اخبار داغ

مبانی مدیریت نوین در هزاره سوم

مبانی مدیریت نوین در هزاره سوم
عرصه ی مدیریت در دو دهه گذشته رشد قابل توجهی داشته و بسیاری از تغییرات مثبت را تجربه کرده است که می تواند در مقایسه با دوره های گذشته یک پیشرفت عمده محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل کوگانا، عرصه ی مدیریت در دو دهه گذشته رشد قابل توجهی داشته و بسیاری از تغییرات مثبت را تجربه کرده است که می تواند در مقایسه با دوره های گذشته یک پیشرفت عمده  محسوب می شود. دستگاه های دولتی، شرکت ها و موسسات متنوع به شدت باهم رقابت می کنند تا بهترین عملکرد خود را در توسعه ی خدمات بیشتر و کسب و کار برای کارامدی موثر و موفقیت رهبری سازمانی و مدیریت مالی فراهم آورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , کوگانا,

طی دوره زمانی اخیر انتظارات بسیاری از تلاش های متخصصان و پیش بینی پژوهشگران در حوزه ی بهبود مدیریت و رهبری کسب و کار محقق شده است اینها از جمله کسانی هستند که در مورد انقراض مشاغل خاص، ظهور مهارت های جدید و مشاوره رهبران کسب و کار و کارکنان سازمانی و موسساتی با تعدادی از شیوه نامه ها و دستورالعمل های نوین در جهت ادامه روند پیشرفت این موضوع مهم امور چشمگیری را ارائه داده اند.

,

راهنمایی تمرکز بر مطالعه چگونگی ادغام توابع و مهارت های مورد نیاز در مدیریت سازمانی و بازار کار، با توجه به مطالعه ی منتشر شده از دانشگاه «بنتلی» آمریکا در سال 2016 تحت عنوان مهارت های کار ترکیبی و یا پردازش برخی از پیشرفت های تکنولوژیکی و اداری آن را با انتظاراتی که در گزارش آمده می توان برجسته دید مجمع جهانی اقتصاد در سال 2016 آمده می توان برجسته دید در آن گزارش با انتشار معیارهای تعیین کننده در این عرصه تحت عنوان آینده مشاغل، اشتغال، مهارت ها و استراتژی نیروی کار برای انقلاب صنعتی چهارم که شامل نظر سنجی از عملکرد 350 نهاد کاری در 15 کشور از نقاط مورد نظر در میان بهترین کانون های مدیریتی جهان از جهت طبقه بندی اقتصادی برای هدایت و اثر بخشی مفید تر و توجیه مدیران و کارکنان بشمار می آیند را در برگرفته است. شکل مستقیم در اختیار داشتن آن مهارت در دوره های آینده و به طور خاص تا سال 2020 مهارت هایی ضروری هستند.

,

 مهارت های گفتگو در این مناطق به طور فزاینده ای مهم خواهد بود. از آنجایی که مهارت های مذاکره یک عنصر انسانی یا مهارت بر مبنای ارتباطات انسانی است بقای آن امر طبیعی بشمار آمده است که نگاه ویژه آن در مدیریت سازمانی و نحوه کسب درآمد و رشد کار در دوره آینده به طور فزاینده ای اهمیت می یابد. طبق گزارش انجمن جهانی اقتصاد تقاضا در سال 2020 برای مهارت در گفتگو  افزوده می شود مذاکرات در زمینه محاسبات، تجزیه و تحلیل داده ها برنامه نویسی نرم افزار و مهارت های کلیدی در گروه طراحی و هنر، مانند تبلیغات و طراحی صنعتی از مجموعه ی مورد بحث خواهند بود.

- انعطاف پذیری دانش و آگاهی نسل دوم چند ماموریتی (وظایف چندگانه)

انعطاف پذیری دانش شناختی وادراکی اساسا یک مهارت ذهنی روان شناختی است یعنی میزان انعطاف پذیری یا سرعت انتقال فرد برای تغییر بین دو اصل مختلف به موازات همدیگر، توانایی فکری ذهن به طور صحیح بین دو اصل  مبنائی و آغازین شاید آزمون کلمات و رنگ بهترین توضیح برای این مهارت و همچنین اندازه گیری آن شناخته شده است.

,
,
, - انعطاف پذیری دانش و آگاهی نسل دوم چند ماموریتی (وظایف چندگانه),
,
,

توضیحی ساده از مفهوم انعطاف پذیری شناختی ادراکی:

, توضیحی ساده از مفهوم انعطاف پذیری شناختی ادراکی:,

این آزمون بکار گرفته شده نشان دهنده یک ارزشیابی و اندازه گیری مهارتی است که با خواندن مجموعه ای از نام های رنگ ها نوشته شده با جوهری از رنگ های مختلف معرفی شده است به عنوان مثال کلمه «سفید» نوشته شده با جوهر قرمز که شما باید برای شناسایی رنگ با خواندن آن کلمه با صدای بلند بگویید قرمز جوهر مورد استفاده در نوشتن رنگ کلمه را ذکر کنید و در آن صورت می گویید قرمز نه معنای کلمه که رنگ سفید است با توجه به گزارش های اقتصادی مجمع جهانی آن مهارت عرضه شده در دنیا اکنون بعنوان بخشی از مهارت های کسب و کار معرفی شده است که قبل از سال 2015 بکار گرفته نمی شود که اکنون با در اختیار داشتن آن مهارت و توسعه مثبت آن؛ نوآوری را تحت تاثیر قرار خواهد داد. نوآوری، پاسخ منطقی به مسائل و مقابله دقیق با مشکلات در نتیجه بالا بردن بهره وری از عملکرد در انجام وظایف و اقدام بکار منجر خواهد شد.

,

جهت گیری خدمات و اهمیت مهارت های اجتماعی

, جهت گیری خدمات و اهمیت مهارت های اجتماعی,

هدایت و توجیه سرویس خدماتی زیر چتر «مهارت های اجتماعی» قرار می گیرد، گزارش جهت گیری خدمات در واقع روشی فعال برای پیدا کردن یک راه حل موثر جهت ارائه سرویس دهی و کمک مفید به دیگران است.
همکاران کسب و کار با هم کاری گروهی و هم افزائی در دفتر کار با توجه به یک مقاله پژوهشی از «دفتر ملی مطالعات اقتصادی آمریکا (NBER)» تحت عنوان «اهمیت رو به رشد مهارت های اجتماعی در بازار کار» به این دلیل که کامپیوترها قادر به شبیه سازی پاسخ از واکنش انسان نمی باشند مورد توجه قرار گرفته است زیرا در خواندن ذهن دیگران، در برابر فرایند ناخود آگاه که از هزاران سال پیش در درون انسان تکامل یافته ناتوان است بنابراین چیزی که ارتباطات انسانی در محل کار را تضمین می کند تولید دست جمعی با مراعات حقوق دیگران است به طوری که اعضای تیم های بازیگر بر نقاط قوت یکدیگر و انعطاف پذیری برای انطباق با شرایط در حال تغییر، مرکز و محور ترجیح نیروی انسانی در برابر ماشین است.

 نوآوری؛ زمان فضاسازی برای تخیلات و ذهن انتزاعی شما فرا رسیده است

"خلاقیت" یکی از مهارت هایی است که ممکن است بسیاری فکر کنند به کانون های خاص کار مانند رسانه یا هنر یا نوشتن برنامه بازاریابی مرتبط است. جیببر بیببر رئیس بخش پژوهش کاریابی می گوید: ما همه به نوعی خلاق هستیم اما نمونه ای از چگونگی حل مسئله بشکلی ابتکاری، فکر کردن در خارج از جعبه ی مشخص و سابق و ثابت، شیوه ای نوین را به من نشان می دهد و به من کمک می کند تا ارزش کارم اضافه شود یا راهی برای حل یک مشکل در روژه ام پیدا کنم.

,
,
,
,  نوآوری؛ زمان فضاسازی برای تخیلات و ذهن انتزاعی شما فرا رسیده است,
,
,


 چگونگی ایجاد اعتماد به نفس خلاق
 
موسسات و شرکت ها همیشه به دنبال یک نفر مبتکر و نوآور هستند که می تواند با چندین نقش سازگار شود و همچنان به ارائه ایده های خوب خود ادامه دهد. لازم به ذکر است که انجمن جهانی اقتصاد گزارش می دهد که نوآوری از جایگاه دهم در لیست مهارت های مورد نیاز برای سال های 2015 تا رتبه ی سوم درسال 2020 پیشرفت خواهد کرد و ارتقاء مکانی خواهد یافت.

,
,  چگونگی ایجاد اعتماد به نفس خلاق ,
,
,


تفکر انتقادی، تجزیه و تحلیل داده ها برای پیدا کردن راه حل ها

,
, تفکر انتقادی، تجزیه و تحلیل داده ها برای پیدا کردن راه حل ها,

یکی از مهارت های زیر چتر مهارت های تحلیلی، تفکر انتقادی است یعنی قادر به استفاده از استدلال، استدلال مبتنی بر داده ها، اطلاعات موجود برای تعیین جوانب مثبت و منفی هر تصمیم و شناسایی نقاط ضعف و قوت در روند و تصمیم های خاص با هدف استفاده منطقی از تصمیمات یا روند مطلوب با توجه به شرایط موجود است.

,

تفکر انتقادی اولین ابزاریست که به کارکنان و مدیران کمک می کند تا مشکلات مشابهی را که با آن در وظایف کاری مواجه می شوند صرف نظر از زمینه کاری خود یا دیگران با تجزیه و تحلیل داده هایی که در دست دارند می توانند نظارت و تجزیه و تحلیل و تولید نتایج مثبت و منفی برای هر موقعیت و در هر بخش و حتی بخش های فروش و بازاریابی را تسهیل کند.

,

 تصمیم سازی و تصمیم گیری 

,  تصمیم سازی و تصمیم گیری ,

فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری امروز به پایه ی َارزیابی و نتیجه ی کار تبدیل شده است بسیاری از شرکت های خرید و فروش با جمع آوری اطلاعات به طور جدی با عزم و اراده محکمتر از همیشه خود را درگیر این موضوع کرده اند؛ زیرا فراوانی داده ها در زمینه های کار کمک خوبی است که به طور چشمگیری در تسلط بر این مهارت لازم است سیستم مهارت یا (مهارت سیستم) متفاوت از مهارت کار است که به عنوان مثال توانایی تجزیه و تحلیل داده ها و رسیدن به یک تصمیم درست در آن نهفته است که با توجه به نام دوم خود«قضاوت» یا (ارزیابی) ارزش گذاری شده است که مفهوم تصمیم گیری بخودی خود در سال 2015 تصمیم گیری در مکان هشتم برای برنامه های کاربردی مهارت های شغلی درگزارش اقتصادی مجمع جهانی آمده است و انتظار می رود برای رسیدن به جایگاه هفتم تا سال 2020 نقش فعال تری را ایفا نماید.

,

هوش هیجانی، آنچه که نسل هزاره سوم انتظار دارد

, هوش هیجانی، آنچه که نسل هزاره سوم انتظار دارد,

به تازگی، بسیاری از کارشناسان امور مدیریت سازمانی و توسعه کسب و کار یکی از مهمترین مهارت های شغلی مورد نیاز را برای ارائه خدمات و توسعه ی بازار کار هوش هیجانی می دانند." کریگ دالزل" مدیر ارشد شرکت فن آوری اشتغال موسسه ی پیرسون فرانک، می گوید هوش احساسی( هیجانی) توانایی تشخیص و مدیریت احساسات خود و دیگران است.

,

افراد با درجه بالایی از هوش هیجانی بیشتر قادر به نشان دادن همدلی و همبستگی بهتری هستند، به طوری که مدیران می توانند دیدگاه وسیع تری برای ارزیابی کارایی در تیم خود داشته باشند با ورود بسیاری افرادی از نسل های جدید به ویژه هزاره سومی ها به آنچه که( هوش هیجانی نامیده می شود) در محیط کارشان در مرحله اول انتظار دارند که آن امر وجود داشته باشد تبدیل شده است پس برای این پروسه آماده باشیم.

,

 تعامل فرهنگی و ارتباط آگاهانه با عناصر و عوامل دیگر

,  تعامل فرهنگی و ارتباط آگاهانه با عناصر و عوامل دیگر,

اهتمام ویژه به تداخل فرهنگی امروزه به طور گسترده ای مورد استفاده مدیران قرار گرفته است،به ویژه در بخش های تجارت بین الملل که خارج از محدوده محلی یا منطقه ای است که می تواند به عنوان تلاش ها یا ابتکارات موثر برآن در برخی از موسسات، سازمان ها و شرکت های بزرگ تعریف شود این رویه با هدف افزایش درک میان گروه های متنوع با ریشه و پیشینه های مختلف فرهنگی و همکاری موثر برای رسیدن به مخاطبین، کاربران و مشتریان یا شرکای غیر مستقیم از مناطق مختلف سازمانی ودستگاه های دولتی و کسب و کار سنتی مطابق با تحقیقات موسسه تحقیقات دانشگاه فاینیکس، همپوشانی فرهنگی اقداماتی انجام شده است که رتبه چهارم از 10 مهارت مهم برای مدیریت سازمانی و بازارکار تا سال 2020 را به خود اختصاص داده است.

,

این مهارت ها ممکن است برخی با برخی دیگر همپوشانی چارتی نسبت به یکدیگر داشته باشند آنها به وضوح به ما می گویند که آینده ی مدیریت سازمانی، اشتغال و دنیای کسب و کار بسرعت در حال تغییر است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه