اخبار داغ

مسئول بسیج حقوقدانان استان قم خبر داد:

راه اندازی5مرکز مشاوره حقوقی رایگان در شهر قم/حضور دائمی حقوقدانان در مساجد مهم سطح شهر برای ارائه مشاوره

راه اندازی5مرکز مشاوره حقوقی رایگان در شهر قم/حضور دائمی حقوقدانان در مساجد مهم سطح شهر برای ارائه مشاوره
مسئول بسیج حقوقدانان استان قم با اشاره به حضور دائمی حقوقدانان در مساجد مهم سطح شهر برای ارائه مشاوره،گفت: 5 مرکز مشاوره حقوقی رایگان در شهر قم راه اندازی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ابراهیم سانی خانی در گفتگو با قم فردا با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج ، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم سازمان بسیج حقوقدانان در قم برگزاری جلسات مشاوره برای مردم بصورت رایگان می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: یکی از مراکز فعال ما در امامزاده جعفر شهید واقع در منطقه شاه ابراهیم می باشد که این مرکز مشاوره قوی در روزهای یکشنبه فعالیت دارد و در آن صبح ها خانم ها و بعدظهر ها آقایان فعال هستند.

,

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان بیان داشت: تفاهم نامه ای فی مابین سازمان بسیج حقوق دانان و سازمان بسیج سازندگی با مرکز مشاوران وکلای استان قم بسته شده است تا افراد بی بضاعت که توان مالی ضعیف جهت اخذ وکیل دارند، مرکز مشاوره به صورت رایگان وکیل این قشر را تامین کند.

,

حضور دائمی حقوقدانان در مساجد مهم سطح شهر

, حضور دائمی حقوقدانان در مساجد مهم سطح شهر,

وی افزود: در برخی از مساجدوکلا بصورت دائم با عنوان وکیل محلی در مساجدی که برای اهالی آن منطقه شناخته شده است حضور دارند مانند مسجد فاطمه الزهرای شاه ابراهیم، مسجد حضرت فاطمه(س) پردیسان، مسجد امام رضا(ع) در زنبیل آباد، مسجد علی ابن ابیطالب(ع) بنیاد و برخی مساجد دیگر.

,

سانی خانی عنوان داشت: وکلا دائما در این مساجد تردد می کنند و مردم هرگونه برنامه و سوال حقوقی داشته باشند را از این وکلا می پرسند.

,

وی با اشاره به اینکه اولین مرکز مشاوره افتتاح شده است ، گفت: دومین مرکز مشاوره هم قرار است در ناحیه امام حسین(ع) که مسجد جامع امام صادق(ع) را برای این منظور در نظر گرفته ایم افتتاح شود و قرار است مرکز مشاوره ای هم در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان که نماز جمعه هم در این مکان خوانده می شود ایجاد کنیم.

,

مسئول بسیج حقوقدانان با اشاره به اینکه سعی می کنیم فعالیت بسیج حقوق دانان گسترده شود، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم برنامه آموزش همگانی برای کارشناسان ارشد حقوق که فعلا در امر وکالت و یا قضاوت سهمی ندارند در سطح استان برگزار کنیم تا از این طریق برای هر پایگاه و مسجد یک حقوقدان داشته باشیم.

,

هر پایگاه و مسجد یک حقوقدان خواهد داشت

, هر پایگاه و مسجد یک حقوقدان خواهد داشت,

وی ابرازداشت: این آموزش اولیه بعد از هفته بسیج صورت خواهد گرفت که شرکت کنندگان با آموزش های اولیه  امر مشاوره و وکالت آشنا خواهند شد و طبق تفاهم نامه ای که بین بسیج حقوقدانان و دفتر حمایت قضایی با ایثارگران و بسیجیان بسته شده است قرار است این افراد در قالب بسیجیان جهادی در دفاتر حمایت قضائی از ایثارگران که در حوزه های مقاومت مستقر می شوند امر وکالت بسیجیان را از ابتدای ورود در اختیار بگیرند.

,

سانی خانی در ادامه یادآور شد: اگر این انقلاب و اقدام انجام شود دیگر بسیجیان دچار هیچ مشکل حقوقی نخواهند بود و در همان حوزه مسئله آنها حل خواهد شد.

,

راه اندازی5مرکز مشاوره حقوقی رایگان در شهر قم و پردیسان

, راه اندازی5مرکز مشاوره حقوقی رایگان در شهر قم و پردیسان,

وی در ادامه افزود: برای مردم هم 4مرکز مشاوره در سطح شهر و یک مرکز مشاوره هم در پردیسان در حال راه اندازی هستیم تا امر مشاوره حقوقی را به مردم خدمات دهیم همچنین در روستا ها و بخش های استان نیز برنامه های را بصورت جهادی در امر خدمات حقوقی اجرا می کنیم.

,

مسئول بسیج حقوقدانان با اشاره به حضور وکلا در بخش ها، بیان داشت: در خصوص ارائه مشاوره حقوقی قبلا در بخش های مرکزی و قنوات حاضر شده ایم و در هفته بسیج هم در شهر کهک خاضر خواهیم شد و در صورت نیاز بیشتر سعی خواهیم کرد تا در آنجا هم مراکز مشاوره ای با وکلای همان بخش بصورت رایگان ارائه دهیم تا از رفت و آمد مردم به شهر جلوگیری کنیم.

,

وی در ادامه تصریح کرد: تمام وکلای بسیجی برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کرده اند اما تاکنون حدود 100 نفر را به کاری گیری کرده ایم و مابقی را هم در آینده در مساجد و پایگاه های نزدیک سکونت بکاری گیری خواهیم کرد.

,

اختصاص بیشترین مشاوره ها به بحث چک و مسئله طلاق

, اختصاص بیشترین مشاوره ها به بحث چک و مسئله طلاق,

سانی خانی با اشاره به بیشترین موضوعات مراجع کنندگان، گفت: بیشترین مراجعات ما بحث چک و  عدم وصول چک و بحث بدعهدی مردم می باشد که در استان به وفور دیده می شود و جز مهمترین آسیب ها در استان می باشد.

,

وی ادامه داد: بحث طلاق هم بیشترین مراجعات برای مشاوره را داشته است که طبق ریشه یابی کارشناسان ما علت این مسئله عدم تحقیق مناسب و بیکاری جوانان و بداخلاقی که منجر به طلاق می شود.

,

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان عنوان داشت:  یکی از آسیب هایی که مردم باآن درگیر هستند بداخلاقی و تند خویی در سطح شهر می باشد که منجر به دعوا و نزاع شخصی و دسته جمعی می شود و موارد حقوقی دیگر هم به کمتر مراجع کننده داشته است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه