اخبار داغ

رئیس سازمان فضایی خبر داد:

پیمایش فضا با «پارس۱»/بزرگترین پروژه فضایی کشور با همکاری ۴ دانشگاه داخلی کلید خورد

پیمایش فضا با «پارس۱»/بزرگترین پروژه فضایی کشور با همکاری ۴ دانشگاه داخلی کلید خورد
رئیس سازمان فضایی ایران از اتمام طراحی مفهومی ماهواره سنجش از دور «پارس ۱» خبر داد و گفت: این ماهواره با همکاری ۴ دانشگاه ساخته می شود و پیش بینی می کنیم تا ۴ سال دیگر به فضا پرتاب شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری علم و فناوری محسن بهرامی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های فضایی در کشور گفت: پروژه های بخش فضایی کشور نیازمند کار طولانی مدت است و منحصر به یک دولت نخواهد بود. بر این اساس بسیاری از پروژه ها از دولتهای قبل تعریف شده و ما در این دولت، آن را ادامه می دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه به دلیل سرمایه گذاری روی این پروژه ها صلاح نیست آن را کنار گذاشته و پروژه جدیدی تعریف کنیم، ادامه داد: هم اکنون چندین پروژه ماهواره ای دانشگاهی که در دولتهای گذشته تعریف شده است، در دست اقدام قرار دارد.

,

رئیس سازمان فضایی ایران از عملیاتی شدن پروژه ماهواره ای «ناهید ۱» خبر داد و گفت: این ماهواره مخابراتی تقریبا آماده پرتاب است و تستهای نهایی را می گذراند و پیش بینی مان این است که تا پایان امسال آماده پرتاب شود. از سوی دیگر، پروژه ماهواره مخابراتی «ناهید ۲» که در دولت یازدهم تعریف شده است نیز مراحل طراحی و ساخت را می گذراند و امیدواریم در سال ۹۸ آماده پرتاب شود.

,

وی با اشاره به پروژه ماهواره سنجش از دور «پارس یک» نیز گفت: مطابق با دستور رئیس جمهور برای آنکه در حوزه ساخت ماهواره، دانشگاهها به صورت متفرق و پراکنده کار نکنند، کنسرسیوم مشارکتی با همکاری دانشگاهها ایجاد شده و ماهواره «پارس یک» را از طریق این کنسرسیوم جلو می بریم.

,

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه برای طراحی مفهومی این ماهواره، امسال با ۴ دانشگاه قرارداد منعقد کرده و تعریف جدید و به روزی از طراحی این ماهواره آماده شده است، اظهار داشت: طراحی مفهومی ماهواره سنجش از دور «پارس یک» نهایی شد.

,

وی گفت: برمبنای تقسیم کار صورت گرفته در این پروژه مشارکتی، وارد مراحل نهایی تقسیم کار برای طراحی این ماهواره با نظر دانشگاهها هستیم که تا یک ماه دیگر نحوه واگذاری هر قسمت از پروژه را به یک دانشگاه، اعلام می کنیم.

,

بهرامی اضافه کرد: با توجه به زمان باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم، پیش بینی مان این است که پروژه مذکور تا پایان دولت دوازدهم به سرانجام برسد.

,

رئیس سازمان فضایی ایران در مورد انعقاد قرارداد برای ساخت ماهواره ملی سنجشی با یک شرکت بین المللی نیز گفت: قرارداد همکاری یک شرکت خارجی برای ساخت ماهواره سنجشی ملی هنوز نهایی نشده است اما با توجه به اقدامات صورت گرفته، به نظر می رسد این قرارداد تا یک ماه آینده نهایی شود و به زودی آن را اعلام رسمی خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه