اخبار داغ

جلسه داغ کارگروه صنایع دستی استان در یک روز بارانی

جلسه داغ کارگروه صنایع دستی استان در یک روز بارانی
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:سه گزینه برای محل احداث بازارچه سنتی صنایع دستی در دست بررسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس  پیش از ظهر امروز پژمان نیک اقبالی در کارگروه صنایع دستی استان افزود: در خصوص احداث بازاره صنایع دستی و بررسی تعیین مکان  آن، در کلیت طرح احداث مشکل نداریم ولی در خصوص مکان آن باید جایی باشد که امکان دسترسی مردم شهر و گردشگران در همه فصول به آن باشد.

وی اظهار کرد: در زمینه مشخص نمودن مکان باید مکانی باشد که قسمتی از شهر را با این کار دچار مشکل نکنیم.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: افزود محل احداث بازارچه صنایع دستی باید از دو لحاظ بازاریابی و ترافیکی مورد بررسی قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
,
,
,
,

نیک اقبال عنوان کرد: سه گزینه برای محل احداث مد نظر همه اعضاء حاضر است که شامل:جانمایی در دو قسمت از پارک مهر ورزی و گزینه سوم با توجه با نزدیکی افتتاح پل سوم بشار در پارک غدیر می باشد.

,

معاون عمرانی استاندار گفت: سه گذینه پیشنهادی از لحاظ ترافیکی پس از اصلاح دقیق هندسی سطح دسترسی در شورای ترافیک مطرح خواهد شد.

,


همچنین معاون فرماندار  بویراحمد با بیان اینکه پارک مهرورزی تمرکز بسیار زیادی در انجا وجود دارد و محل مناسبی برای احداث بازارچه صنایع دستی نیست؛ گفت: قرار نیست برای پارک این همه اقتصاد در نظر بگیریم، کجا دیدیم پارک محلی برای کسب درآمد شهرداری ها باشد؟

همچنین در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی  کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری جشنواره های پیش رو که استان میزبان آنهاست اشاره کرد و افزود: جشنواره برفی،جشنواره عشایر، جشنواره انگور  از اعم این جشنواره ها هستند که باید سرمایه گزاری خوبی صورت گیرد چرا که میتواند محل درآمدی برای استان باشد.

,
,
,
,

محمود باقری تاکید کرد: در جشنواره برفی فقط از خوزستان بیش از 1000نفر شرکت کردند ، سایر استاهای همجوار نیز اینگونه بوده اند و ما نباید نگران هزینه های برگزاری جشنواره ها باشیم همکاری های سازمانی میتواند بسیاری از موانع برگزاری جشنواره را برطرف کند.


وی گفت: نهضت سرویس بهداشتی در استان شروع شده است.


باقری هدف از برگزاری این جشنواره ها را معرفی استان و جاذبه های ان ،جذب گردشگر ، ایجاد انگیزه سرمایه گزاری و ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: با برنامه ریزی دقیق می توان به همه این موارد دست یافت.

,
,
,
,
,
,
,


وی با اشاره به  روند پیشرفت  پروژه های گردشگری در سطح استان گفت: سه مکان گردشگری در استان به سرمایه گزار واگذار شده و یازده مکان دیگری در حال واگذاری است.

,
,

وی افزود :باغ فردوس در گچساران و تنگ تامرادی و تنگ گنجه ای در بویر احمد به سرمایه گذار واگذار شده است.


همچنین مدیرکل دفتر فنی استانداری استان  به غار ده شیخ  و پتانسیل بالای در زمینه جذب گردشگر  اشاره داشت و گفت: باید نصب بیل برد ثابت در این مکان در دستور کار قرار گیرد.

,
,
,
,

کاظمی تاکید کرد: آقای گنجی سرمایه گذار واقعی است، از روزی که شروع کرد دیدیم که نمی خواهد از هیچ رانتی استفاده کند، ما دست سرمایه گذار واقعی را می بوسیم و هرکس بخواهد از رانت سرمایه گذاری در استان استفاده کند ما جلوی آن می ایستیم‌.

,

 همچنین  سرمایه گذار غار ده شیخ با خوانده نامه ای از زحمات نیک اقبالی تشکر کرد و گفت : ما خواهان ابقاء مهندس نیک اقبال در این سمت یا حضور او در پست های بالاتر هستیم.

گنجی یادآور شد: اخیرا یکی از کارشناسان غار شناسی از دور اظهار نظری در خصوص درب ورودی این غار کرده است .

,
,
,

وی با اشاره به اینکه غار ده شیخ چندین درب ورودی دارد در صورتی که در کنار همین درب آهنی محلی برای رفت و آمد خفاش و سایر موجودات در نظر گرفته شده است.

گنجی در اظهار نظری عجیب گفت: جهت جلوگیری از سرقت و دست درازی به منابع غار و زیستگاه جانوری، این درب آهنی را فرا دادیم.

,
,
,

وی در خصوص سرمایه گزاری در رودخانه بشار و ایجاد پارک موتوری و قایقرانی با احداث سد اعلام آمادگی کرد و افزود: فاز اول این پروژه 2 میلیار تومان برآورد شده است که به دنبال آن  برا 15نفر اشتغال ایجاد خواهد شد‌.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه