اخبار داغ

محمدحسن قدیری ابیانه:

شکست داعش، شکست آمریکا و تمامیت استکبار بود

شکست داعش، شکست آمریکا و تمامیت استکبار بود
سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: پیروزی بر داعش یک پیروزی تاریخی است و شکست داعش زمان اضمحلال رژیم صهیونیستی را جلو انداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، روز گذشته، سردار قاسم سلیمانی، طی نامه ای خطاب به رهبر انقلاب، رسما پایان سیطره شجره خبیثه داعش بر منطقه را اعلام کرد. رهبر انقلاب نیز شامگاه گذشته به نامه سردار سلیمانی پاسخ گفته و این پیروزی را نه فقط خدمتی به کشورهای اسلامی بلکه خدمتی بزرگ به بشریت توصیف کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

ما به همین بهانه در گفتگو با محمدحسن قدیری ابیانه، استراتژیست و سفیر سابق ایران در کشورهای مکزیک و استرالیا به الزامات دوران پساداعش و برخی نکات مندرج در نامه های متقابل رهبر انقلاب و سردار سلیمانی پرداخته ایم.

,

شما را به مطالعه این گفتگو دعوت می کنیم.
 

,
,

مرآت- چنانکه مستحضرید روز گذشته پایان داعش رسما توسط سردار سلیمانی اعلام شد. تحلیل شما از دوران پساداعش و تحرکات دشمنان چیست؟ در این دوران چه الزاماتی باید توسط جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار بگیرد؟

, مرآت- چنانکه مستحضرید روز گذشته پایان داعش رسما توسط سردار سلیمانی اعلام شد. تحلیل شما از دوران پساداعش و تحرکات دشمنان چیست؟ در این دوران چه الزاماتی باید توسط جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار بگیرد؟,

در ابتدا این پیروزی بزرگ را به رهبر انقلاب، سردار سلیمانی و دولت ها و ملت های ایران، سوریه و عراق تبریک و به آمریکا، انگلستان، دولت های مرتجع عربی، اروپا و سایر حامیان داعش تسلیت می گویم. این پیروزی، علیه تمامیت استکبار صورت گرفت. استکبار از همه امکانات خود برای ایجاد و حمایت از داعش و پشتیبانی از جنایت های آن ها استفاده کرد و این پیروزی در واقع علیه آن هاست.

,

توطئه های استکبار ادامه خواهد یافت

, توطئه های استکبار ادامه خواهد یافت,

البته داعش دیگر سرزمینی ندارد اما توطئه علیه جهان اسلام و مقاومت ادامه پیدا خواهد کرد چراکه برای دشمنی آمریکا با اسلام و ملت های مسلمان، از جمله ایران، نمی توان پایانی متصور شد. تا زمانی که استکبار وجود دارد، این دشمنی ها هم وجود خواهد داشت؛ لذا با وجود این که داعش سرزمینی ندارد، توطئه های استکبار در ابعاد گوناگون ادامه خواهد یافت.

,

شیفتگان آمریکا، روابط دیپلماتیک سوریه و آمریکا را به یاد آورند

, شیفتگان آمریکا، روابط دیپلماتیک سوریه و آمریکا را به یاد آورند,

یکی از این توطئه ها، تلاش برای تجزیه کشورهای اسلامی از جمله عراق و سوریه بود. این تلاش ها که تا پیش از این شاهد آن بودیم، مقدمه ای بود برای ضربه زدن بیشتر به جمهوری اسلامی ایران، ناآرام کردن و نهایتا تجزیه کشور. با پیروزی بر داعش، این توطئه خنثی شد. نکته ای که در اینجا قابل ذکر است این است که شیفتگان آمریکا که همواره خواستار برقراری روابط دیپلماتیک میان آمریکا و ایران بوده و هستند تصور می کنند که خصومت های آمریکا با ایران از این طریق کاهش پیدا می کند، باید به یاد آورند که روابط دیپلماتیک میان سوریه و آمریکا به طور کامل برقرار بود.

,

انفجار برخی از مراکز حساس سوریه با هدایت سفارت آمریکا

, انفجار برخی از مراکز حساس سوریه با هدایت سفارت آمریکا,

روابط دیپلماتیک سوریه با آمریکا مانع از این نشد که آمریکا تمام تلاشش را برای نابودی سوریه بکار نگیرد. حتی گزارش هایی منتشر شده است که نشان می دهد  انفجار برخی از مراکز حساس سوریه در دمشق توسط سفارت آمریکا هدایت میشد. ویرانی های سوریه محصول توطئه آمریکاست و خوب است اگر طرفداران رابطه با آمریکا توضیح دهند که چرا آمریکا علیرغم داشتن روابط کامل دیپلماتیک با سوریه، این فجایع را برای ملت و دولت سوریه به بار آورد؟

,

شکست داعش اضمحلال رژیم صهیونیستی را تسریع می کند

, شکست داعش اضمحلال رژیم صهیونیستی را تسریع می کند,

بنابراین پیروزی بر داعش یک پیروزی تاریخی است و شکست داعش زمان اضمحلال رژیم صهیونیستی را جلو انداخت. بلایی که بر سر سوریه و عراق آورند اعم از سر بریدن ها، قتل عام ها، ایجاد گورهای دسته جمعی، ویرانی ها و از میان بردن آثار تاریخی، همه و همه نشان داد که سیاست ایران در مقابله با تروریست ها در خارج از مرزهای کشور سیاست درستی بود.

,

منتقدین به اشتباهات خود اعتراف کنند!

, منتقدین به اشتباهات خود اعتراف کنند!,

منتقدین سیاستِ حمایت ایران از جنبش های آزادی بخش و مبارزه با تروریست ها در خارج از مرزها باید به اشتباهات خود اعتراف کنند. آن ها باید از این که داعش و حامیان اصلی آن ها نتوانستند بلایی را که بر سر سوریه و عراق آوردند، به نظام جمهوری اسلامی و رهبری داهیانه آیت الله خامنه ای و جانفشانی مدافعان حرم ببالند. اما همانطور که رهبر معظم انقلاب در پاسخ به پیام سردار سلیمانی فرمودند، نباید از کید دشمن غافل شد.

,

دشمنان شکست سختی را متحمل شده اند اما دشمنی های خود را ادامه خواهند داد. آمریکا خواهد کوشید که دشمنی با ملت ایران و جهان اسلام را به هر نحو ممکن ادامه دهد.

,

مرآت- شما به پیام های متقابل رهبر معظم انقلاب و سردار سلیمانی اشاره کردید. ایران همواره توسط سیاستمداران غربی به حمایت از جنگ و تروریسم متهم و مطعون بوده است. رهبر انقلاب در پیام خود تأکید کردند که اقدامات سردار سلیمانی، خدمت به بشریت بود. آیا دستگاه دیپلماسی ما خواهد توانست از این مسأله که رفع خطر داعش اقدامی در جهت صلح جهانی بود، به نحو مطلوب بهره برداری کند؟

, مرآت- شما به پیام های متقابل رهبر معظم انقلاب و سردار سلیمانی اشاره کردید. ایران همواره توسط سیاستمداران غربی به حمایت از جنگ و تروریسم متهم و مطعون بوده است. رهبر انقلاب در پیام خود تأکید کردند که اقدامات سردار سلیمانی، خدمت به بشریت بود. آیا دستگاه دیپلماسی ما خواهد توانست از این مسأله که رفع خطر داعش اقدامی در جهت صلح جهانی بود، به نحو مطلوب بهره برداری کند؟,

از این فرصت می توان و باید به نحو مطلوب در صحنه های بین المللی استفاده کرد. دستگاه دیپلماسی ما باید در این مسیر گام های موثری بردارد اما بهره برداری از این پیروزی نباید منحصر در دستگاه دیپلماسی باشد. همه دستگاه های حکومتی، همه سازمان های غیردولتی، همه رسانه ها و آحاد جامعه باید در حد توان خود در عرصه جهانی از این فرصت بهره برداری کنند.

,

آمریکایی ها می گفتند مبارزه با داعش ده ها سال طول می کشد

, آمریکایی ها می گفتند مبارزه با داعش ده ها سال طول می کشد,

ما باید ضمن بیان جنایات داعش به اهمیت پیروزی ایران در این نبرد تأکید کنیم. آمریکایی ها گفته بودند که مبارزه با داعش ده ها سال طول می کشد. این حرفِ یک به اصطلاح ابرقدرت است که در ایجاد داعش نقش داشته و در جهت نجات عوامل داعشی خود کوتاهی نکرده است. باید بر ضد اسلامی بودن داعش و نقش آمریکا و انگلیس در ایجاد داعش تأکید شود.

,

غربی ها توسط داعش جنایاتی فجیعی را علیه جهان اسلام مرتکب شدند

, غربی ها توسط داعش جنایاتی فجیعی را علیه جهان اسلام مرتکب شدند,

در این راستا می توان اسناد منتشره توسط اسنودن، افشاگرِ شهیر مسائل پشت پرده آمریکا، اظهارات خانم کلینتون و آقای ترامپ و سایر اسناد را مورد اشاره قرار دارد. غربی ها هم توسط داعش جنایات فجیعی را علیه جهان اسلام مرتکب شدند و هم در تبلیغات خود این جنایات را به اسلام نسبت دادند. ما باید این تبلیغات را خنثی کنیم. این که غربی ها ایران را جنگ طلب جلوه می دهند، تبلیغاتی کذب است که آن ها دنبال می کنند.

,

ایران به یک قدرت جهانی تبدیل شده است

, ایران به یک قدرت جهانی تبدیل شده است,

آن ها کاملا واقف بودند که ایران هرگز به دنبال جنگ افروزی نبوده است. نکته مهم دیگر این است که شکست داعش، شکست قدرت های بزرگ جهانی است. تکرار می کنم، آمریکا، اسرائیل و دولت های مرتجع عرب با هدایت جمهوری اسلامی ایران و مشارکت حزب الله، لشکرهای فاطمیون و زینبیون، سپاه قدس و در این اواخر روسیه شکست خوردند.

,

این امر نشان می دهد که ایران، یک قدرت منطقه ای نیست بلکه به یک قدرت جهانی تبدیل شده است. ایرانی که می تواند قدرت های بزرگ را در توطئه شان برای تجزیه کشورهای اسلامی منطقه شکست دهد و مانع از پیروزی آن ها شود بی تردید یک قدرت جهانی است.

,

انتهای پیام/س

,

گفتگو و تنظیم: محسن حسن زاده

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه