اخبار داغ

شهرستان ۳۶ هزار نفری کمیجان اداره اوقاف ندارد

شهرستان ۳۶ هزار نفری کمیجان اداره اوقاف ندارد
کمیجان پس از ۱۴ سال از ارتقاء و تبدیل شدن به شهرستان همچنان اداره وقاف و امور خیریه در شهرستان مستقر نشده و اهالی این شهرستان برای پیگیری امورات در حوزه «وقف» ناچار به مراجعه به خنداب هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سلام کمیجان؛ یکی از مهم‌ترین تمهیدات دین اسلام در راستای دور اندیشی و تامین آینده مسلمانان پایه‌ریزی سنت حسنه «وقف» است، چنان که وقتی به قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) و سنت عملی ایشان رجوع می کنیم، اهمیت دو چندان این سنت زیبا را در می یابیم. گرچه در قرآن کریم آیه ای به صراحت دال بر «وقف» وجود ندارد اما از آیات متعددی می توان وقف را به عنوان یکی از مصادیق بارز اعمال صالحه یا باقیات صالحات یا.... معرفی نمود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان, سلام کمیجان, .,

مردم مسلمان ایران هم از گذشته های بسیار دور این سنت حسنه را در هر دوره زمانی انجام داده اند و برای ساماندهی این موقوفات اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان ها پایه گذاری شده است.

, .,

شهرستان کمیجان هم دارای موقوفات متعددی در حوزه های کشاورزی، مسکونی، مساجد و .. است. اما متاسفانه بعد از ۱۴ سال از ارتقاء شهرستان کمیجان؛ همچنان اداره وقاف و امور خیریه در شهرستان مستقر نشده است و مردم برای پیگیری امورات مختلف در حوزه «وقف» باید مسیر پر تردد کمیجان به خنداب را طی کنند.

, .,

حجت الاسلام مقدسی پور امام جمعه کمیجان در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان گفت: «وقف» یک سنت حسنه است، برای رفع مشکلات اقتصادی و رفاهی جامعه و کمک به گسترش دانش و توسعه فرهنگ دین بسیار موثر است.

, سلام کمیجان, سلام کمیجان, .,

وی در ادامه افزود: خداوند در قرآن کریم بارها درباره اقتصاد اسلامی اشاره کرده است، و می‌توان «وقف» را یکی از اهداف اساسی در اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی دانست.

, .,

حجت الاسلام مقدسی پور با اشاره به آثار مختلف «وقف» در جامعه گفت: «وقف» موجب بهبود اوضاع اقتصادی جامعه و سبب رشد کارآفرینی و اشتغال در جامعه اسلامی می شود.

,

وی بیان کرد: زمانی که «وقف» در مواردی همچون کارهای عام المنفعه، آموزشی، بهداشتی، احیای حوزه های صنعتی، احداث و تجهیز توسعه بیمارستان، درمانگاه‌ها، کشاورزی، سرمایه گذاری در کارهای تولیدی و ... انجام می شود تاثیرات مثبتی بر گسترش «وقف» در جامعه می گذارد.

, .,

امام جمعه کمیجان گفت: سنت حسنه «وقف» با عمران و آبادانی رابطه مستقیمی دارد. «وقف» نه تنها در ساخت حوزه ها و مساجد و حسینیه ها نقش دارد بلکه در شکل گیری فضاهای شهری هم تاثیر مثبت دارد.

, .,

شرایط برای ترویج سنت حسنه «وقف» در جامعه فراهم شود

, شرایط برای ترویج سنت حسنه «وقف» در جامعه فراهم شود, شرایط برای ترویج سنت حسنه «وقف» در جامعه فراهم شود,

وی در ادامه تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی و فرهنگی موظف هستند در جهت اعتلای فرهنگ «وقف» تلاش کنند و زمینه شکوفایی آن را فراهم کنند. مسئولان با برنامه ریزی اصولی در شکل گیری افکار عمومی نسبت به آثار مثبت «وقف» در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی تلاش جدی داشته باشند.

, .,

»وقف» باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد

, »وقف» باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد, »وقف» باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد, »,

حجت الاسلام مقدسی پور با اشاره به آموزش های دستگاه های فرهنگی در حوزه «وقف» گفت: باید نگاه مردم نسبت به «وقف» تغییر پیدا کند تا شاهد احیاء موقوفات و گسترش فرهنگ «وقف» باشیم. زیرا با این کار موجبات پیشرفت شهر و روستاها فراهم خواهد شد و با توجه به نیازهای منطقه «وقف» صورت می گیرد و در نتیجه از موقوفات تکراری جلوگیری می شود.

, .,

ایجاد اداره اوقاف و امور خیریه ضرورت این شهرستان است

, ایجاد اداره اوقاف و امور خیریه ضرورت این شهرستان است, ایجاد اداره اوقاف و امور خیریه ضرورت این شهرستان است,

امام جمعه کمیجان بر ضرورت ایجاد اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان تاکید کرد و گفت: موقوفات زیادی در شهرها و روستاهای کمیجان وجود دارد که ساماندهی و مدیریت آنها نیازمند وجود یک مدیریت مستقل و سازماندهی شده است.

,

وی در ادامه افزود: نبود این اداره در این شهرستان موجب بروز مشکلات برای مردم درخصوص امور مربوط به موقوفات و خیریه شده است .مردم شهرستان کمیجان برای انجام کارهای اوقافی و خیریه باید به اداره اوقاف خنداب مراجعه کنند.

, ., .,

فرماندار کمیجان:

, فرماندار کمیجان:,

شهرستان۳۶ هزار نفری کمیجان اداره اوقاف ندارد

, شهرستان۳۶ هزار نفری کمیجان اداره اوقاف ندارد,

سیامک سلیمانی فرماندار کمیجان در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان گفت: با گذشت ۱۴ سال از ارتقا کمیجان و تبدیل شدن به شهرستان، و با وجود حجم زیاد موقوفه ها هنوز این اداره در کمیجان راه اندازی نشده است.

, سلام کمیجان , سلام کمیجان, .,

وی افزود: پیگیری ها و نشست های متعددی در این زمینه با مسئولان استانی اداره کل اوقاف و رئیس اداره اوقاف خنداب درخصوص راه اندازی اداره اوقاف مستقل در کمیجان صورت گرفته اما تاکنون این تلاش ها بی نتیجه مانده است.

, .,

سلیمانی با انتقاد از تاخیر در راه اندازی اداره اوقاف و امورخیریه در شهرستان کمیجان تصریح کرد: در نشست های گذشته با مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان برای راه اندازی این اداره از هرلحاظ اعلام آمادگی شد. همچنین مکان مناسبی نیز در نظر گرفته شده ولی همچنان با راه اندازی و استقرار اداره اوقاف و امور خیریه در این شهرستان موافقت نشده است.

, .,

فرماندار کمیجان به مشترک بودن اداره اوقاف و امورخیریه شهرهای خنداب و کمیجان اشاره کرد و گفت: این اداره با توجه به حجم بالای کار، توانایی اداره ۲ شهرستان را به صورت همزمان ندارند و این باعث بروز برخی از مشکلات و نارضایتی در شهرستان کمیجان شده است.

, .,

سلیمانی با بیان اینکه اداره اوقاف باید هرچه سریعتر در کمیجان مستقر شود، بیان کرد: با دایر شدن اداره مستقل اوقاف در کمیجان بسیاری از کارهای مربوط به موقوفه ها با سرعت بیشتری در این شهرستان پیگیری و انجام می شود.

, .,

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

, سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:,

به محض تامین نیرو اوقاف و امور خیریه کمیجان از خنداب منفک می‌شود

, به محض تامین نیرو اوقاف و امور خیریه کمیجان از خنداب منفک می‌شود, به محض تامین نیرو اوقاف و امور خیریه کمیجان از خنداب منفک می‌شود,

حجت الاسلام سلطانی سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی آمادگی لازم را برای استقرار این اداره در شهرستان کمیجان دارد و با مشخص شدن مکان مناسب، اقدامات بعدی در زمینه تامین نیروی انسانی صورت می گیرد.

, سلام کمیجان, سلام کمیجان, .,

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان خنداب نمایندگی پیگیری و ساماندهی اوقاف شهرستان کمیجان را برعهده دارد و تمام امورات موقوفه و خیریه کمیجان در شهرستان خنداب انجام می شود.

, .,

انتهای پیام/

, /]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه