اخبار داغ

شهردار مهاباد:

اماکن تاریخی مهاباد اردستان بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال است

اماکن تاریخی مهاباد اردستان بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال است
شهردار مهاباد اردستان، گفت: اماکن تاریخی خوبی در شهر مهاباد وجود دارد که در صورت سرمایه گذاری بهترین پتانسیل برای ایجاد اشتغال خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح اردستان؛محمد رضا پورفتحعلی صبح امروز در نشست خبری در محل شهرداری مهاباد، اظهار کرد: نبود اشتغال و مهاجرت از مشکلات عدیده شهر مهاباد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح اردستان,

وی افزود: نبود اشتغالزایی و همچنین درآمد زایی پایدار و مناسب جوانان را مجبور کرده تا به شهرهای بزرگ مهاجرت کنند.

,

شهردار مهاباد گفت: قرار گرفتن شهر مهاباد در کنار جاده ترانزیت می تواند پتانسیل خوبی برای اشتغالزایی باشد ولی تا کنون به صورت عملی و اساسی کاری صورت نگرفته است.

,

پورفتحعلی تاکید کرد: اماکن تاریخی خوبی در شهر مهاباد وجود دارد که در صورت سرمایه گذاری بهترین پتانسیل برای ایجاد اشتغال خواهد بود.

,

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جاده تراتزیت می تواند زمینه خوبی برای سرمایه گذاران باشد، اما سنگ اندازی ارگانهای متولی موجب پشیمان شدن سرمایه گذاران تا کنون شده است.

,

شهردار مهاباد تصریح کرد: برای ایجاد اشتغالزایی در شهر مهاباد با احداث پارک جنگلی، هتل، دریاچه مصنوعی، باغ گل، زیتون و انار اقدامهایی انجام شده اما کافی نبوده است.

,

پورفتحعلی با اشاره به جمعیت مردم شهر مهاباد که در حال حاضر سه هزار و ۸۰۰ نفر است افزود: با وجود شغلهایی همچون دامداری که در این منطقه فراوان است و ییلاق و قشلاق صورت می گیرد نمی توان آماری دقیق را به دست آورد.

,

وی موضوع درآمدی را مشکل اساسی شهرداری مهاباد اعلام کرد و افزود: تخصیص های در نظر گرفته شده فقط در حد پرداخت حقوق پرسنل شهرداری است.

,

شهردار مهاباد تولید زباله در شهر مهاباد را روزانه هفت تن اعلام کرد که آن را با استاندارهای تعیین شده در حال حاضر مناسب دانست.

,

پورفتحعلی ساخت سالن چند منظوره، بازگشایی دو مورد معبر اصلی، احداث پارک جدید در شهر مهاباد، احداث باغ بانوان از جمله کارهای در دست اقدام شهرداری مهاباد است.

,

وی سیاست کلی و ورود به موضوع گردشگری را یکی از مباحثی دانست که می تواند پتانسیل خوبی برای شهرداریها باشد.

,

شهردار مهاباد اعلام کرد: خانه های قدیمی و تاریخی در شهر مهاباد وجود دارد که در صورت بازسازی می توان به عنوان یک منبع درآمد در موضوع گردشگری از آن استفاده کرد.

,

پورفتحعلی از ایجاد نمایشگاهی در هفته فرهنگی شهرستان خبر داد که به همین منظور در این نمایشگاه با توجه به اینکه مهاباد از قطبهای دامداری در اردستان بوده نمایشگاه «سیاه چادر» در حسینیه قدیمی مهاباد به نمایش گذاشته می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه