اخبار داغ

همایش یاوران وقف در بانه برگزار شد

همایش یاوران وقف در بانه برگزار شد
همایش یاوران وقف امروز با حضور مسئولین، امام جمعه موقت بانه و شماری از علما و واقفان در سالن اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی بانه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرباباخبر، همایش یاوران وقف شهرستان بانه که بمناسبت دهه وقف و با حضور جمعی از روحانیون؛ واقفین ، هیئت امنای مساجد و فعالین قرآنی شهرستان بانه در سالن اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی این شهر برگزار شد.

ماموستا "ملا جمال کریمی" امام جمعه موقت بانه در این همایش، با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در دین مبین اسلام  اظهار داشت: وقف از احکام اسلامی و موضوعات مهمی است که بصورت غیر مستقیم در آیات قرآن و همچنین بطور مفصل در روایات اسلامی به آن پرداخته شده است.

با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در دین مبین اسلام  اظهار داشت: وقف از احکام اسلامی و موضوعات مهمی است که بصورت غیر مستقیم در آیات قرآن و همچنین بطور مفصل در روایات اسلامی به آن پرداخته شده است.

امام جمعه موقت بانه با اشاره به همت مردم شهرستان بانه در موضوع وقف و مشارکت در کارهای خیرخواهانه و عام المنفعه  اظهار داشت: مردم بانه از قدیم الایام در موضوع وقف پیشگام و سرآمد بودند که این مسئاله حاکی از ایمان قوی و روح بلند مردمان این شهرستان دارد.

در ادامه، محمد فلاحی فرماندار بانه هم  با اشاره به اینکه بیشتر نیت واقفین در بانه مربوط به مساجد است گفت: این در حالیست که بیش از 700 نوع نیت برای وقف وجود دارد اما متاسفانه سایر نیت های مربوط به وقف در بانه مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه هر چه دایره نیات وقف گسترده تر باشد افراد بیشتری از آثار و برکات آن بهره مند خواهند شد تصریح کرد: واقفین محترم قبل از وقف بهتر است یک نیاز سنجی کرده و نیت وقف را بر اساس نیاز مشخص کنند.

نماینده عالی دولت در نیازهای اجتماعی موجود از جمله نیازهای مربوط به بهداشت و درمان، حوزه آموزش و برورش، ایتام، زنان سرپرست خانوار، دانشجویان و دانش آموزان کم بضاعت و بیماران خاص را از مواردی دانست که می توان نیات وقف را به سمت آنها سوق داد.

آرمان شریفی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بانه هم  در این مراسم اظهار داشت: فرهنگ وقف در جامعه یکی از میراث های ماندگار است که به حمدالله مردم اختیار الدینی و خیراندیش شهرستان بانه همواره در ترویج و اشاعه این فرهنگ کوشا بوده اند بطوریکه  بیش از 280 موقوفه با 1671 رقبه از افتخارات مردم بانه در حوزه وقف است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرباباخبر، ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

شریفی با بیان اینکه  بیش از 700 نوع نیت وقف وجود دارد گفت: متاسفانه فقط  سه نوع نیت مختلف در موقوفات بانه وجود دارد و بیشتر نیات واقفین در این شهرستان مربوط به مساجد است بطوریکه بیش از 98 درصد نیت واقفین در بانه را مساجد به خود اختصاص داده اند.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه گفت: با توجه به اینکه عمل به نیت واقفین از رسالت های شرعی و سازمانی اداره اوقاف و امور خیریه است نمی توان از درآمد های این موقوفات که مازاد بر هزینه مساجد است افراد نیازمند دیگری از برکات و آثار ارزشمند این موقوفات بهره شوند.

,

وی تصریح کرد: در 8 ماهه نخست امسال 4 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل درآمد موقوفات و نیت واقفین برای مسائل عمرانی و سایر هزینه های جاری مربوط به مساجد سطح شهرستان هزینه شده است.

گفتنی است که اجرای تواشیح و مولودی خوانی و همچنین تجلیل از واقفین شهرستان بانه، هیئت امنای برتر مساجد، فعالین قرآنی و حوزه وقف نیز با اهدای لوح و جایزه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه