اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور؛

بسیجیان و پاسداران کار داعش را در عراق و سوریه تمام کردند/ بزرگترین و مهمترین موفقیت بسیج حفظ انقلاب اسلامی است

بسیجیان و پاسداران کار داعش را در عراق و سوریه تمام کردند/ بزرگترین و مهمترین موفقیت بسیج حفظ انقلاب اسلامی است
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: در حوادثی که در کشورهای مجاور مانند سوریه و عراق اتفاق افتاد، این بچه های بسیجی و پاسدار ما بودند که وارد عمل شدند و کار داعش را در عراق و سوریه تمام کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قم فردا، سال 1358 بود که بسیج مستضعفین به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) تشکیل شد. از همان زمان تاکنون، بسیج این لشکر مخلص خدا، در همه ی حوزه ها با خلوص نیت و در راه رضای خدا ورود پیدا کرده و با تمام قوا برای حفظ و پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

البته ناگفته نماند که بسیج در طول هشت سال دفاع مقدس نیز خدمات و فعالیت های بسیار ارزنده ای را انجام داده و تا پای پیروزی انقلاب اسلامی با جان و دل در برابر ستیز دشمنان، چه در خط نبرد و چه در پشت جبهه های نبرد ایستادگی کرده است.

,

حال با گذشت چند سال از پایان جنگ، نقش و جایگاه بسیج در کشور نه تنها کمرنگ نشده، بلکه پررنگ تر هم شده و توانسته طی این سالها خود را با نیازهای روز جامعه تطبیق دهد و در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... با موفقیت ظهور و بروز پیدا کند.

,

اکنون نیز که در هفته بسیج قرار داریم، بر آن شدیم تا طی مصاحبه ای با مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، خدمات ارزنده ی بسیج را طی این سالها مورد ارزیابی قرار داده و از آنها مطلع شویم.

,

بسیج از درخت جوان انقلاب دفاع و آن را نگه داشته است

, بسیج از درخت جوان انقلاب دفاع و آن را نگه داشته است ,

مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در گفتگو با خبرنگار قم فردا، در خصوص خدمات بسیج از ابتدا تاکنون اظهار داشت: خدمات بسیج که یک تجربه ی مهم تاریخی و ملی است را می توان در عرصه های مختلف مورد ارزیابی قرار داد.

, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی افزود: اگرچه بسیج در انقلاب شکل ساختاری و تشکیلاتی نداشت، اما همین بسیج مردمی بود که تحت رهبری امام راحل انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، در حالی که بزرگترین سیاستمداران هم باور نمی کردند که این انقلاب به پیروزی برسد.

,

بصیری ادامه داد: درواقع اگر بسیج نبود قطعا ارتشی که دارای مشکلات زیادی بود و توان نظامی اش را هم در دوران دولت موقت از دست داده بود، نمی توانست کاری از پیش ببرد؛ لذا این بسیج بود که با حضور پرشور مردم در آن، از درخت جوان انقلاب دفاع و آن را نگه داشته است.

,

بسیجیان و پاسداران کار داعش را در عراق و سوریه تمام کردند

, بسیجیان و پاسداران کار داعش را در عراق و سوریه تمام کردند,

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور عنوان داشت: اما در دوران دولت سازندگی یک تغییر نگرشی در برخی از مدیران اجرایی کشور ایجاد و موجب شد تا آنها به سمت تجملات بروند، اما همچنان اعتقاد مردم به بسیج و انقلاب پایدار بود که در نهایت توانستند آن مشکلات را تحمل و سیاست های تبیین اقتصادی که فشار زیادی به مردم آورده بود را نیز تحمل و انقلاب را حفظ کنند.

,

وی بیان داشت: هرکجا که نیازمند حرکت توده مردم، از جمله حوادث و بلایای طبیعی بوده ایم که امروز هم نمونه های آن را می بینیم این بسیج مردمی بوده که وارد عمل شده است و در بحث رسیدگی به محرومان نیز که در سالهای اخیر با جدیت بیشتری پیگیری می شود، این گروه های جهادی بسیجی هستند که با هزینه های خودشان و بدون هیچ چشمداشتی وارد عمل شده و به مناطق محروم برای کمک به محرومان می روند.

,

بصیری ابراز داشت: این حرکت بسیجیان با هیچ یک از سازمان های مردم نهاد خارجی و داخلی قابل مقایسه نیست، حتی در حوادثی که در کشورهای مجاور مانند سوریه و عراق اتفاق افتاد، این بچه های بسیجی و پاسدار ما بودند که وارد عمل شدند و کار داعش را در عراق و سوریه تمام کردند.

,

بسیج یک الگوی موفق برای کشورهای منطقه است

, بسیج یک الگوی موفق برای کشورهای منطقه است,

وی یادآور شد: بسیج یک الگوی بسیار موفق است که کشورهای منطقه هم با الگوبرداری از آن توانسته اند در مقابل دشمنان خود ایستادگی کنند. مانند حشد الشعبی عراق و  لشگرهای مردم پایه در سوریه و حتی مردم یمن که در مقابل رژیم خبیث سعودی ایستادگی می کنند.

,

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور تصریح کرد: امروز اگر بسیج نباشد بسیاری از کارها برروی زمین می ماند. بعنوان مثال؛ امروز پایگاه های بسیج سراسر کشور حجم عظیمی از کالاها را در بحث جمع آوری کمک های مردم به زلزله زدگان کرمانشاه انجام داده اند و اکنون نیز انجام می دهند و همچنین در بازسازی منازل زلزله زدگان بدون هیچ چشمداشت و حقوق و دستمزدی وارد عمل شده اند.

,

وی خاطرنشان کرد: در واقع بسیجیان ایستاده اند تا ببینند در هر کجا و عرصه ای که نیاز به اقدام و عمل است وارد میدان شوند و از کشور دفاع کنند چه امنیتی، چه خدماتی و...که از جمله نمونه های امنیتی آن می توان به فتنه 88 اشاره کرد.

,

بصیری افزود: همانطور که قبلا اشاره کردم، این بسیج بوده که هرکجا که سختی احساس شده پای کار بوده است و هرکجا که صحبت از تقسیم قدرت و ثروت بوده، مدیران اجرایی، بسیج را کنار زده و خودشان به رقابت و کسب قدرت و ثروت پرداختند.

,

بزرگترین و مهمترین موفقیت بسیج حفظ انقلاب اسلامی است

, بزرگترین و مهمترین موفقیت بسیج حفظ انقلاب اسلامی است,

وی در خصوص کارکردهای بسیج اقشار گفت: بسیج اقشار نیز مانند بسیج طلاب و دانشجویان که در همان ابتدای انقلاب به دستور حضرت امام(ره) تشکیل شد، متخصصین را در بدنه بسیج در حوزه های مختلف سامان دهی کرد. درواقع بسیج اقشار نگاه تخصصی، علمی و حرفه ای به حرکت بسیجیان در حوزه های مختلف دارد و کارکردها و توقعات متفاوتی را برآورده می کند.

,

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور بیان داشت: بدون شک بزرگترین و مهمترین موفقیت بسیج حفظ انقلاب و گذراندن این نهال تازه تاسیس از لای سنگلاخ های ایجاد شده توسط غرب است.

,

بصیری در پایان خاطرنشان کرد: امروز بسیج با کارکردهای مختلف خود در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سایر حوزه ها کشور و انقلاب را علارغم تمام سختی ها و مشکلات حفظ و هر کجا که مشکلی پیش آمده خودش را فدا کرده است تا حکومت اسلامی و شیعی و مرزهای جمهوری اسلامی ایران در برابر تهاجمات مختلف اقتصادی و نظامی باقی بماند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه