اخبار داغ

بنیانگذار و رئیس گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف تأکید کرد؛

وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها بسیار آشفته است/ به فکر نیازهای جوانان نیستم و به تدریس چند واحد معارف بسنده کرده‌ایم

وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها بسیار آشفته است/ به فکر نیازهای جوانان نیستم و به تدریس چند واحد معارف بسنده کرده‌ایم
دکتر گلشنی گفت: وضعیت دانشگاه‌ها به حدی آشفته است که استاد دانشگاه به خود جسارت می‌دهد که در یک همایش از بالا بودن بودجه حوزه علمیه از دانشگاه انتقاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، دکتر مهدی گلشنی پیش از ظهر امروز در همایش ملی بررسی اندیشه‌های علامه جعفری (ره) اظهار داشت: علامه جعفری از مصادیق بارز عالمانی بودند که آفاق را می‌دیدند و از زمان خود بسیار جلوتر بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

وی افزود: در زمان ما وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها بسیار بد است و مقصر این موضوع، اساتید دانشگاه و حوزوزیان مقصر هستند. مسائلی که برای جوانان دغدغه است و آنان را به ابتذال می‌کشاند، مورد اغفال قرار گرفته است.

,

بنیانگذار و رئیس گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: علامه جعفری در آن زمان تأکید داشتند که مسائل از سراسر دنیا به کشورهای اسلامی سرازیر شده است و حوزه نباید در خصوص مسائل فقه منحصر باقی بماند. این تأکید علامه در حالی صورت می گرفت که مسائل آن زمان بسیار کمتر از زمان فعلی است.

,

دکتر گلشنی تصریح کرد: علامه می فرمودند: "مطالعه و شناخت علوم جدید از ضروریات است و برای رسیدن به درجه اجتهاد مورد نیاز است."

,

وی افزود: اصلا به فکر اینکه نیازهای معنوی و مادی جوانان برطرف شود، نیستیم و صرفاً به تدریس چند واحد اندیشه یا معارف در دانشگاه‌ها بسنده کرده‌ایم.

,

وی اضافه کرد: وضعیت به حدی آشفته است که یک استاد دانشگاه به خود جسارت این را می‌دهد که در سمینار با صراحت اعلام می‌کند که چرا باید بودجه حوزه علمیه از دانشگاه بیشتر باشد؟! در آیات قرآن است که در زمین بگردید و در نشانه‌هایش بیاندیشید. ببینید فیلسوفان و فیزیکدانان غرب چقدر به این آیه قائلند ولی ما اصلا توجهی به آن نداریم.

,

این چهره ماندگار کشورمان تأکید کرد: در دانشکده‌های ما پوزیتیویسم (اثبات گرایی) رایج است و بدون استثنا بر اساس آن مسائل را توجیه می‌کنند در حالی که خود غرب نیز به این نتیجه رسیده که پوزیتیویسم کارایی ندارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه