اخبار داغ

اشتغال زایی با بوی گاز خانگی/

سیلندرهای غلتان نوستالژی تکراری کوچه های بندرعباس

سیلندرهای غلتان نوستالژی تکراری کوچه های بندرعباس
ضعف زیرساخت های شهری و عدم توجه مسئولان به نیاز شهروندان موجب شده تا گوشه و کنار شهر پر از مکان های عرضه سلیندر های خانگی باشد و بازکاری را با رنگ و بوی متفاوت برای جویندگان کار ایجاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛استان هرمزگان با برخورداری از دهها میدان گاز روزانه 25 میلیون متر مکعب گاز استخراج می کند که در ماههای اخیر رشد هشت درصدی را برای استان رقم زده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

میدان های گازی سرخون، گورزین، چارک،گشوی جنوبی، هنگام، سفید از مهم ترین و نام آشنا ترین میادین استخراج گاز در هرمزگان به شمار می روند که بخش اعظمی از این محصول استراتژیک کشور را تولید می کنند که به کشورهای همسایه و سایر نقاط کشور صادر می شود.

,

وجود صنایع بزرگ و انرژی بر در هرمزگان موجب شده تا در سال جاری روزانه  بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب گاز  در خود استان به فروش برسد که  سهم نیروگاههای سطح استان یک میلیارد و ۲۰۷ میلیون متر مکعب در روز، پالایشگاه ها ۳۰۰ میلیون متر مکعب، صنایع فولاد ۲۲۰ میلیون متر مکعب و مابقی مربوط به صنایع، CNG ها و مصارف مشترکین جزء است.

,

از سوی دیگر با آزادسازی قیمت حامل های انرژی و افزایش نرخ بنزین گرایش مردم به استفاده از خودروهای گاز سوز افزایش یافت که در استان هرمزگان نیز موضوع با استقبال شهروندان همراه شد و افزایش تعداد جایگاههای عرضه گاز را موجب شد.

,

, ,

تعطیلی مکرر جایگاههای عرضه گازCNG به بهانه فقدان گاز طبیعی موجب شده تا کام ساکنان مهم ترین مرکز تولید گاز کشور تلخ باشد و هزینه ای مضاعف را بر دوش مالکان خودرو بیندازد همچنین بسیاری از شهرستان های استان که کانون تجارت و تردد بشمار می روند از جایگاه عرضه گاز محروم هستند.

,

ساکنان بندرعباس به عنوان مرکز استان و پایتخت تجارت کشور با جمعیتی بالغ بر600هزار نفر از اشتراک گاز خانگی محروم اند و از میلیون ها متر مکعب گاز استخراجی از میادین گازی استان بی بهره هستند.

,

 

,

داستان سلیندرهای گاز در هرمزگان حکایت تکراری است که بوی تند گاز lpg  با زندگی مردم شهر مانوس شده و علاوه بر اینکه خانه ها را برداشته خودروهایی گاز سوز را نیز پر کرده است.

,

ضعف زیرساخت ها و عدم توجه مسئولان به این نیاز اساسی موجب شده تا گوشه و کنار شهر پر از مکان های عرضه سلیندر های خانگی باشد و به لطف همت والای متولیان اشتغال زایی با رنگ و بوی متفاوت را برای جویندگان کار ایجاد کند.

,

, ,

با وجود خطرات و حوادث جبران ناپذیر احتمالی در اکثر کوچه ها، محلات و یا مجتمع های تجاری شهر کپسول های گاز عرضه می شود که تاکنون هیچ گونه عکس العملی را از سوی مقامات بهمراه نداشته است.

,

احتمال وقوع یک انفجار در محل فروش سیلندر خسارات جانی و مالی فراوانی را بهمراه دارد که با وجود هشدارهای مکرر سازمان آتش نشانی تاکنون همت مسئولان را موجب نشده است.

,

قل خوردن سیلندرگاز در کوچه ها و محلات از نوستالژی کودکان دهه 60بندرعباس است که اکنون فرزندانشان هم شاید چنین مناظری هستند همچنین ماشین های حمل سیلندر گاز نیز موضوع دیگری است که علاوه بر تامین گاز مصرفی ساکنان محلات حاشیه نشین خسارات و تلفات جانی بسیاری را به همراه داشته است.

,

, ,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس از جایگاه های عرضه سیلندر گاز در محلات و خودروهایی که از سیلندر گاز استفاده می کنند را بمب های متحرک دانسته و تاکید کرد: وجود سیلندرهای گاز در محلات امکان بروز هرگونه حادثه ای را بهمراه دارد وامنیت شهر را تهدید می کنند که بارها به سازمانهای مختلف اعلام شده است ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

,

 

,

این مساله در سایر نقاط ماستان با چالش های دیگری مانند کمبود سیلندر و عرضه نامناسب و قیمت های سرسام آور همراه است که اکنون در آستانه کاهش دما و سردشدن هوا نیاز مردم بیشتر حس می شود.

,

تنها مرکز شهرستان حاجی آباد و بخش هایی از شهر بندرعباس از اشتراک گاز خانگی برخوردار هستند که با وجود وعده های مکرر بر گازرسانی هنوز خبری از این مساله نیست.

,

در سال های گذشته مهم ترین خط لوله گاز از عسلویه و پارس جنوبی به پاکستان کشیده شد که اغلب اراضی استان هرمزگان را زیر بار لوله های انتقال گاز برد و به روستانشینان و صاحبان اراضی وعده گاز رسانی داده شد که اکنون با اتمام این پروژه ملی هنوز روستاها از نعمت گاز برخوردار نیستند و باید در همسایگی خطوط انتقال گاز سیلندر خانگی را به دوش بکشند.

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه