اخبار داغ

رییس شورای شهر کاشمر عنوان کرد:

حوادث ترافیکی عامل 47 درصد مرگ و میرها در کاشمر

حوادث ترافیکی عامل 47 درصد مرگ و میرها در کاشمر
رییس شورای شهر کاشمر با استناد به آمار مراجع مسئول، حوادث ترافیکی را عامل 47 درصد مرگ و میرها در این شهرستان عنوان و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای کاهش این آمار تأکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر محمدخباززاده امروز در جلسه شورای شهر کاشمر با اشاره به 19 نوامبر روز جهانی گرامیداشت قربانیان حوادث ترافیکی گفت: یکی از کشورهایی که در حوادث ترافیکی قربانیان زیادی چه در جاده‌های مواصلاتی و چه در سطح شهرها دارد ایران است به گونه‌ای که در برخی سال‌ها تعداد قربانیان ترافیکی ما تا 28 هزار نفر هم رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

وی ادامه داد: ‌هم اکنون بر اساس آمار در هر روز 45 نفر در اثر حوادث ترافیکی در کشور ما جان خود را از دست می‌دهند که این موضوع تبعات مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را به دنبال دار، بنابراین امیدواریم با تمهیداتی که در مباحث مختلف اندیشیده می‌شود شاهد کاهش از دست دادن هموطنان خود در حوادث ترافیکی باشیم.

,

 

,

رییس شورای شهر کاشمر گفت: آمار قربانیان حوادث ترافیکی ما امسال به 16 هزار نفر رسیده است که نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته و لازم است با افزایش توجه به استانداردها در وضعیت جاده‌ها و معابر، نحوه رانندگی و استاندادهای خودروها به شرایطی دست پیدا کنیم که مانند بسیاری کشورهای دیگر این دغدغه را نداشته باشیم که اگر کسی از خانه خود بیرون رفت گمان کنیم وارد میدان جنگ شده و امیدی به بازگشت او نداشته باشیم.

,

 

,

وی ادامه داد: در شهرستان کاشمر عامل 47 درصد مرگ و میرها مربوط به حوادث ترافیکی است که نیمی از این قربانیان حوادث در کاشمر مربوط به تصادف موتورسیکلت‌ها هستند و این در حالی است که اگر همه سرنشینان موتورسیکلت‌ها از کلاه ایمنی استفاده کنند 40 درصد مرگ و میرها و 70 درصد آسیب‌های جدی کاهش می‌یابد.

,

 

,

خباززاده تصریح کرد:‌ وقتی با این کارهای کوچک مثل استفاده از کلاه ایمنی می‌توان آمار تلفات حوادث ترافیکی را کاهش داد باید دستگاه‌های مربوطه دست به دست هم بدهند تا این حوادث کاهش یافته و از قربانی شدن مردم در حوادث ترافیکی جلوگیری شود.

,

 

,

رییس شورای شهر کاشمر با بیان اینکه این حساسیت در تمام دنیا به وجود آمده است، گفت: انجمن صلح جاده‌ای توسط فعالان این حوزه در کشور انگلیس به وجود آمد و به سرعت گستره جهانی پیدا کرد و 19 نوامبر به عنوان یک روز جهانی برای یادبود قربانیان حوادث ترافیکی انتخاب شد.

,

 

,

وی تأکید کرد: امیدواریم با حساسیتی که در جامعه وجود دارد این آمار کاهش داشته باشد ضمن اینکه باید یادآوری کنیم که شهرداری با هماهنگی سایر دستگاه‌ها نقش مهمی در کاهش حوادث و سوانح ترافیکی می‌تواند ایفا کند و لذا باید تلاش کنیم با سیاست‌گزاری‌هایی که انجام می‌شود حداقل در کاشمر شاهد کاهش حوادث ترافیکی باشیم.

,

 

,

خباززاده اظهار داشت: اگر بتوانیم با تلاش‌ها و سیاست‌گزاری‌هایی که انجام می‌شود حتی جان یک نفر را در این حوادث نجات دهیم تأثیر فراوانی در جامعه دارد به ویژه آنکه برای کاهش تلفات انسانی در حوادث ترافیکی می‌توان کارهای مهمی را با هزینه‌های اندک انجام داد اما نیاز به برنامه‌ریزی صحیح دارد.

,

 

,

وی همچنین پنجم آذر ماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در مورد تشکیل بسیج 20 میلیونی را گرامی داشت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه