اخبار داغ

رییس اوقاف منطقه تربت حیدریه:

نیمی از اجاره بهای موقوفات منطقه تربت حیدریه بروز رسانی شده است

نیمی از اجاره بهای موقوفات منطقه تربت حیدریه بروز رسانی شده است
رییس اداره اوقاف و امور خیریه منطقه تربت حیدریه با بیان اینکه اجاره موقوفات طبق فتوای مقام معظم رهبری باید بر اساس نرخ عادلانه روز باشد، گفت: تاکنون در چهار سال گذشته نیمی از اجاره بهای موقوفات در منطقه تربت حیدریه بروز رسانی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، حجت الاسلام محسن لطفی ظهر امروز و به مناسبت دهه وقف در نشست خبری با اصحاب رسانه تربت حیدریه اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه در سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه یکهزار و 100 موقوفه، 700 مسجد وقفی و 3300 رقبه  و 36 بقعه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی با بیان اینکه اجاره موقوفات طبق فتوای مقام معظم رهبری باید بر اساس نرخ عادلانه روز باشد، گفت: تاکنون در چهار سال گذشته نیمی از اجاره بهای موقوفات در منطقه تربت حیدریه بروز رسانی شده است.

,

 

,

لطفی افزود: با توجه به ثبت قراردادهای پنج ساله با مستاجران موقوفات در گذشته، تاکنون نیمی از اجاره بهای موقوفات منطقه تربت حیدریه بروز رسانی نشده و لذا به محض اتمام قرارداد و طبق فتوای مقام معظم رهبری اجاره بهای این موقوفات بروزرسانی خواهد شد.

,

 

,

رییس اوقاف منطقه تربت حیدریه خاطر نشان کرد: اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که بدانیم برخی موقوفات با پرداخت مبالغ پائین برای ملک در تملک خود و یا بالعکس باعث شده که به نیت واقعی واقف یا عمل نشود و یا کمتر توجه شود.

,

 

,

احیای موقوفات، جذب سرمایه گذاری و اشتغالزایی اولویت اصلی اوقاف

, احیای موقوفات، جذب سرمایه گذاری و اشتغالزایی اولویت اصلی اوقاف,

 

,

لطفی از تلاش گسترده در طی چهارسال گذشته برای احیای موقوفات و رقبات خبر داد و افزود: سعی کردیم تا با توجیه افراد و جلسات چهره به چهره بخش مهمی از موقوفات را بر اساس قیمت واقعی آن بروز رسانی کنیم.

,

 

,

رییس اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه همچنین از جذب سرمایه گذار و اشتغالزایی بعنوان مهمترین اولویت اصلی در سازمان مطبوع خود یاد کرد و گفت: در حال حاضر 10 پروژه جهت اخذ مجوز آماده واگذاری به سرمایه گذار است تا علاوه بر استفاده مناسب از موقوفات، اشتغالزایی برای منطقه ایجاد شود.

,

 

,

وی بیان داشت: امسال 6 وقف جدید در سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در حوزه های بهداشت و درمان، فرهنگی، کشاورزی و خدماتی به ثبت رسیده است.

,

 

,

لطفی خاطر نشان کرد: در بخش کشاورزی و اشتغالزایی، شش سهم از موقوفه امام زاده ملا محمد قلیج شهرستان زاوه به سرمایه گذاری واگذار شد و در حال حاضر علاوه بر راه اندازی دو استخر کشاورزی 15 هکتار از اراضی آن را تحت کشت زعفران و مابقی را برای کشت باغ پسته و سیب اختصاص داده است.

,

 

,

وی گفت: از این موقوفه سرمایه گذار 40 درصد در آمد ناخالص را به موقوفه و 60 درصد باقیمانده را برای خود اختصاص خواهد داد.

,

 

,

رییس اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه بیان کرد: هر سرمایه گذاری که به اوقاف مراجعه می کند سابقه و بنیه مالی آن بررسی  و در نهایت طبق قانون، موقوفات در اختیار آنان قرار می گیرد.

,

 

,

وی از وقف یک باب مغازه توسط یک دانشجو برای امور درمان محرومان خبر داد و گفت: کار ارزشمند این دانشجوی جوان که در راستای نیاز جامعه وقف کرده قابل تقدیر و نیاز به فرهنگ سازی است.

,

 

,

لطفی تعهد امسال موقوفات منطقه تربت حیدریه را 850 میلیون تومان عنوان و پیش بینی کرد که این رقم تا یک میلیارد تومان تا پایان سال افزایش یابد.

,

 

,

رییس اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه همچنین از تهیه نقشه جامع موقوفات منطقه تربت حیدریه خبر داد و گفت: با طراحی و تهیه این نقشه تمامی موقوفات، بقاع و رقبه ها از طریق نقشه های هوایی به همراه کاربری آنها مشخص خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه