اخبار داغ

در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اصفهان مطرح شد؛

نقصان بانک اطلاعاتی در مدیریت بحران اصفهان/ کمبود اعتبار برای انجام مطالعه و تأمین تجهیزات موردنیاز مدیریت بحران

نقصان بانک اطلاعاتی در مدیریت بحران اصفهان/ کمبود اعتبار برای انجام مطالعه و تأمین تجهیزات موردنیاز مدیریت بحران
تشکیل نشدن منظم جلسات مدیریت بحران، نقصان در بانک اطلاعاتی مدیریت بحران، کمبود اعتبار برای انجام مطالعه و تأمین تجهیزات موردنیاز و وضعیت نامناسب سیل بندها، ازجمله مسائل مطرح‌شده، در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اصفهان بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب‌نیوز،جانشین مدیریت بحران شهرستان اصفهان، پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اصفهان، اظهار کرد: یکی از نقص‌های این جلسه برگزار نشدن به‌صورت منظم و سر موعد جلسات مدیریت بحران شهرستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب‌نیوز,

* لزوم تشکیل منظم جلسات مدیریت بحران شهرستان اصفهان

, * لزوم تشکیل منظم جلسات مدیریت بحران شهرستان اصفهان, * لزوم تشکیل منظم جلسات مدیریت بحران شهرستان اصفهان,

سید سعید موسوی، گفت: اگر حادثه و اتفاقی در شهرستان اصفهان بروز پیدا کند به دلیل عدم وجود بانک‌های اطلاعات لازم، شاید نتوانیم اقدام به‌موقع را داشته باشیم.

,

وی با اشاره به وقوع زلزله اخیر در غرب کشور، اظهار کرد: در روزهای پس‌ازآن با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب اقدامات مناسبی به حادثه دیدگان داده می‌شود.

,

موسوی با بیان اینکه، در کمترین زمان باید برای رفع مشکلات حوادث اقدام شود، خاطرنشان کرد:در حادثه اخیر شهر نیک‌آباد با 3.5 ساعت پس از وقوع حادثه اقدامات متناسب انجام شد.

,

جانشین مدیریت بحران شهرستان اصفهان، تأکید کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا در بروز هرگونه حوادث احتمالی در انجام وظایف محوله کوشا باشیم.

,

وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی از نقاط حادثه‌خیز در مدیریت بحران استان وجود دارد، گفت: باید این بانک اطلاعاتی در خصوص شهرستان از آن مدیریت دریافت و تفکیک‌های 10 ساله انجام گیرد.

,

* نگاه دست چندم شهرداران به مسئله مدیریت بحران!

, * نگاه دست چندم شهرداران به مسئله مدیریت بحران!, * نگاه دست چندم شهرداران به مسئله مدیریت بحران!,

موسوی، با اشاره به وجود دستورالعمل‌های بحران برای دستگاه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: ‌شهرداران ما موظفند همان‌گونه که پارک می‌سازند باید در موضوع تأمین نیروی انسانی و تجهیز آتش‌نشانی هم اقدامات کافی را داشته باشند نه اینکه این مسئله را دست چندم نگاه کنند.

,

جانشین مدیریت بحران شهرستان اصفهان، اظهار کرد: مدیریت بحران در شهرها و بخش‌ها به ترتیب به عهده شهرداران و بخشداران است و باید پاسخگو باشند.

,

وی در گلایه‌ای گفت: برخی از شهرداران در شهرستان اصفهان هنوز امکانات خود را برای مدیریت بحران اعلام نکرده‌اند لذا بااین‌وجود تهیه بانک اطلاعاتی کامل ممکن نیست.

,

موسوی اظهار کرد: با توجه به تأکید فرماندار اصفهان جلسات ماهیانه مدیریت بحران باید به‌صورت مرتب تشکیل شود، کارگروه‌ها نیز باید مسائل را بررسی و گزارش‌های خود را در جلسات اعلام کنند.

,

* تهیه امکانات نیازمند تأمین اعتبار است

, * تهیه امکانات نیازمند تأمین اعتبار است, * تهیه امکانات نیازمند تأمین اعتبار است,

جانشین مدیریت بحران شهرستان اصفهان، تصریح کرد: تهیه امکانات نیازمند تأمین اعتبار است ولی باید بدانیم که دولت نیز با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

,

وی با اشاره به وجود قانون بحران، خاطرنشان کرد: بر اساس این قانون در مواقعی که بحرانی رخ دهد، مدیریت بحران شهرستان به هرکسی وظیفه‌ای محول کرد باید انجام دهد در غیر این صورت جرم مرتکب شده و مجازات خواهد شد.

,

موسوی اظهار کرد: نیروهای امدادی کشور در زمان وقوع حوادث با ازخودگذشتگی به امدادرسانی اقدام می‌کنند.

,

* لزوم تخصیص اعتبار برای انجام مطالعات در حریم بستر رودخانه

, * لزوم تخصیص اعتبار برای انجام مطالعات در حریم بستر رودخانه, * لزوم تخصیص اعتبار برای انجام مطالعات در حریم بستر رودخانه,

رییس کارگروه سیل مدیریت بحران شهرستان اصفهان، با بیان اینکه در سال 95 در این شهرستان سیل خاصی رخ نداده بود، اظهار کرد: در منطقه شرق اصفهان سال 96 سلی رخ داد و یک‌صد خانه دچار آب‌گرفتگی و خسارت شد.

,

خلیل دادخواه، نداشتن نقشه‌های حریم بستر رودخانه را یکی از اصلی‌ترین مشکلات موجود در شهرستان اصفهان عنوان کرد و گفت: برای تهیه این نقشه‌ها و انجام مطالعات در این زمینه باید تأمین اعتبار لازم صورت پذیرد.

,

وی ادامه داد: ساخت‌وسازها در حریم بستر رودخانه بدون گرفتن استعلام از آب منطقه‌ای از دیگر مشکلات است.

,

رییس کارگروه سیل مدیریت بحران شهرستان اصفهان، از شناسایی نقاط حادثه‌خیز در سطح شهرستان خبر داد و افزود: بیمه سیل برای خانه‌های حریم بستر، نرم‌افزار پیش‌بینی و هشدار سیل، افزایش آگاهی و آموزش عمومی و جابجایی و انتقال ساختمان‌ها باوجود هزینه‌بر بودن را از جمله پیشنهاد‌های خود برای کاهش اثرات سیل عنوان کرد.

,

وی شهر بهارستان را یک خطر بالقوه، در مسئله سیل برای شهر اصفهان اذعان کرد و گفت: در این شهر مسیل بزرگ سیلابه را به فضای دو متری تبدیل کرده‌اند.

,

* سیل بندها در شهرستان از وضعیت خوبی برخوردار نیستند

, * سیل بندها در شهرستان از وضعیت خوبی برخوردار نیستند, * سیل بندها در شهرستان از وضعیت خوبی برخوردار نیستند,

کارشناس کارگروه سیل مدیریت بحران شهرستان اصفهان، با بیان اینکه سیل 80 درصد بلای طبیعی را در برمی‌گیرد، اظهار کرد: با شروع بارش‌های فصل پاییز خطر وقوع سیل در کل شهرستان افزایش پیدا می‌کند.

,

بهنام هوایی با ابراز نگرانی از وضعیت سیل بندها در سطح شهرستان، گفت: سیل بندها در شهرستان از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و این سیل بندها فقط تاب و تحمل نگهداری چندساعته (سه چهار ساعت) دارند.

,

هوایی گفت: شهر بهارستان، شهر محمدآباد، روستاهای هریزه و آبخاک از منطقه جبل، روستای جندابه، روستای فشارک به‌عنوان نقاط قرمز در خصوص سیل در سطح شهرستان شناسایی‌شده‌اند.

,

کارشناس کارگروه سیل مدیریت بحران شهرستان اصفهان، افزایش جمعیت، تخریب جنگل، تغییر کاربری اراضی، شهرسازی و توسعه در جلگه و دشت سیلاب را به‌عنوان بخشی از عوامل ایجاد سیلاب بیان و اظهار کرد: موضوع افزایش جمعیت باید به‌عنوان یک خطر بالقوه مدیریت شود.

,

وی با تأکید بر لزوم توجه به مسئله آموزش، گفت:بیمه سیل، امداد، کمک و بازسازی ازجمله اقدام های مددکاری است که می‌توان پس از وقوع حادثه برای کاهش آلام آسیب دیدگان بهره برد.

,

هوایی، با بیان اینکه مطالعات یکی از مهم‌ترین فاکتورها در مدیریت سیل است، تصریح کرد: ولی متأسفانه اطلاعات ما بسیار کم است که نیاز هست بخشداران و شهرداران سطح شهرستان اصفهان نقاط حادثه‌خیز را به‌صورت مکتوب به آب منطقه‌ای ارسال کنند.

,

* آب منطقه‌ای با تصرفات افراد سودجو در حریم رودخانه قاطعانه برخورد کند

, * آب منطقه‌ای با تصرفات افراد سودجو در حریم رودخانه قاطعانه برخورد کند, * آب منطقه‌ای با تصرفات افراد سودجو در حریم رودخانه قاطعانه برخورد کند,

علیرضا حسینی، بخشدار مرکزی اصفهان نیز، گفت: روستای کیچی در تهدید صددرصدی است و نیاز هست با برنامه‌ریزی‌ها تصمیم جدی برای جلوگیری از وقوع حوادث بعدی داشته باشیم.

,

وی خاطرنشان کرد: در محدوده بخش مرکزی، هیچ ساخت و سازی در حریم بستر رودخانه بدون مجوز لازم از آب منطقه‌ای انجام نگرفته است.

,

حسینی ادامه داد: گاهی افراد سودجو با تصرفی در حریم اقدام به کشت و کار می‌کنند که لازم هست آب منطقه‌ای در برابر این تصرف‌ها به‌شدت برخورد بکند.

,

* مدیریت بحران معیار و سنجشی در توان دستگاه‌ها

, * مدیریت بحران معیار و سنجشی در توان دستگاه‌ها, * مدیریت بحران معیار و سنجشی در توان دستگاه‌ها,

حسن جعفری، بخشدار جرقویه سفلی مدیریت زمان در حوادث را یک مسئله مهم عنوان کرد و گفت: لوازم مدیریت بحران موردنیاز باید احصا و لیست آن تهیه شود و دستگاه‌های ذی‌ربط لوازمی را که کمبود دارند تهیه و خریداری کنند.

,

وی با بیان اینکه مدیریت بحران معیار و سنجشی است در توان دستگاه‌ها، گفت: برای این مسئله باید لوازم موردنیاز در دسترس باشد تا در زمان حادثه به میدان عمل به‌کارگیری شود.

,

* معین جرقویه را مشخص کنید

, * معین جرقویه را مشخص کنید, * معین جرقویه را مشخص کنید,

جعفری با اظهار اینکه معین جرقویه را مشخص کنید، گفت: شهردار اصفهان نمی‌تواند در این مسائل شانه خالی بکند چرا که چگونه است پسماندشان را در مناطق ما تخلیه می‌کنند ولی زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد کمکی نمی‌دهند و این‌یک پارادوکس است.

,

بخشدار جرقویه سفلی، با بیان اینکه محدوده این بخشداری هفت هزار کیلومتر وسعت دارد،‌ اظهار کرد: با این وضعیت فاقد نیروی امدادی هستیم و جان انسان‌ها مهم‌ترین نکته ایی است که باید به آن توجه شود.

,

* تغییر و جابجایی سیل بندها بدون انجام مطالعات دارای معضل است

, * تغییر و جابجایی سیل بندها بدون انجام مطالعات دارای معضل است, * تغییر و جابجایی سیل بندها بدون انجام مطالعات دارای معضل است,

سید حسین خادم زاده، نماینده اداره کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: باید در حوزه پیشگیری سیلاب‌ها ورود داشته باشیم.

,

وی با تقبیح تغییر و جابجایی سیل بندها بدون انجام مطالعات لازم، اظهار کرد: این اقدام که در حال انجام شدن است معضلاتی را به دنبال دارد.

,

خادم زاده، گفت: در تغییر کاربری‌ها از کشاورزی به تجاری، مسکونی و صنعتی، هدایت آب‌ها باید دیده شود.

,

نماینده اداره کل راه و شهرسازی اصفهان، اظهار کرد: کانال‌های زهکشی در منطقه بهارستان تصرف و کوچک‌شده است.

,

* آتش‌نشانی در بخش مرکزی اصفهان وجود ندارد

, * آتش‌نشانی در بخش مرکزی اصفهان وجود ندارد, * آتش‌نشانی در بخش مرکزی اصفهان وجود ندارد,

سید رسول داوودی، شهردار زیار در موعد صحبت خود به حالت گلایه خطاب به مدیر جلسه، گفت: چیزی که مدت‌ها شاهد هستیم تنها تهیه صورت‌جلسه است و هیچ‌گونه اقدام عملی صورت نمی‌گیرد.

,

وی خاطرنشان کرد: یک آتش‌نشانی در بخش مرکزی اصفهان وجود ندارد.

,

داوودی گفت: شهرداری‌های شرق اصفهان نیازمند تأمین اعتبار برای ساخت و تجهیز مدیریت بحران هستند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه