اخبار داغ

مسئول بسیج مداحان خراسان رضوی خبر داد:

تربیت 400 مداح جوان با نگاه انقلابی در خراسان رضوی

تربیت 400 مداح جوان با نگاه انقلابی در خراسان رضوی
مسئول بسیج مداحان خراسان رضوی گفت: بسیج مداحان تاکنون 400 جوان انقلابی را برای شرکت در مجالس مذهبی تربیت کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسن ذاکرین در گفتگو با صبح توس؛ در رابطه با فعالیتهای بسیج مداحان عنوان کرد: فعالیت بسیج مداحان بیشتر در زمینه تربیت و آموزش مداحان و تولید محتوا (اشعاری که هم شعور و هم شور داشته باشند) برای مداحان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی ادامه داد: در این زمینه ما کارگاههای تخصصی مداحی برای خواهران و برادران برگزار کردیم تا ضمن توانمند سازی مداحان بتوانیم مداحانی در جهت برگزاری مجالس مذهبی به روشنگری و رفع شبهات دینی بپردازند.

,

 

,

مسئول بسیج مداحان خراسان رضوی با اشاره به شب شعر تکیه نوکری افزود: ما دونوع شب شعر داریم یک شب شعر ادبی و دیگری شب شعر هیئتی که شاعران در این شب شعر اشعار ریتیمک که مداحان برای مجالس نیاز دارند می خوانند به علاوه ما کانون شعر مداحان را داریم که با حضور شاعران جوان و انقلابی برگزار می شود.

,

 

,

ذاکرین با بیان اینکه در این جلسات بیشتر اشعار حماسی، انقلابی و اشعاری که مطابق مسائل روز است گفته و آماده ارائه به مداحان می شود، ابراز کرد: یکی دیگر از کارهای ما ساماندهی مداحان ترحیم خوان و شادی حلال در سطح شهر و محتوا سازی اشعار برای آنها است.

,

 

,

وی یکی از فعالیتهای بسیج مداحان را کشف و پرورش نخبگان مداحی که در سطح شهر مخاطبان جوان زیادی دارند، دانست و گفت: درحال شناسی هیئتهای پرشور انقلابی هستیم ما برای این هیئتها برنامه های ویژه ای داریم.

,

 

,

مسئول بسیج مداحان خراسان رضوی با بیان اینکه دو کتاب در زمینه شعر مداحی چاپ کردیم، عنوان کرد: در مجالس روضه خوانی و ترحیم ها و حتی در مجالس شادی، مداحان به دنبال یک سبک هستند برای همین هر شاعری سعی می کند در شعرهایش سبک ویژه ای داشته باشد.

,

 

,

ذاکرین با اشاره به اینکه مداحان در زمان جنگ وظیفه پیوند حماسه عاشورا با حماسه دفاع مقدس را داشتند، ابراز کرد: درحال حاضر پیوند حماسه عاشورا با جبهه اقتصاد مقاومتی، بیداری اسلامی و معرفی شیعه به جهان است به این معنا که در روضه ها و مداحی ها خود گریزی به مسائل روز بزند.

,

 

,

وی اشاره کرد: ما در بسیج مداحان دو هدف رشد و تعالی خود مداح به عنوان یک شاخه اصلی و دوم رشد و تعالی فرهنگی جامعه از طریق مداحان که یک رسانه هستند را دنبال می کنیم، یعنی ابتدا خود مداح باید در مقابل تهاجمات فرهنگی واکسینه شود که ما در این زمینه کارگاه های ویژه ای برای مداحان برگزار می کنیم تا در زمانی جامعه را به دست دارد بتواند پاسخگو سوالات و شبهات مردم باشد.

,

 

,

مسئول بسیج مداحان خراسان رضوی ابراز کرد: در کل استان حدود سه هزار مداح فعالیت می کند که از این تعداد 1700 مداح در مشهد هستند؛ اما از این بین تنها 250 الی 300 مداح تاثیر گذار داریم که می توانند در جامعه نقش رسانه و هدایت گر را داشته باشند.

,

 

,

ذاکرین بیان کرد: برای سنین مختلف از خردسال تا جوان در پنج رده سنی مختلف آموزش مداحی داریم که در بخش نوگل حسینی (بین 7 الی 12 سال) 120 نفر درحال آموزش هستند که در سن 25 تا 30 سال که رده سنی جوان ما قرار دارند 400 نفر تربیت شده اند که اینها خروجی آموزشها ما هستند که می توانند در مجلس شادی و عزا شرکت کنند و به خوبی از پس مراسم بربیایند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه جلسات زنان یکی از بخش های بسیار آسیب پذیر است، عنوان کرد: علاوه بر برادران در حوزه بانوان نیز در بسیج مداحان 250 نفر را آموزش داده و یا در حال آموزش داریم که 40 نفر از این بانوان به توانایی برگزاری جلسات مذهبی رسیده اند و هر کدام از اینها می توانند حدود 10 الی 20 جلسه را اداره کنند.

,

 

,

مسئول بسیج مداحان خراسان رضوی در خصوص مداحانی که انحرافاتی در مداحیشان دارند، گفت: بیشتر سعی در روشنگری این افراد داریم؛ اما باید بدانیم وقتی دشمن برای این افراد هزینه می کند ما هم باید هزینه کنیم تا دشمن نتواند از این طریق به جامعه نفوذ کنند.

,

 

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه