اخبار داغ

نیروهای های امدادی همدان به کمک زلزله دگان کرمانشاه آمدند/بغض،حسرت واندوه در غرب ایران موج می زند

نیروهای های امدادی همدان به کمک زلزله دگان کرمانشاه آمدند/بغض،حسرت واندوه در غرب ایران موج می زند
کوهنورد همدانی در بازدید از مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: رضالک روستایی به 56 خانوار است که 55 خانه این روستا آسیب دیده و مردم زیر چادر زندگی میکنند. مدرسه روستا آسیب جدی دیده و فعلا تعطیل است و کودکان رضالک با آسیبهای زلزله سر می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از همدان ورزش،محمود فارسی کوهنورد و گردشگر همدانی در بازدید از مناطق زلزله زده غربب کشور اظهارداشت؛ شب گذشته (دوشنبه) همزمان با هشتمین روز زلزله غرب کشور وارد منطقه شدم. غم و ماتم در چهره ها و ویرانی ساختمانها هویدا بود و مردمی که به دنبال وسایل و تجهیزات حیاتی و گاها رفاهی هستند تا از خانواده خود در این برهه زمانی بیشتر حمایت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, همدان ورزش,

 به محض رسیدن به پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر استان همدان مستقر در دهستان به شیوه و باطاق در 5 کیلومتری شهر سر پل ذهاب; صف کامیونها برای تحویل اقلام اهدایی از شهرستانها مواجه شدم. 

,

 

,

 

,

, ,

از ساعت 19 زمان رسیدنم به پایگاه امدادی داوطلبین جمعیت هلال احمر تا پاسی از شب در حال تخلیه کامیونها بودند و پس از آن شوراهای اسلامی روستاها یا دهیاران را برای دریافت وسایل مورد نیاز هر روستا با توجه به تعداد خانوار دعوت کردند و تا حدود ساعت 4 بامداد توزیع اقلام ضروری همچون البسه, پتو و نایلون ادامه داشت.

,

کمی باران و سپس وزش شدید باد مهمان امشب مردم منطقه بود و خواب را از چشم نیروهای امدادی ربوده بود و تا نزدیک سحر در حال توزیع نایلون برای عایق کردن چادرها بودند.

,

صبح با تیم سحر (ساماندهی حمایتهای روانی) جمعیت هلال احمر استان همدان  به طرف روستای رضالک از توابع شهرستان سر پل ذهاب حرکت کردیم تا با ارائه برنامه های فرهنگی روحیه کودکان این روستا را تقویت نمایند.

,

تیم سحر (هلال احمر همدان) متشکل از 9 نفر می باشد و هر روز صبح و عصر به دو روستا رفته و علاوه انجام بازیهای کودکانه, به بچه ها آموزش ایمنی, مقابله با حوادث طبیعی و ... می دهند.

,

 

,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

بازیهای مختلف, سرگرمی, نقاشی و قصه و همچنین برگزاری مسابقه برای کودکان جزو برنامه های تیم سحر میباشد تا بتوانند از این طریق به کودکان زلزله زده حمایتهای روانی ارائه نمایند.

,

کودکان روستای رضالک در فضایی مملو از شادی و نشاط با مربیان تیم ساماندهی حمایتهای روانی همراهی میکردند. 

,

ایستگاه نقاشی جایی بود که بغض تعدادی از این کودکان ترکید و دلتنگی خود را برای خانه هایشان روی کاغذهای سفید نقاشی کردند.

,

رضالک روستایی به 56 خانوار است که 55 خانه این روستا آسیب دیده و مردم زیر چادر زندگی میکنند. مدرسه روستا آسیب جدی دیده و فعلا تعطیل است و کودکان رضالک با آسیبهای زلزله سر میکنند.

,

کودکانی معصوم که علاوه بر اقلام ضروری, به حمایتهای روحی و روانی نیاز دارند.

,

ساعت دوازده و نیم شده و تیم حر در حال بازگشت به پایگاه امدادی است و باران نیز شروع به باریدن کرده, اهالی روستا به چادرهایشان بازگشته و به امید بهتر شدن شرایط و آغاز بازسازی خانه ها ساعتها وروزها را سپری می کنند.

,

 

,

 

,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه