اخبار داغ

مدیر جهادکشاورزی محمودآباد اعلام کرد

پایش فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی در محمودآباد

پایش فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی در محمودآباد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از رصد و پایش ۱۴ فروشگاه سموم نباتی به جهت حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی‌های سموم توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای‌شمال، با اشاره به نقش مدیریت صحیح مصرف کود شیمیایی و سم در تولید غذای سالم و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی اظهار کرد: در یک اقدام مشترک به‎منظور پایش واحدهای فروش سموم نباتی اداره صنعت، معدن و تجارت،‌ حفظ نباتات و حراست این شهرستان در گشت مشترک به بازدید از فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی این شهرستان پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای‌شمال,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد هدف از پایش را جلوگیری از تولید و توزیع سموم ثبت نشده و تاریخ گذشته ذکر کرد.

این مسئول با بیان اینکه در این شهرستان ۲۷ فروشگاه عرضه سموم نباتی بخش تعاونی و خصوصی وجود دارد، گفت: در این بازدید کارشناسان ۱۴ واحد فروش و عرضه سموم و آفت‌کش‌ها را در سطح شهر مورد پایش قرار دادند.

وی افزود: هرگونه تغییر در بسته‌بندی و دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی الزامی است.

صادقی ادامه داد: در این پایش وضعیت حضور مسؤول فنی در فروشگاه، ثبت اطلاعات کامل فروش سموم، فروش سموم بدون نسخه گیاه‌پزشکی، خرید سموم از شرکت‌های پخش مجاز، عدم وجود سموم تاریخ منقضی در فروشگاه، ثبت اطلاعات در سیستم مانیتورینگ سموم، عرضه و میزان و انواع فروش سموم و آفت‌کش‌ها،‌ بررسی وضعیت محیطی و نحوه مدیریت ‌سموم فاسد سنواتی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به ارتقاء آگاهی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در بهینه‌سازی مصرف سموم نباتی تصریح کرد: امسال برای تولید محصول سالم، دو هزار و ۸۰۰ هکتار مبارزه بیولوژیک با آفت کرم ساقه‌خوار در شالیزاری‌های این شهرستان انجام شد.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: فروش سموم تاریخ گذشته ممنوع بوده و توزیع کنندگان موظفند از توزیع آن خودداری نمایند و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه