخاب و ارائه شود، تشریح کرد: نزدیک به سه هزار نفر عضو در کتابخانه های عمومی ومشارکتی شهرستان هستند که با استفاده از طرحهای ابتکاری نظیر اجتماع مسولان ومردم، برگزاری نشست های کتابخوان مدرسه ای وکتابخانه ای سعی در بهبود جعیت عضو کتابخانه های شهرستان داریم.

,

 

,

وی همچنین با تاکید بر اینکه بیش از 37 هزار جلد کتاب در کتابخانه های سطح شهرستان وجود دارد، بیان کرد: کتابخانه بحرالعلوم 24 هزار جلد، کتابخانه مشارکتی شهر کندر قریب به 6 هزار جلد و کتابخانه مشارکتی مسجد جامع بیش از هفت هزار جلد کتاب وجود دارد.

,

 

,

فضای مجازی جای خالی همنشینی با یک کتاب را پر نمی کند

, فضای مجازی جای خالی همنشینی با یک کتاب را پر نمی کند,

 

,

حسن صداقتی همچنین در این مراسم عصر حاضر را عصر توجه به اطلاعات و دانش عنوان کرد و اظهار داشت: در عصر حاضر که انسان ها به دنبال توانمند کردن خود هستند یکی از ابزار های مهمی که می تواند بشر را یاری کند  توجه جدی به بحث کتاب و کتاب خوانی است.

,

 

,

وی با بیان اینکه انسان امروزی باید بداند که بیشتر از هر زمانی محتاج استفاده از نظریات و دانش دیگران است، خاطرنشان کرد: یکی از راه های بهره مندی از دانش دیگران و در حقیقت مشاوره داشتن از انسان های عاقل، دانشمند و متخصص نیز خواندن کتب آنها می باشد که حاصل زحمات چندین ساله و سختی ها، مطالعات و پژوهش های انها است.

,

 

,

مدیر آموزش و پرورش خلیل آباد با تاکید اینکه ابزار های جدیدی نظیر فضای مجازی و کتب الکترونیکی نیز در جامعه رواج پیدا کرده است و یکی از الزامات این دوره محسوب می شود، تصریح کرد:  مطمئناً لذت همنشینی یک کتاب به عنوان دوست خوب و مهربان نیز با فضای مجازی پر نمی شود.

,

 

,

وی با اشاره به شعار هفته کتاب و کتابخوانی سال جاری، اذعان کرد: خانواده ها می توانند نقش موثری در ارتقاء همنشینی فرزندان خود با کتاب داشته باشند.

,

 

,

صداقتی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه هایی که رهبر معظم انقلاب دارند این است که افراد کتابخوان جامعه باید بیشتر باشند و به نوعی از سرانه مطالعه جامعه رضایت ندارند، عنوان کرد: ارزش یک جامعه به تعداد افراد کتابخوان آن جامعه است و توسعه فرهنگ مطالعه باید در افراد جامعه نهادینه شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه