اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف بانه:

فقط سه نوع نیت مختلف در موقوفات بانه وجود دارد

فقط سه نوع نیت مختلف در موقوفات بانه وجود دارد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه با بیان اینکه بالغ بر 700 نوع نیت مختلف در موقوفات وجود دارد گفت: در بانه فقط سه نوع نیت وقف در موقوفات این شهرستان وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرباباخبر، آرمان شریفی صبح امروز در همایش یاوران وقف شهرستان بانه اظهار داشت: فرهنگ وقف در جامعه یکی از میراث های ماندگار است که به حمدالله مردم اختیار الدینی و خیراندیش شهرستان بانه همواره در ترویج و اشاعه این فرهنگ کوشا بوده اند بطوریکه  بیش از 280 موقوفه با 1671 رقبه از افتخارات مردم بانه در حوزه وقف است.

وی افزود: شهرستان بانه در حوزه کمی موقوفات دارای رتبه دوم استان کردستان هستند و امسال هم به لحاظ ارزش ریالی موقوفه های جدید در رتبه استان  قرار دارند.

شریفی با بیان اینکه  بیش از 700 نوع نیت وقف وجود دارد گفت: متاسفانه فقط  سه نوع نیت مختلف در موقوفات بانه وجود دارد و بیشتر نیات واقفین در این شهرستان مربوط به مساجد است بطوریکه بیش از 98 درصد نیت واقفین در بانه را مساجد به خود اختصاص داده اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه گفت: با توجه به اینکه عمل به نیت واقفین از رسالت های شرعی و سازمانی اداره اوقاف و امور خیریه است نمی توان از درآمد های این موقوفات که مازاد بر هزینه مساجد است افراد نیازمند دیگری از برکات و آثار ارزشمند این موقوفات بهره شوند.

وی تصریح کرد: در 8 ماهه نخست امسال 4 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل درآمد موقوفات و نیت واقفین برای مسائل عمرانی و سایر هزینه های جاری مربوط به مساجد سطح شهرستان هزینه شده است.

این مسئول همچنین از اجرای 14 حکم با ارزشی بالغ بر ده میلیارد تومان به نفع اداره اوقاف و بر علیه معارضین  و موقوفه خواران در شهرستان بانه خبر داد و گفت: همچنین برای 56 موقوفه شهرستان بانه نیز سند مالکیت صادر شده است که با توجه به اهمیت موقوفه ها این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

شریفی همچنین از تنظیم و تمدد 400 سند اجاره نامه برای املاک موقوفه ای بانه طی 8 ماهه گذشته امسال خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

وی در خاتمه از همکاری نهادهای دولتی و نظامی با اداره اوقاف و امور خیریه در اجرای برنامه های مرتبط با حوزه وقف و مسائل قرآنی تقدیر کرد و گفت: سباه بانه و دادگستری این شهرستان بیشترین سهم را از این همکاری با اداره اوقاف بانه داشته اند.

سریفی خاطرنشان کرد: سباه بانه در ساخت خانه های عالم در روستاها، کمک به احداث مساجد و همچنین مشارکت در اجرای برنامه های قرآنی بیشترین همکاری را با اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بانه در سنوات گذشته و بوژه امسال داشته است.   

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرباباخبر،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه