اخبار داغ

وقتی وعده‌های نامحقق بیشتر از "زلزله" قربانی می‌گیرد؛

مردم زلزله‌زده بجنورد بعد از 6 ماه هنوز در "چادر" روزگار می‌گذرانند + عکس

مردم زلزله‌زده بجنورد بعد از 6 ماه هنوز در "چادر" روزگار می‌گذرانند + عکس
مردم آسیب دیده به وعده های مختلف مسئولانی که در روزهای نخست مدام به آن ها سرکشی می کردند دل خوش کردند اما ...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دانشجویان بیدار،حدود 6 ماه از روزی که قهر طبیعت به حدود 14 هزار واحد مسکونی در بجنورد و بخش مانه در استان خراسان شمالی خسارت وارد کرد، می گذرد. زلزله 5.7 ریشتری 23 اردیبهشت، دو هزار و 500 واحد را در نقاط شهری استان و دو هزار و 429 واحد را نیز در مناطق روستایی غیر قابل سکونت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشجویان بیدار,

زلزله بجنورد که آمد بسیاری از مسئولان خود را به آنجا رساندند تا هم با زلزله زدگان همدردی کنند و هم به آن‌ها دلخوشی بازسازی خانه‌هایشان را بدهند، با دیگر اهدافشان ما را کاری نیست!هر مسئولی که پای به منطقه زلزله می‌گذارد با سر و صدا می‌آمد و می‌رفت و دوربین‌ها هم به همراهش می‌آمدند تا هم سخنانش را و هم آمدنش را ثبت کنند و البته پخش. بیشتر مسئولان به زلزله زدگان وعده کمک می‌دادند.

,

ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر 24 اردیبهشت در بازدید از روستاهای زلزله‌زده قصر قجر، مانه وسملقان وعده داده بود:به هر یک از خانوارهای زلزله‌زده ۲۰میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض اعطا می‌شود.

, ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر 24 اردیبهشت در بازدید از روستاهای زلزله‌زده قصر قجر، مانه وسملقان وعده داده بود:به هر یک از خانوارهای زلزله‌زده ۲۰میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض اعطا می‌شود.,

علی روحانی، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی نیز بر روند پرداخت تسهیلات به خانه های روستایی خسارت دیده از همان روز و بدون اولویت تاکید کرده بود.

, علی روحانی، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی نیز بر روند پرداخت تسهیلات به خانه های روستایی خسارت دیده از همان روز و بدون اولویت تاکید کرده بود.,

همچنین محمدی مدیر کل بنیاد مسکن نیز از پرداخت تسهیلات به روستاییانی که منازل آنها در زلزله آسیب بیشتری دیده ، با مراجعه به بنیاد مسکن و معرفی به بانک خبر داد.

, همچنین محمدی مدیر کل بنیاد مسکن نیز از پرداخت تسهیلات به روستاییانی که منازل آنها در زلزله آسیب بیشتری دیده ، با مراجعه به بنیاد مسکن و معرفی به بانک خبر داد.,

مردم آسیب دیده به وعده های مختلف مسئولانی که در روزهای نخست مدام به آن ها سرکشی می کردند دل خوش کردند و گفتند چند صباحی را با وحشت زیر سقف های لرزان یا در چادرها سر می کنند تا بتوانند در آینده ای نزدیک از خدمات دولتی بهره مند شوند. حالا نزدیک به شش ماه از آن زلزله ویرانگر می گذرد و در آستانه زمستان قرار داریم . وقتی پای درد دل های مردم آسیب دیده می نشینی امید چندانی را در چهره و لحن صحبت های آنان نمی بینی و نمی شنوی.

, .,

 

,

, ,

حالا پس از گذشت این همه مدت مردم زلزله زده ی خراسان شمالی مانده اند و چادرهایی که میراث شش ماه پیش است،میراثی که قرار بود خیلی زود جمع شوند و وضعیت مردم مشخص شود،هر روز که بیشتر از 23اردیبهشت می گذرد مردم بیشتر ناامید می شوند و مسئولین بیشتر فراموش می کنند و ما رسانه ها بیشتر از رسالتمان دور می شویم!

,

 

,

, ,

 

,

 چه توجیهی برای وضعیت فعلی روستاهای زلزله زده ی خراسان شمالی وجود دارد؟!با گذشت این همه مدت از زلزله وضعیت فعلی با کدام وعده ی مسئولین انطباق دارد؟!

,

امیدواریم وضعیت مردم زلزله زده ی کرمانشاه روزی مثل وضعیت زلزله زدگان خراسان شمالی نشود،باور کنید که در خراسان شمالی هم دما به زیر صفر می رسد ...

,

فیلم/وضعیت مردم زلزله زده ی خراسان شمالی پس از 6 ماه

, فیلم/وضعیت مردم زلزله زده ی خراسان شمالی پس از 6 ماه,
,
, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه