اخبار داغ

استاد دانشگاه:

نخبگان در ضریب حداقلی توجه به اقتصاد مقاومتی قرار دارند/ ضرورت افزایش روحیه مطالبه گری رسانه در اقتصاد مقاومتی

نخبگان در ضریب حداقلی توجه به اقتصاد مقاومتی قرار دارند/ ضرورت افزایش روحیه مطالبه گری رسانه در اقتصاد مقاومتی
استاد دانشگاه گفت: نخبگان جامعه متاسفانه در ضریب حداقلی توجه به اقتصاد مقاومتی قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا،حسین محمدی در میزگرد نقش رسانه در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی از سال 87 توسط مقام معظم رهبری برای مقاوم سازی اقتصادی مطرح شده است به عنوان یکی از اولویت های نظام اسلامی محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با بیان اینکه از همان سال نامگذاری سال با عنوان سال نوآوری و شکوفایی مقام معظم رهبری بر ضرورت مقاوم سازی اقتصاد تاکید داشتند، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مطرح شده کاملا علمی،بومی و باور پذیر است.

,

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: پس از فتنه سال 88 برنامه های بسیاری از سوی دشمنان برای تضعیف اقتصاد ایران در پیش گرفته شد که مقام معظم رهبری با درک شرایط کشور،بحث اقتصاد مقاومتی را برای مقابله با توطئه های دشمنان مطرح کردند.

,

محمدی با اشاره به اینکه پس از سال 90 ابزار دشمن برای تحریم ایران کاملا متفاوت شد، ادامه داد: این بار تحریم هسته ای مطرح نبود و برای براندازی اقتصاد ایران برنامه های متفاوتی دنبال شد.

,

وی ادامه داد: در حالی که 80 درصد اقتصاد ایران متکی به توان داخلی است باید با برنامه ریزی بهتری اقتصاد را مقاوم می کردیم اما دشمن با ابزار نفوذ سد راهی در این زمینه شد.

,

استاد دانشگاه با بیان اینکه دشمنان با استفاده از ابزار نفوذ ذائقه مردم را به سمت مصرف کالا های لوکس،سفته بازی،دلالی،مصرف گرایی، احتکار خانگی و واسطه گری سوق دادند، افزود: همچنین تولید کنندگان و شرکت های بزرگ نیز به سمت فروش دلار و بازار سفته بازی رهنمون شدند.

,

محمدی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی ثبات اقتصادی معنا نداشت و دشمنان به دنبال تغییر رفتار حاکمیت اسلامی در برنامه کوتاه مدت،تغییر ساختار حاکمیت در میان مدت و براندازی نظام در بلند مدت بودند،افزود: نفوذ در نهادها، صاحبان اندیشه و نخبگان و رسانه ها از دیگر اهداف دشمنان در این زمینه بود.

,

وی ادامه داد: در برابر چنین جریانی باید رسانه ها با تحلیل های درست و استفاده از آنتی تز وارد عمل شده و توطئه ها را حنثی می کردند.

,

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به سئوالی در خصوص میزان نگرش علمی به اقتصاد مقاومتی نیز بیان داشت: عدم نگرش علمی در مراکز علمی کشور به اقتصاد مقاومتی یکی از دغدغه های مهم محسوب می شود که هنوز با گذشت چندین سال از مطرح شدن بحث اقتصاد مقاومتی، نخبگان و اساتید دانشگاهی به این گفتمان وارد نشده و اعتقاد چندانی به آن ندارد.

,

محمدی با بیان اینکه سستی و تنبلی اساتید دانشگاهی متاسفانه در همه زمینه های علمی دیده می شود، خاطرنشان کرد: نخبگان جامعه متاسفانه در ضریب حداقلی توجه به اقتصاد مقاومتی قرار دارند.

,

وی ادامه داد: توده مردم، دولت،نخبگان، رسانه ها و تولید کنندگان پنح رکن اساسی اقتصاد مقاومتی هستند که متاسفانه نخبگان از این دایره به دور بوده و چهار رکن دیگر حاضر به هزینه دادن در این زمینه نیستند.

,

این استاد دانشگاه غلبه رسانه های غیر انقلابی را از دیگر چالش ها در زمینه پرداختن به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: عدم انسجام لازم در بین ارگان های مرتبط در این زمینه از دیگر چالش های پیش روی اقتصاد مقاومتی است.

,

محمدی افزود: این عدم انسجام موجب ابتر ماندن طرح های اقتصاد مقاومتی شده است و برخی ها نیز حرکت لاکپشتی در این زمینه دارند.

,

وی با بیان اینکه بحث تربیت اقتصادی نیز در این زمینه مغفول مانده است، افزود: در زمینه عقاید،احکام،اخلاق و سوادی اقتصاد اسلامی ما دچار ضعف های بسیاری هستیم.

,

استاد دانشگاه نقش دولت را در زمینه اقتصاد مقاومتی مهم ارزیابی کرد و گفت: باید دولت با اصلاح ساختارها به عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی کمک کند.

,

محمدی با بیان اینکه پنج رکن اساسی اقتصاد مقاومتی باید به نقش خود واقف بوده و درست عمل کنند، تصریح کرد: باید روحیه مطالبه گری رسانه نیز افزایش یافته و هر کس به وظایف خود عمل کند.

,

وی برضرورت تشکیل اتاق فکر رسانه در زمینه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت:اتکا به دولتی بودن و نفتی بودن اقتصاد نمی تواند مشکلات این حوزه را حل کند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه