اخبار داغ

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در تبریز مطرح کرد؛

نمی توان علامه جعفری را در یکی از مکاتب رایج فیلسوفی قرار داد

نمی توان علامه جعفری را در یکی از مکاتب رایج فیلسوفی قرار داد
آیت‌الله رشاد گفت: مباحثی که نسل‌های جدید به آن می‌پردازند، توسط استاد جعفری فیلسوفانه مورد طرح قرار گرفته بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، آیت الله دکتر علی اکبر رشاد در همایش ملی بررسی اندیشه های علامه جعفری (ره) در تبریز تأکید کرد: مرحوم علامه جعفری استقلال هویتی و شخصیتی فوق العاده‌ای داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

وی افزود: نمی توان علامه جعفری را در یکی از مکاتب رایج فیلسوفی قرار داد، چرا که مستقل می‌اندیشید. با تمامی حکمت‌ها و مکاتب فیلسوفی آشنا بود ولی خود را به هیچ یک از آن‌ها نسپرده بود.

,

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: استاد جعفری با مسائل روز آشنا بود و به آن‌ها تسلط کافی داشت. به مسائلی وارد شد که تا آن زمان کسی در جهان اسلام به آن موضوعات پرداخت نکرده بود و حتی در شهر مهمی مثل نجف نیز مطرح نبود.

,

آیت‌الله رشاد اظهار داشت: مباحثی که نسل‌های جدید به آن می‌پردازند، توسط استاد فیلسوفانه مورد طرح قرار گرفته بود. درک زمان و برخورداری از یک خود آگاهی تاریخی که بفهمد در کجا ایستاده و چه چیزهایی در پیش رو و پشت سر قرار داد، یکی از خصوصیات ویژه ایشان هست.

,

 رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران گفت: علامه فراست فوق العاده‌ای در پراختن به مسائل مختلف داشت. استاد در پاسخ به انتقاداتی که در خصوص پرداختن به حوزه شعر و نثر داشت، می‌گفت: می‌خواستم بگویم که ما طلبه‌ها نیز می‌توانیم در این حوزه کار کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه