اخبار داغ

علی رغم خشکسالی ها؛

پیش‌بینی برداشت ۱۳۷۲ کیلوگرم زعفران خشک در طبس

پیش‌بینی برداشت ۱۳۷۲ کیلوگرم زعفران خشک در طبس
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: کار برداشت محصول زعفران از سطح 404 هکتار باغات این شهرستان از نیمه دوم آبان ماه آغاز و تا اواخر آذر ماه ادامه خواهد داشت و علی رغم خشکسالی های متوالی پیش بینی می شود امسال نزدیک به 1372 کیلوگرم زعفران خشک استحصال شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از طبس‌نیوز، معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با اعلام این خبر گفت: کار برداشت محصول زعفران از سطح 404 هکتار باغات این شهرستان از نیمه دوم آبان ماه آغاز و تا اواخر آذر ماه ادامه خواهد داشت و علی رغم خشکسالی های متوالی پیش بینی می شود امسال نزدیک به 1372 کیلو زعفران خشک استحصال شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طبس‌نیوز,

داود بخشایی افزود: برای ارتقاء سطح آگاهی زعفران کاران و افزایش کیفی این محصول2 کلاس آموزشی اصول صحیح کاشت، آشنایی با بیماری ها و آفات زعفران و فرآوری بهداشتی زعفران تشکیل گردید.

,

مدیر جهاد کشاورزی طبس خاطرنشان کرد: خدمات ارائه شده به زعفران کاران را علاوه بر خدمات کارشناسی و تامین نهاده‌های کشاورزی از قبیل کود و سم، خرید یک دستگاه کلتیواتور باغی جهت رندش کردن مزارع زعفران شهرستان، توزیع 112 کیلوگرم کود سو لو پتاس و 60 لیتر اسید هیومیک جهت تغذیه مزارع زعفران در سطح 12 هکتار اعلام نمود و علاوه بر این جهت جبران خسارت سرمازدگی باغات زعفران شهرستان مبلغ 39525 میلیون ریال تسهیلات کم بهره و بلند مدت به 1152 نفر از زعفران کاران شهرستان برای سطح 348 اختصاص یافته و بیش 20 درصد این اعتبار توسط بهره بر داران جذب شده است.

,

وی گفت: با توجه به وسعت شهرستان طبس و تنوع شرایط آب و هوایی زمان برداشت این محصول در نقاط مختلف شهرستان متفاوت بوده و بیشترین سطح کشت این محصول در بخش‌های دستگردان و دیهوک می‌باشد.

,

بخشایی افزود: عملیات خرید حمایتی زعفران از کشاورزان شهرستان توسط اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان طبس، در حال اجرا می‌باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه