اخبار داغ

خانواده‌ای در رباط کریم که ۵ شهید تقدیم انقلاب کرد+تصاویر

خانواده‌ای در رباط کریم که ۵ شهید تقدیم انقلاب کرد+تصاویر
خانواده‌ای بروجردی الاصل که ۵ شهید در راه انقلاب تقدیم کرده و حالا مادرش حتی نمی تواند روزهای دشوار انقلاب را به یاد آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی رباط نیوز، خانواده ای بروجردی الاصل که روزهای سخت انقلاب و جنگ را در خرمشهر سر کرده اند، خانواده ای که تقریبا نیمی از اعضایش را در راه انقلاب داده و حالا مادر دیگر تاب و توانی برای مرور خاطرات ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رباط نیوز,

خانواده شهیدان همتی تمام  فرزندان را در جنگ از دست می دهد و به شهادت می رسند و حالا دیگر سایه هیچ مردی از نزدیکانش بر سر این خانواده نیست.

,

محمدحسن منتظری، داماد خانواده شهیدان همتی که این روزها پشتوانه‌ای گرم برای این خانواده به حساب می آید به خبرنگار رباط نیوز می گوید: پلیس راه آهن خرمشهر بودم و بعد از مدتی نیز با خانواده شهیدان همتی اشنا شدیم و با آنها وصلت کردیم، پس از آن نیز در سال ۴۹ به رباط کریم آمدیم و در اینجا مستقر شدیم.

,

وی ادامه داد: خانواده شهید در خرمشهر زندگی می کردند و در زمان جنگ نیز انجا بودند،شهید احمد همتی که برادر همسرم بود در سنین نوجوانی وارد بسیج شد تا اینکه موسم جنگ ایران و عراق فراسید، او مانع هجرت خانواده از خرمشهر شد تا اینکه عراقی ها شهر خرمشهر را تصرف و تا نزدیکی های راه آهن آمده بودند این شد که اجازه داد تا خانواده با پای برهنه و بدون هیچ وسیله ای از خرمشهر خارج شوند و به سختی خود را به شهر بروجرد برسانند.

,

داماد خانواده شهیدان همتی یاداور شد: شهید احمد همتی مدت زیادی را در جبهه ها علیه رژیم ظالم صدام جنگید و تلاش بسیاری برای پایداری انقلاب کرد.

,

وی ابراز کرد: زمانی که در رباط کریم بودیم به ما خبر دادند که ۵عضو از خانواده همسرتان در بمباران های رژیم بعث عراق در شهر بروجرود به شهادت رسیده اند و متاسفانه دراین حادثه عظیم ما شهید عزیز همتی پدر خانواده، احمد و سودابه همتی فرزندان خانواده،سعیده عیدی زاده همسر شهید احمد همتی و شهیده شش ماهه سمانه همتی فرزند احمداقا را از دست دادیم.

,

منتظری توصیه ای به رسانه‌ها در جهت تولید فرهنگ ایثار و شهادت داشت و گفت: رسانه ملی باید از طریق ساخت فیلم  به زندگی شهدا بپردازد، تاکنون به این موضوع پرداخته اما باید کمی فعال تر شود چرا که شهدا نقش مهمی در این انقلاب داشته و دارند.

,

گفتنی است، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رباط کریم به همراه جمعی از معاونان این ناحیه طی هفته بسیج با این خانواده دیدار کردند.

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه