اخبار داغ

در راستای حمایت از کشاورزان؛

خرید تضمینی محصول پنبه در رشتخوار انجام می‌شود

خرید تضمینی محصول پنبه در رشتخوار انجام می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: در راستای حمایت از بخش کشاورزی شهرستان و به دلیل کاهش قیمت پنبه، محصول تولیدی پنبه در سطح مزارع این شهرستان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا رضائی در گفتگو با خبرنگار چهل ماه نیوز، در رابطه خرید تضمینی محصول پنبه در این شهرستان گفت: امسال با توجه به پائین آمدن قیمت پنبه و در راستای حمایت از تولید، خرید تضمینی پنبه را درسطح شهرستان رشتخوار آغاز کرده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهل ماه نیوز, چهل ماه نیوز,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی بر اساس جداول کیفیت پنبه تعیین و به پنبه کاران پرداخت می گردد، افزود: پنبه کاران شهرستان می توانند جهت تحویل وش پنبه تولیدی خود به شرکت تعاونی تامین نیاز پنبه کاران، عامل خرید تضمینی پنبه در شهرستان که در کارخانه سفید گل جنگل واقع در بخش جنگل این شهرستان مستقر است، مراجعه کرده و محصول خود را تحویل دهند.

,

 

,

وی در خصوص شرایط و کیفیت محصول قابل خرید نیز، گفت: این محصول بایستی تولید سال جاری بوده، از هر گونه آلودگی به مواد خارجی مانند خاک و کلوخ عاری باشد و صرفا خرید از کشاورزان با معرفی نامه از سوی جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

,

 

,

رضایی بیان کرد: تاریخ شروع خرید پنبه از 7 آبان ماه لغایت ٣٠ دی ماه سال جاری است و قیمت محصول براساس جدول نرخ تضمینی دستورالعمل و نظر کارشناس مربوطه تعیین می‌شود.

,

 

,

وی همچنین پیش بینی میزان 4500 تن برداشت وش پنبه را از سطح 1850 هکتار مزارع پنبه را اعلام و در ادامه به خواص کشت پنبه در مزارع اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه پنبه یک گیاه وجینی است در بحث تناوب بسیار کشت مهمی است و از سوی دیگر به دلیل طول دوره رشد و نوع ریشه ای که دارد، ضمن تاثیر در حاصلخیزی خاک، باعث می شود که در کشت بعدی مزارع از علف هرز عاری باشد.

,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار خاطرنشان کرد: به دلیل عملیات کاشت، داشت و برداشت گیاه پنبه از لحاظ اشتغالزایی در بخش کشاورزی بسیار مهم است و از سوی دیگر در صنعت نساجی نیز کاربرد بسیار زیادی دارد و از آن به عنوان طلای سفید نام برده می شود.

,

 

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه