اخبار داغ

خانه‌نشینی قصاب‌ها در اردل/ مسئولان مشکل کشتارگاه را برطرف کنند

خانه‌نشینی قصاب‌ها در اردل/ مسئولان مشکل کشتارگاه را برطرف کنند
تنها کشتارگاه سنتی شهرستان اردل به دلیل مشکلات بهداشتی تعطیل شد که این موضوع باعث سردرگمی قصابان و عدم کیفیت گوشت مناسب و ذبح اسلامی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هفت چشمه، گوشت قرمز از کالاهای اساسی در سبد غذایی خانوارهاست؛ کالایی که با وجود گرانی آن هنوز بخش اصلی سفره اردلی ها را تشکیل می‌دهد و بسیاری به دنبال تهیه گوشت مناسب هستند، اما تهیه گوشت قرمز باکیفیت، امروز به یکی از دغدغه‌های شهروندان اردلی تبدیل شده است.

امروز با وجود نظارت بر مراکز عرضه گوشت قرمز، شاهد کشتارهای غیربهداشتی در نقاط دوردست شهرستان هستیم که با نرخ پایین‌تر از بازار به فروش می‌رسد.

این موضوع درحالی است که قصابان دارای مجوز برای تهیه گوشت مناسب و عرضه آن در بازار، باید هزینه‌های زیادی را پرداخت کنند و همین موضوع سبب گلایه قصابان در شهرستان اردل شده است.

شهرستان اردل به دلیل بهره‌مندی از طبیعت بکر و زیبا یکی از قطب های دامپروری در استان می باشد، اما این شهرستان اکنون در عرصه دامپروری و عرضه گوشت قرمز با مشکلاتی از جمله نبود کشتارگاه صنعتی مواجه است.
رستم ظفریان یک قصاب اردلی در گفت‌وگو با خبرنگار هفت چشمه اظهار کرد: از زمانی که کشتارگاه سنتی اردل تعطیل شده است و به اجبار کشتار دام‌های خود را در کشتارگاه جونقان انجام می‌دهیم، مشکلاتی برایمان ایجاد شده است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هفت چشمه,
,
,
,
,
,
,
, هفت چشمه,
,
, ,

 

,
ظفریان اظهار کرد: یکی از مشکلات صنف قصابان اردل این است که بیشترین زمان خود را در مسیر جونقان-اردل تلف می‌کنند، یک روز را برای خرید دام و یک روز دیگر را برای کشتار دام باید اختصاص دهیم و به این‌ترتیب، زمان کافی برای رسیدن به وضع مغازه نداریم و به همین دلیل اکثر قصابان شهرستان مغاره های خود را تعطیل کردند و این روزها خانه نشین شدند.

ضیاء ظفریان یکی دیگر از قصابان اردلی گفت: مسئولان می‌گویند به دلیل اینکه کیفیت گوشت در کشتارگاه اردل پایین می‌آید، این مکان را تعطیل کرده‌اند لازم است مسئولین این مشکل اساسی را رفع کنند و کشتارگاه را ارتقا دهند.
,
,
,
, ,

 

,
ظفریان بیان کرد: هزینه رفت و آمد به کشتارگاه جونقان بسیار بالاست و قصابان نمی‌توانند سود چندانی داشته باشند، به‌طوری که بسیاری از آنها به اجبار این شغل را ادامه می‌دهند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه