اخبار داغ

رویکردی دیگر از نخبگان بسیجی؛

تولیدمحصولی که رقیب کالاهای خارجی است/نخبگان نیازمند حمایت مسئولین هستند

تولیدمحصولی که رقیب کالاهای خارجی است/نخبگان نیازمند حمایت مسئولین هستند
بسیجیان مخترع و کارآفرین بار دیگر با تولید محصولی که رقیب کالاهای خارجی است در اعتلای وطن نقش آفرینی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،بسیج شجره طیبه ای است که حضورش در هر عرصه و موقعیتی موجب پیشرفت و تسریع امور است و به قول بزرگان، بسیج ایجاد شد تا هر کار روی زمین مانده ای از دوش انقلاب برداشته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

بسیجیان در عرصه های مختلفی اعم از نبرد نظامی، فرهنگ، هنر، اقتصاد، علم و ... حضور مؤثر داشته و با حضور خود از سال های ابتدایی انقلاب تاکنون برکات بسیاری را با حضور حماسه ساز خود آفریده اند.

,

 

,

بسیاری از اموری که در کشور در دستگاه های دولتی منتظر اعتبارات یا در روند بروکراسی های اداری محصور مانده است با همت و اراده مخلصانه بسیجیان با کمترین هزینه و در اختیار داشتن منابع حداقلی به فرجام می رسد و ما هر روز شاهد رویش جوانه های مؤثر بیشتری از این شجره طیّبه هستیم.

,

 

,

یک روز ازهفته بسیج، عنوان "بسیج، اندیشه ورزی و تولید علم" را به خود اختصاص داده است از این رو بر آن شدیم تا به همین مناسبت گفتگویی هرچند کوتاه با یکی از نخبگان علمی بسیج ترتیب دهیم و از محصولی که او با ابتکار و ایده خلاقانه اختراع کرده است اطلاعاتی را به دست آوریم.

,

 

,

"مصطفی تکرلی" فارغ التحصیل رشته زمین شناسی نفت در گفتگو با خبرنگار ما به تشریح جزئیات اختراع خود پرداخت و اظهار کرد: این اختراع، "نوار درزگیر نسوز حرارتی" نام دارد و سیستم عملکرد آن به این شکل است که به عنوان یک نوار روی درب ضد حریق تعبیه می شود و در اثر حرارت پف کرده و مانع از ورود اکسیژن به فضای مورد نظر می‌شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: این عملکرد نوار باعث می‌شود اکسیژن بیشتری به اتاق با مکان در حال آتش سوزی وارد نشود که طبعا اگر اکسیژن به آتش نرسد خفه شده و روند احتراق کند خواهد شد به این ترتیب نیروهای امدادی و آتش نشانی برای رسیدن به محل حادثه فرصت بیشتری خواهند داشت.

,

 

,

این بسیجی مخترع ادامه داد: این نوار در کشورهای ترکیه، چین و آلمان سابقه تولید داشته اما در کشور ما برای نخستین بار است که بدون ابزار و ادوات خارجی و با دانش و همت بومی چنین اختراعی صورت گرفته‌است.

,

 

,

وی با بیان اینکه به دنبال تولید این نمونه آزمایشگاهی، پیگیر ثبت آن به‌عنوان اختراع و محصول قابل تولید هستیم گفت: این نخستین طرح بنده است که به صورت اختراع و محصولی ملموس درآمده که در صورت تولید نمونه قابل عرضه آماده برقراری ارتباط با بازار نیز خواهیم بود.

,

 

,

تکرلی تبیین کرد: این طرح، دارای ابعاد نو و تازه ای نیز هست که می‌تواند اثربخشی آن را بیشتر کند به این شکل که در طرح مذکور شرایطی دیده شده که همین عملکرد با رنگ و نقاشی درب و جداره های فلزی نتیجه خفه کردن اکسیژن محیط و به دنبال آن کندشدن روند احتراق را در بر داشته باشد.

,

 

,

وی با اشاره به برقراری ارتباط با یک سرمایه‌گذار در حمایت از تولید انبوه این محصول عنوان کرد: چنانچه محصول مذکور به تولید انبوه برسد هم در روند اشتغالزایی و هم کاهش واردات محصولات مشابه و نهایتا رونق اقتصاد داخلی مؤثر واقع شود.

,

 

,

 وی در نهایت خواستار حمایت هرچه بیشتر مسئولین شد و گفت:شکوفایی استعداد های نخبگان نیازمند توجه همه جانبه مسئولین است.

,

 

,

گفتنی است از محصول مذکور در جشنواره ای که روز چهارشنبه در دانشگاه بوعلی برگزار خواهد شد رونمایی می‌شود و این یکی از هزاران نمونه توفیقات علمی بسیجیان است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه