اخبار داغ

کارشناس مسئول بهداشت محیط حرفه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

یک سوم روستاهای آذربایجان غربی آب لوله کشی ندارند

یک سوم روستاهای آذربایجان غربی آب لوله کشی ندارند
کارشناس مسئول بهداشت محیط حرفه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: یک سوم روستاهای آذربایجان غربی هنوز تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار نگرفته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا آرموین در گفت و گو با ندای ارومیه اظهار کرد: مطلوبیت میکروبی و کلر باقی مانده در آب شرب روستاهای آذربایجان غربی بالاتر از میانگین کشوری است، پس امید می‌رود که با پیگیری و اقدام موثر مسئولان شرکت آب و فاضلاب روستایی، این شاخص به بالاترین میزان از نظر مطلوبیت برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای ارومیه,

وی افزود: آب روستاهای استان در شاخص مطلوبیت میکروبی، از میانگین کشوری بالاتر است ولی به صد درصد نرسیده است چون 15 درصد خانوارهای روستایی و 33 درصد روستاها هنوز تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی استان نیستند که عامل آن نبود بودجه برای گسترش شبکه لوله‌کشی است.

,

کارشناس مسئول بهداشت محیط حرفه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: آب‌ها دو نوع شامل سطحی مثل رودخانه و زیر زمینی مانند چاه هستند که چاه‌ها نیازی به تصفیه کردن ندارند و فقط کلرزنی می‌شوند.

,

آرمیون لزوم استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی در برخی نقاط شهر را هم از اساس باوری غلط دانست و گفت: کسانی که به این موضوع نادرست دامن می‌زنند با یک مطلب خلاف واقع برای تشویش اذهان عمومی تلاش می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه ارومیه در سطح کشور یکی از نقاطی است که به سالم‌ترین آب دسترسی دارد، خاطرنشان کرد: 70 درصد آب ارومیه از طریق چاه و بقیه با سد تامین می‌شود؛ آب چاه از نظر میکروبی  سالم‌‌تر است؛ ارومیه 39 چاه و دو تصفیه خانه دارند که یکی در پل قویون و دیگری در گلشهر است که دلیل ساخت آنها در این مناطق تامین آب از سد شهرچایی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه